10BASE-T Filter Magnetics

tussen de µp en de ethernetpoort dien ik op mijn print zulke component te plaatsen

iemand enige idee over het waarom? maw, wat doet dit ding eigenlijk precies? heb al even gegoogled maat dat heeft weinig opgeleverd

alvast bedankt,

wim

Reply to
dA_CoSMiC

- onderdrukking van common-mode (stoor)signalen

- weghalen van ongewenste (te hoge) frekwentie componenten

- aanpassing aan de twisted-pair bekabeling

- galvanische isolatie van het device en het medium.

--
Joop van der Velden - pe1dna@amsat.org
GPS ontvanger voor zelfbouw: http://www.gpskit.nl/

kunt u hier nog wat meer informatie over kwijt aub? is het vergelijkbaar met een max232 chip? alhoewel deze filter geen chip is natuurlijk

alvast bedankt

Reply to
dA_CoSMiC

CATx twisted pair bekabeling heeft een nauwkeurig bepaalde karakteristieke impedantie. De driver en receiver moeten daarop aangepast zijn om reflecties te voorkomen.

Een MAX232 heeft trouwens ook een filter aan boord - de stijgtijd van de flanken mag maximaal zoveel v/us zijn.