program til simulering af elektronik

Hejsa

Jeg vil gerne simulere nogle oscillatore og filtre.

Jeg søger derfor et program der er rimeligt brugervenligt til at tegne diagrammerne i, og bagefter simulere kredsløbene.

Som sagt er det oscillatore og filtre, jeg vil gerne have output fra spectrum-analyzer, det er det mest vigtige.

Jeg har forsøgt med orcad - men det er lidt for vildt for mig... så hvis der findes noget der gerne er gratis og lige så godt ville det jo være helt fint.

Jeg vil foretrække en visuel simulering. Jeg har kigget lidt på spice, men det ser ud som om der skal programmeres en del og output kommer som text.

Måske jeg bare er for krævende...

/HH

Reply to
HHAndresen

Hej!

Måske er rfsim99 det du søger. Søg efter det på Google.

med venlig hilsen/regards

Ole

(Reply to : snipped-for-privacy@oz2ql.dk)

HHAndresen skrev:

e og filtre.

Reply to
Ole

vis

,

De fleste kredsl=F8bsimuleringer er spice eller en afart som "motoren" bag med en gui til at tegne diagrammer og vise grafer ovenp=E5.

f.eks superspice,

-Lasse

Reply to
langwadt

Hej Ole,

Jeg har downloadet og prøvet med rfsim99 som ser lovende ud - men kan ikke helt finde hverken krystaller eller transistore til mit diagram...

Ved du om det er mig der er blind ??

/HH

Ole skrev:

Reply to
HHAndresen

Hej!

Desværre! Jeg erindrede blot, at det kunne noget af det du efterlyste.

med venlig hilsen/regards

Ole

(Reply to : snipped-for-privacy@oz2ql.dk)

HHAndresen skrev:

Reply to
Ole

Hej

En gratis udgave af spice med grafikinterface hedder LTspice. Søg med google!

Olav

"HHAndresen" skrev i en meddelelse news:g6cu64$2pu3$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

Reply to
o.juhl

vis

,

Hmm du kunne pr=F8ve MultiSim fra national instruments. Har ikke brugt det s=E6rlig meget, da jeg selv bruger orcad, s=E5 jeg ved ikke om det kan det du s=F8ger, men det skulle v=E6re et ret simpelt brugerinterface.

Reply to
Thomsen86

Hej HHAndresen

Nej, hent SIMetrix SPICE Simulator her

du får ikke en bedre simulator der er nemmere at gå til.