NEC monitor

evo opet problem. crknuo mi je monitor 20" NEC / MultiSync5D model je 5DNEC 2002VMED-1 Vrisnuo je HOT HPA150 ( R3) nestalo je slike(prvo se malo pomakla u lijevo i bila je sasvim izoblicena i onda je nestala a potom se ugasila i dioda .izvadio sam tranzistor i samo za probu stavio BU2508AW monitor je proradio i tranzistor se uzasno grijao. sad je moje pitanje di da nabavim ovakav tranzistor ili postoji li neki zamjenski i dal je ovo kompletna oznaka sto pise na njemu? po dimenzijama je veci od BU-a.Sad se jedva jedvice privikavam na ovaj mali zahvaljujem na svakom odgovoru

Reply to
kristian

za

mali

Opet ja! Ali nije bitno. Kristijane situacija je slijedeca: tranzistor se ti grije jer ne moze do kraja otvoriti ili zatvoriti. Dakle ostaje u polu-otvorenom stanju kada bi trebao prekinuti te nastaje disipacija u vidu grijanja. Pretpostavljam da je orginalni tranzistor bio darlington (ovaj ima premalo pojacanje) ili je u pobudi (izmedju baze i emitora bu2508) u prekidu otpornik ili dioda koji se najcesce tamo nalaze.Trebas prvo naci podatke o originalnom tranzistoru i ispitati sve elemente koji se nalaze u krugu baze BU2508.Da bi smanjio grijanje ponekad pomaze otpornik nekih 2-4 k-ohma izmedju baze i emitora.

Reply to
Drago

hvala na odgovoru i drago mi je da se javlja¹ tranzistor koji je bio unutra je 150W > HA, hi-def, 1500/800V, 15A, 150W sa diodom. na¹ao sam u tvtronu zamjenski 180 ili 200 w. da li da na njega dodatno ugradim otpor koji si spominjao i/ili diodu. inaèe diodu znam staviti na bu 2508 pa ak opet ode- ode samo dioda (desilo se u

2-3 sluèaja). inaæe tranzistor æe me stajati nekih 150 kn.veæi je puno od uobièajenih bu i sl.tranzistora koji su u horizontali.monitor sam platio 200kn.

e sad ne znam dal je bitno kako se to desilo; monitor je stalno radio i radio je savr¹eno.klinac je bio samnom pa sam mu pustio muziku preko windows media playera te pustio vizualizaciju na full screen.da ga malo zabavim,nakon 10-ak minuta takvog rada monitor je stao....ima li to veze s gre¹kom jo¹ jednom hvala kristian

Reply to
kristian

sa

inaèe

Moras znati da postoji razlog zasto je prijasnji tranzistor izgorio, najcesce je greska pri pogresnoj pobudi te je moguce da ce ti izgorijeti i drugi.Otpornik nebi smio skoditi jer sa ih puno puta stavio kada mi se grijao tranzistor. Provjeri ili najbolje zamjeni kondezator nekoliko nF koji je spojenizmedju kolektora i emitera jer on zna biti puno puta uzrok kvara kada izgubi kapacitet

Reply to
Drago

bu

mu

full

Reply to
kristian

uzrok

Ja sam isto bio mlad i puno toga nisam znao ali sedamdesetih nisam imao koga pitati, jer oni koji su nesto znali to su cuvali za sebe.

Reply to
Drago

izgorijeti

nF

koga

mo¾da da sam tvoje (ili Va¹e)generacije ne bih ni ja pitao.ali ne bavim se ovim kao primarnim poslom i jako malo vremena imam da se mogu posvetiti tome.a k tome recimo...neke stvari iz ¹kole koje bi mi sad koristile sam ignorirao.ne ka¾em da ¹kola puno znaæi, ali ipak....danas neznamo cijeniti znanje... pozdrav

Reply to
kristian