start aisinkoronog motora

pozdrav....naletio sam na jedan "problem" koji je relativno lako rijesiv, ali me zanima matematicko objasnjenje

naime kod punca sam radio neku el. instalaciju po nekoj supici koju ce u buduce zvati "radiona" i stavio sam 3x16A automatske osigurace koji osiguravaju dolazni vod, naravno uticnice su ravnomjerno rasporedjene po fazama.

i onda ono: ajmo probati u kojem smjeru se vrti mlin cekicar (koji je sada spojen na tu instalaciju), ali mauna, motor izbacuje osigurace (nekad jedan, nekad dva, i svaki puta drugi, uzrok toga mi je jasan), ali....

motor je 4kw, trofazni, asinkroni, nazivna struja motora je 8,1A prepisana s ppodatkovne plocice (ako se ne varam to je po fazi), koliku struja takav motor povuce u startu kad rukne 16amp brzi osigurac van? po kojoj metodi izracunati tocno koliko povuce da bih znao pravilno dimenzionirati osigurace?

probao sam staviti osigurac od 25amp i na izbacuje, ali zanima me za slijedeci puta kad se nadjem u slc. situacij, kako znati sta pouzdano nece izbaciti :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

stavi C karakteristiku osiguraèa, trebalo bi raditi!

me zanima matematicko objasnjenje

buduce zvati "radiona" i stavio sam 3x16A automatske

rasporedjene po fazama.

spojen na tu instalaciju), ali mauna, motor izbacuje

jasan), ali....

ppodatkovne plocice (ako se ne varam to je po fazi),

po kojoj metodi izracunati tocno koliko povuce da bih

puta kad se nadjem u slc. situacij, kako znati sta

Reply to
Marijan

Asinkroni motor prilikom starta povuæe od 6 do 8 puta veæu struju od nazivne, dodu¹e to traje nekoliko desetaka mili sekundi, no dovoljno da izbaci brzi osiguraè. Ako je tvojem nazivna struja 8.1 A, onda æe on pri pokretanju povuæi od 48 do 65 A (ugrubo). Potrebno je koristiti spore osiguraèe i dobru mre¾u. Ako je napojna mre¾a slaba, potrebno je problem zaleta rije¹iti preklopkom zvijezda - trokut. Skuplja rje¹enja su soft-start i frekvencijski pretvaraè, no to je prevelika investicija za jedan mlin èekièar. :-)

Pozz!

Reply to
-Rio-

Imao sam vrlo slicne probleme sa motorom identicne snage tvom. Mjerenje startne struje samog motora bez bez tereta , sa strujnim kljestima je pokazalo 22A.(Fluke337 na podrucju MIN/MAX) Nazalost nisam mjerio sa teretom ali je zanimljiva radna struja bez tereta(prazni hod) od 5.2A po fazi! Problem izbacivanja osiguraca kod starta sam rijesio promjenom klinastih remena i podesavanjm njihove napetosti tako da malo prosklizu pri startu i time smanje startnu struju

Reply to
srele

Kad smo vec kod soft-starta, ima li neko semu po kome ukljuciti potrosace do

1kW. LP
Reply to
Marcelo

ukratko, 25ampera drzi i taj od 4kw motor i miniwash od 8kw hvala svima na pomoci :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

to znam

ono sto svi kazu je odprilike...postoji li matematicki izracun za ovo???

heheheh....ipak je to mlin :D

Raven remove NOSPAM from mail skype: srecko.uzelac

Reply to
Raven

Naravno da postoji. Potrebno je pogledati nadomjesnu shemu asinkronog motora, poznavati sve njegove parametre i zatim ubaciti u proraèun za kratki spoj. Trenutno ne znam cijeli proraèun, no ako te zanima, potra¾it æu u literaturi s faksa. Prvi trenutak pokretanja motora identièan je kratkom spoju sekundara kod transformatora. Najvi¹e ovisi o ohmskom otporu vodièa, a brzina porasta struje o induktivitetu. Dakle, one vrijednosti od 6-8 puta nazivne struje dolazi iz tih proraèuna za razlièite motore.

Pozz!

Reply to
-Rio-

Soft start radi na principu da prilikom pokretanja motor starta sa sni¾enim naponom napajanja i zatim ga po rampi podi¾e do nazivnog napona. Ovisno o tom principu, sklopovlje mo¾e biti manje ili vi¹e slo¾eno.

No, motor od 1kW ne bi smio biti problem za kuæne instalacije, pa soft start ureðaj nije potreban.

Reply to
-Rio-

Mislim da je ogranicenje te struje zapravo otpor namotaja. Znaci izmjeri otpor namotoja i iz toga mozes otprilike izracunati tu struju(peak).

Reply to
fire