low cost powersupply.. igen :)

Hej

Jeg har prøvet at bygge den her op, for brug ved 220V...

Men jeg er ikke sikker på hvordan man ændre den så den kommer til at spille og om det i det hele taget kan lade sig gøre...

det giver i den rigtige retning at køre den 10K ned i modstand, men pulserne bliver ret smalle til sidst at det måske er umugligt at styre..

nogle der har nogle inputs?

Kasper

Reply to
Kasper

Hej Kasper

Ja, brug en trafo, du risikere at slå dig selv eller andre ihjel med sådan et kredsløb.

--
Mvh Max
Reply to

Hej,

Det var nu ikke mit spørgsmål... Men det er sandt men ikke en mulighed!! Det er ikke til et fusk projekt, og der er flere faktore der gør en trafo ikke er en mulighed... 1. vægt/størelse 2. det bliver ikke nemt at måle fosynings spænding korrekt. sikkert flere..

hvis ikke der kan laves noget alternativt så bliver det en non-isolated buck/boost converter men den er formentlig dyere og større end dette, men lige så farlig...

Det med med farligheden er ikke et issue, det er under fuld kontrol, det skal bygges i et apperat der skal ce og UL mærkes etc... så kender fint reglerne for det.

vi bruger pt. en kondensator spændingsdeler strømforsyning der heller ikke er adskilt og dem bliver der nok produceret 20.000 om månden af...

men vi skal have udskiftet den konstruktion pga. udviklingen på X2 kondensatore :(

Kasper

Reply to
Kasper

"Kasper" skrev i en meddelelse

Hmm ... Ved et styktal på ca 220.000 om året er prisen på det enkelte komponent vel en væsentlig faktor :o)

En trafo til 100 mA fylder eller vejer ikke meget i vore dage, men er dyrere.

Hvorfor står der max 100 mA på udg , når LM2923 er god for

500 mA.

Hvad hvis IRL620S smelter og kortslutter ??!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Meget væsentligt... og det tal skal meget gerne være stigende...

MEN... en fejl konstruktion er værre end en for dyr konstruktion...

Fordi indgangs spændingen ikke kan levere power nok og falder i spænding..

Der skal laves sikring af det.. evt med fusable modstand, men der skal også lave surge beskyttelse, ellers fiser det hele af..

Kasper

Reply to
Kasper

Kasper skrev:

Hvor mange mA har du brug for?

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Max skreiv:

Ikke usansynlig, men om inngangspenningen er 16,5V AC? Hvordan blir det med virkningsgraden i forhold til en standard serieregulering, ved lav, middels og høyt strømuttak?

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej, der er lidt forskelligt, men til de små applicationer er det måske

5-10mA på 5V og 40 til 60 mA på den høje forsyning...

jeg ved der er en stor ripple på den høje forsyning (12 til 20V afhængig af styringen og load), men det er ikke kritisk.

indgangs spændingen vil være dejligt hvis den kan køre 85 til 264V...

Kasper

Reply to
Kasper

tror du snakker om ind på regulatoren... men skal kun bruge 5-10mA normalt på 5V

Kasper

Reply to
Kasper

"Kasper" wrote in news:483879b5$0$56777$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk:

Mon ikke det er ideen med de 4.7 ohm som første komponent ved TB2-2 ?

Reply to
Niels Kristian Jensen

Kasper skreiv:

Jeg kjenr to kretser som nne ha vert brukt:

AT&T, 240V -> 5V : ATT2405, 50 mA ATT2406, 100mA En DIL8 pakke, tre 1 mottand og 3 kondensatorer, så funker den.

MAXIM: MAX610 - 612 Dise var noenlune tsvarende AT&T

Beklgeligvis, disse kretsene ser ut til å være utav produksjon, men siden behovet ditt er såpass stort, kan det kanskje betale seg å bestille en spesilrodukjon fra MAXIM.

Fortell oss om du lykkes :-)

HM

Reply to
Harald Mossige

Det eneste problem ved disse er de formentlig er for dyre, men jeg vil kigge på det :)

Jeg tror vores target pris for hele psu'en er ca. 1$...

Kasper

Reply to
Kasper

Det tror jeg sagtens kan lade sig gøre v/ 200Kpcs

Jeg har lavet et par direkte netforsynede switchere i den prisklasse. Men kan du ikke lige ryste op med hvilke(n) forsyningspænding(er) du skal bruge, og ved hvor store strømme+

Krav til effektivitet?

Fysisk størrelse?

Inputspændingsområde?

Reply to
Ole Geisler

egentlig er det 2 typer:

85 til 264CAC ind 50/50Hz 1: 12V 100mA 2: 12V 300mA 5V kan laves med en 7805, da strømmen er lille. Det fysiske er mest aktuelt for den med den lille strøm, der vil jeg tro uden at være sikker omkring 3 til 4cm2 effiktiviteten skal vel være over de 60 - 70%

Mvh Kasper

Reply to
Kasper

(cut)

OK - type 1 kan jeg håndtere umiddelbart, type 2 er værre - 3,6W ud til 1$ ?

Det er nok muligt, men ikke noget jeg har færdigsyet :-)

Du vil selv lægge det ned på print - eller skal det være som separate moduler?

Kan du bruge evt. bruger færdige enheder? (uncased)

Reply to
Ole Geisler

Hej...

Hvad koster sådan noget her?

Jeg skal bare bruge al den info jeg kan få :)

Det skal inbygges på vores print.

hvis du har færdige moduler, kunne jeg da godt tænke mig at teste :)

så alt er velkommen.

Kasper

Reply to
Kasper

(cut)

OK.

Heheh - sådan virker det ikke - beklager. Det er et design der er brugt tid på at teste og verificere - men jeg giver dig gerne hints.

Zetex - Fairchild - LT er et par steder at starte. Kig også i FTM hvis du/I får det. Der var et antal løsninger for ca 1 år siden.

Reply to
Ole Geisler

Det er jeg klar over, også derfor jeg spurgte hvad du havde en ide om det skulle koste....

men hvis det skal være aktuelt skal spec. på den jo frem.

men jeg har kigget meget rundt på diverse datablade :)

bla. FSQ211, NCP1010 / 1052, Viper 12/17

Kasper

Reply to
Kasper