omschakelen dag-nacht stroom

Hoe werkt de omschakeling van dag naar nacht stroom? Ik had begrepen dat dit werkt d.m.v. een freguentie shift. Wat voor frequentie word hiervoor gebruikt?

Reply to
Ericxan

Gaat op twee manieren, a toonfrequent ik dacht 500 Hz. en de andere manier is dat er een extra draad in de voedingskabel zit die daar voor gebruikt wordt.

--
# A brain storm to one person could be a slight draft to the other one.
# Cees Keyer, Amsterdam school of technology

?? Er word op het omschakeltijdstip een bepaalde hogere frequentie op het net gezet (gesuperponeerd) die een bistabiel relais omschakelt. Het uitschakelen werkt net zo, met een andere frequentie die de reset- spoel schakelt. Kinderlijk eenvouding, en al zo oud dat het nagenoeg vergeten is. Lantaarnpalen schakelen net zo overigens...

"Ericxan" schreef in bericht = news:3e469$42733bb4$53e82240$ snipped-for-privacy@freeler.nl... : Hoe werkt de omschakeling van dag naar nacht stroom? : Ik had begrepen dat dit werkt d.m.v. een freguentie shift. : Wat voor frequentie word hiervoor gebruikt? :=20 :

Reply to
Peet

"Peet" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@corp.supernews.com... ?? Er word op het omschakeltijdstip een bepaalde hogere frequentie op het net gezet (gesuperponeerd) die een bistabiel relais omschakelt. Het uitschakelen werkt net zo, met een andere frequentie die de reset- spoel schakelt. Kinderlijk eenvouding, en al zo oud dat het nagenoeg vergeten is. Lantaarnpalen schakelen net zo overigens...

"Ericxan" schreef in bericht news:3e469$42733bb4$53e82240$ snipped-for-privacy@freeler.nl... : Hoe werkt de omschakeling van dag naar nacht stroom? : Ik had begrepen dat dit werkt d.m.v. een freguentie shift. : Wat voor frequentie word hiervoor gebruikt? : : Even denken... dus ik kan zelf bepalen wanneer ik welke meter gebruik indien ik de juiste frequentie maar op het inkomende net superponeer....

Lijkt me een goeie investering...iemand in deze groep een idee hoe je dat voor elkaar krijgt?

Ron@ld

Reply to
bubbles

Dat signaal moet inderdaad aan de dienstleiding worden toegevoegd want aan de gebruikerskant zit een filter. De dienstleiding is echter verzegeld.

Ik zou het niet proberen, het energiebedrijf houdt niet zo van diefstal. Daarom worden dergelijke signalen gedetecteerd en gemeld.

--

         Venlig Hilsen

Ik zie jou wel zitten, maar jij ziet mij niet eens staan.
Reply to
Venlig Hilsen

Bovendien heb je een fors vermogen nodig om de benodige spanning op het net te krijgen.

Thomas

Reply to
Zak

voor de hele regio misschien... om alleen je eigen meter te schakelen zal het nog wel meevallen. :-)

grtz, emile.

Reply to
emile

Hoe ziet dat filter er dan uit? Het is me nog nooit opgevallen...

Bm

Reply to
Badmuts

En o.a. al deze groepsleden betalen met elkaar wat er bij jouw aan stroom "zoek raakt"... Idem gasmeter omkeren, de kabel doortrekken, vol krat bier in de emballage-automaat en bonnetje incasseren of stiekum je huurhuis doorverhuren. Schijt hebben aan de medemens, heet dat. Verzin iets nuttigs, ontdek iets nieuws, doe een uitvinding waar iedereen beter van wordt en niet alleen jij. Bedenk een simpel systeem waarmee iedereen thuis zelf stroom kan opwekken. Als je persé die nuon wil naaien, doe het dan op die manier.

Reply to
Dirk