strujni mjerni trafo

Smije li se jedna stezaljka sekundara uzemljiti na str.mj.trafou ili ne? Ja se sjeæam prièa iz ¹kole o tome da treba, a naschneiderovim stranicama je izrièito zabranjeno takvo uzemljenje?! Tko tu koga...?

Reply to
Multimode

U principu se uzemljiva ali postoje neki uredjaji/primjene kojima to smeta.

BTW postaj link.

evoo linka...

otvori pdf i pogledaj zadnju stranicu na dnu. oni su tu prikazali da se uzemljuje S2(l) stezaljka. nas su u ¹koli uèili da se uzemlji S1(k) stezaljka.

ne ku¾im jo¹ jednu sitnicu, a to je smjer prolaza od P1 prema P2. zar nije svejedno u AC strujnim krugovima?!

mislio sam da ku¾im ove stvari... :(

Reply to
Multimode

ne?

smeta.

Ovo je primjer uredjaja (PM9) kojemu to uzemljivanje smeta (vjerojatno su stezaljke spojene sa fazama da se omoguci i koristenje bez str.trafa kod malih struja).

U ovoj aplikaciji nije sve jedno jer pm9 mjeri fazne pomake i drugo pa bi mjerenja bila netocna.

ja spajam CT na strujni pretvaraè 0-5A AC/ 4-20mA DC

Reply to
Multimode

su

Ako u papirima od pretvaraca nije navedeno da se ne uzemljiva onda se uzemljuje. Generalno nije bitno koja se stezaljka sekundara uzemljuje ali mora biti ista kod svih transformatora.

pretvaraè se privatne proizvodnje... :) ne znam za¹to bi mu smetalo bez obzira na tip??? mjerimo struju u jednoj fazi, najèe¹æe na glavnom napojnom kabelu ormara i nigdje vi¹e na tom ormaru. ne radi se o nekom multifunkcijskom mjeraèu...

nije navedeno da se ne uzemljiva onda se

kako to misli¹ kod svih transformatora? misli¹ na sva tri ako se mjeri struja u tri faze ili ne¹to drugo? u praksi se mjeri obièno u jednoj fazi uz pretpostavku simetriènog optereæenja.

Pa evo konkretno Schrack ima dvije serije strujnih trafoa, oba su prolazna tj. primarni-mjereni vodiè se ne prekida:

-za seriju TAR koju u mojoj firmi koriste ne pi¹e ni¹ta niti za niti protiv?!

-za drugi tip (ne znam mu napamet ime) je nagla¹eno i tekstom i slikom da se uzemlji stezaljka S1. vjerovali ili ne, nemam koga pitati u firmi, a neka pitanja i nije pametno postaviti "kolegi"? mi smo elektrièari koji obièno sla¾u ormare po tuðim projektima koji èesto imaju nedostataka... pitam se da li je neuzemljni CT pogre¹ka projektanta?!

oba su tipa schrackovih trafoa .../5A i mogu se upotrijebiti na istom mjestu u istoj aplikaciji.

Sve pi¹e na

treba pogledati u glavni katalog koji je u pdf-u.

Reply to
Multimode

Ovisi kako je izveden pretvarac, nekim pretvaracima je na ulazu neki napon (ali common mode) pa uzemljivanje smeta, isto tako ako pretvarac ima galvanski povezan ulaz za CT sa 20mA krugom koji iz nekog razloga nesmje biti uzemljen ni CT nesmije biti uzemljen itd. Ovakve karakteristike pisu u dokumentaciji pretvaraca.

ali

Mislim kod posebnog mjerenja po fazama, simetricno opterecenje je vrlo rijetko osim kod motora/grijaca.

kako bi taj AC ulaz mogao biti povezan galvanski s mjernim 20mA DC krugom?!

:)

Reply to
Multimode