Bose Wave music system uit USA?

Nee hoor, maar ik heb gewoon de gebruiksaanwijzing even gedownload en bij de technische gegevens gekeken.

Uit de gebruiksaanwijzing: "Als de wekker afgaat terwijl de hoofdtelefoon wordt gebruikt, wordt dit weergegeven via de luidsprekers van het Wave-muzieksysteem" Met een flinke versterker erachter en 60 W opname stel ik me zo voor dat je dan met bed en al tegen het plafond zit. Dan zou ik liever een

50 W verhuistrafo nemen om dat risico te beperken. :-)

Bose *presenteert* zich als een topmerk...

Ze doen wel eens wat goed.

In de VS, waar het merk bekender is, kan je al aan het prijspeil zien dat het daar meer op waarde geschat wordt. In Europa heeft het nog een lichte zweem van exclusiviteit.

Bose werd in NL bekend met de 901 luidsprekers, daarin zaten de units zowel van voren als van achteren. Echt serieus werd dat ontwerp niet genomen wegens het diffuuse stereobeeld. Klassiekers willen nou eenmaal de violenpartij links voor in de zaal zien zitten.

Later werden auto's zoals Mercedes, Audi en oa. Jaguar met een Bose soundsystem met bassboks uitgerust. Daardoor straalde er een 'duur' image af op Bose. Sennheiser maakt veel oa. hoofdtelefpoons en microfoons. Vooral de omroep gebruikte veel MD421 mics. De bloeitijd van het merk is wat voorbij. Diskjockey's zetten nu liever een Sony hoofdtelefoon op waarbij je makkelijk een schelp even wegdraait van het oor. 'Top' merken vind ik een lastig te beschrijven item omdat het een waardeoordeel is wat niet algemeen geldt. Tussen rommel van Kijkshop en het duurste van het duurste zit veel moois. En alles wat duur is niet direct 'top' Voor mij hoeft een verkoperd Marantz versterkerchassis bijvoorbeeld niet.

Maurits

Reply to
Maurits

Logitech Squeezebox Boom?

X.

Reply to
Ximinez

Maar ik wil een apparaat waar ik een cd in kan stoppen en waar analoge radio op zit (ik geef toe: wel wat ouderwets ;-))

Reply to
Ano

Niks ouderwets, gewone normale eisen. Maar forget Bose.

Koop een Yamaha 'pianocraft' setje. Een degelijk aparaat van een merk wat serieuze audio maakt.

MRe

Reply to
MRe

Logitech heeft ook een matige reputatie op audiogebied, maar wie weet is het wat voor de OP. Als er echter ook een FM-radio in moet zitten, heeft Philips misschien wat in de vorm van een MP3-docking station, in combinatie met een van hun mediaspelers.

De Squeezebox fabrikant heeft wel degelijk een goede reputatie:

Het feit dat ze overgenomen zijn door Logitech maakt 'm niet ineens slechter.

Ze maken ook de Transporter:

"Is the Transporter perfect? If you ask me, it's pretty darn close. I'm not sure I could ask for more, but I could see a market for a Transporter that offered less. Remove its DAC and source switching for audiophiles who already have a digital processor they're in love with and you might have a product that offered all things to all comers. But what do I know? I'm the guy who was an early adopter of music networking. "

Zelfs de audiofieltjes zijn er dol op.

X.

Reply to
Ximinez

Dat gaat vanzelf wel een keer over. Mijn CD's zitten al jaren in een kartonnen doos.

X.

Reply to
Ximinez

Ah, kijk aan. Dat het niet Logitech zelf was die die dingen maakt, wist ik niet. Afhankelijk van de bedrijfspolicy van Logitech kan op den duur de kwaliteit er alsnog onder te lijden hebben, maar het lijkt me dan dat ik nu te snel geoordeeld heb en het dus best goed spul kan/zal zijn.

Nou zegt dat niet alles, maar het betekent toch wel dat het niet al te belabberd zal zijn. Ik hou in m'n achterhoofd een voorzichtig positief oordeel, voor het geval ik er nog eens mee te maken krijg.

Bose support zegt:

"Bose® products currently sold online, by telephone or through authorized dealers in the United States, Canada and Mexico operate on 115-volt power and use the North American radio station standard channel spacing. Bose products operating on 220-240 volts and dual-voltage products are no longer available directly from Bose in the United States.

For functional and safety reasons, these 115 volt systems should not be used in countries with different power standards (such as 100V, or 220-240V) or different radio tuner spacing. Bose products are available around the world in the correct voltage and tuner spacing for the country they are sold in."

Dus toch maar niet in VS kopen dus!

Reply to
Ano

Ik heb er van die speciale plastic doosjes voor met een klepje waar dan vaak ook nog een plaatje in zit (zoals vroeger de LP-hoezen), op de achterkant staan dan de liedjes. Kartonnen doosjes lijken mij nogal onhandig.

Groeten, Rene

P.S. Die plastic doosjes kun je voor heel weinig in de winkel kopen hoor.

Reply to
Rene

Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist de Yamaha Piancraft E730 in het wit besteld i.p.v. de Bose. Ook nog eens 2 maal zo goedkoop ;-)

Reply to
Ano

Nee, ik bedoel een grote kartonnen doos op zolder. M.a.w. ik gebruik ze niet meer. Plastic doosjes zijn wat mij betreft ook dramatisch onhandig vergeleken met FLAC bestanden op een server.

Maar ik zal wel een beetje voor lopen...

Nadeel is dat ik CD's die iemand meeneemt eerst moet rippen voor ik ze kan afspelen. Voordeel is dat ik dan gelijk een kopietje heb. ;)

X.

Reply to
Ximinez

Ach, had ik het toch helemaal verkeerd begrepen!

M.a.w. ik gebruik ze

Maak je geen zorgen, ik denk eerder dat ik erg ver achter loop. Hoewel ik ook wel ooit streaming music luister, vind ik het "opzetten" van een CD'tje nog altijd veel leuker. Ik blijf het gewoon zo doen ;-).

Groetjes, Rene

Reply to
Rene

Alles naar mp3 omzetten en op cd zetten. Heb je toch het fysieke plezier van "opzetten" van een CD'tje, terwijl je er veel langer van kunt genieten. Maar misschien beperk je je wel tot "echte" CD's omdat je het gauw zat bent. ;-)

Is net bezorgd, mooi apparaat. Nu alleen nog een hack vinden om mijn Amerikaands DVD's te kunnen draaien.... vooralsnog geen succes via Google... :-(

Reply to
Ano