Gromobrani i strujno uzemljenje

Znam da sam već jednom napisao ovakav post ali gdje mi se zagubio???

Dakle. Renovirali nama krov zgrade i čujem kako moj susjed preko puta nešto
galami. Puca ga struja na nekim kućanskim aparatima i za to su krivi ovi što
saniraju krov zgrade (ravni, izoliran bitumenom i šljunak preko). Popeo sam se
gore kad imaš što vidjeti. Kad su skinuli gromobransku traku otspojili su i
zelenožutu žicu koju je njegov sin bio pričvrstio za gromobransku traku i
proveo kroz jedan od otvora za TV antene do svog stana. Prije godinu dana je
promijenio instalaciju u stanu i dodao još jednu žicu za uzemljenje pošto je
zgrada stara i ima samo nulu.

Sad. Znam ja kakvi su efekti kad grom rokne u zgradu ili u neposrednoj blizini
ali me ineteresira ima li neki zakonski način da ga spriječim da to radi pošto
se poslije renoviranja krova opet spojio na gromobransku traku na vrhu zgrade
obzirom da sam mu prvi susjed, a to su ipak bakarne žice pa me malo strah da,,
u slučaju direktnog udara groma dio nebi došao i do mene.

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje
naučiš  o struji pa onda sve znaš- ovako izmišljaš bezveze.napon munje se
mjeru u milionoma volti, i budi uvjeren da ak ti grom pogodi gromobran,
otići će sve u 3pm. (Tek da znas, grom nikad ne udara u najvišu točku, nego
negdje oko 2/3.)  I njegovi aparati, i tvoji aparati i svi... pičvajz. bolje
i ti odvuci uzemljenje na gromobran i provedi zaštitni kontakt kroz kućnu
instalaciju. Puno je veća šansa da ćeš poginut upravo zato što nemaš
uzemljenja...

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Pravilo No.1
Zaštitni vodič se NE SMIJE povezivati na gromobran! On se mora vezati na
uzemljivač. Povezivanjem PE vodiča na gromobran dovodiš u znatno veću
opasnost ukućane i opremu u kući. Općenito se unutarnja instalacija
(zona I+) ne bi trebala vezati za vodove u zoni 0 bez odvodnika
prenapona tipa 1 (Imax= min. 50kA, 100kA preporučljivo)

Pročitaj si malo o zonama zaštite od munje po novom pravilniku.

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje
nisu li gromobran i uzemljivač na istom potencijalu ?
prema tome...
nego ko to mjeri napon u kiloAmperima ?
jeben pravilnik :)))

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Opet blebećeš.
To je isto ko da pitaš, kad imaš dva voda u zraku, dal su na istom
potencijalu. Naravno da jesu. Sve dok jednog od njih ne spojiš na napajanje!

Isto je s gromobranom. I gromobran i uzemljenje su na istom potencijalu.
Sve dok na gromobran ne "spojiš munju". E, onda je razlika potencijala
par MV. OSIM ako netko to naravno skupa spoji...

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Na ovo sam pozabil odgovoriti: Kaj diskutiraš ako ne razmeš ni osnove?

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje
On Thu, 15 Sep 2011 08:21:10 +0200, "azur-reklam"

Daj se sredi i čitaj s razumijevanjem kojeg očito nemaš.

Čovjek je napisao "Općenito se unutarnja instalacija
(zona I+) ne bi trebala vezati za vodove u zoni 0 bez odvodnika
prenapona tipa 1 (Imax= min. 50kA, 100kA preporučljivo)"

Razluči da se radi o odvodniku prednapona tipa 1(to je jedan pojam).
Poslije zagrade ide Imax... što znači za struje od minimalno 50kA do poželjnih
100 kA (što je drugi pojam)

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Đizos kolko gluposti od ranoga jutra.
Uzemljenje se ne spaja na gromobran, ner je tak piše u propisima, nego
zato jer tak veli zdrava pamet.

Nadalje, munji nitko ne propisuje visinu na koju udara. Munja ide
linijom najmanjeg otpora. To u jednom trenutko može biti sam vrh
gromobrana, a može biti i drvo pokraj zgrade. Kad struja poteče, stvara
se pad napona i može doći do preskakanja te točke - međutim, to je u
biti indikacija lošeg gromobrana i opasnost po objekt.

Isto tak, od kud ti da uslijed udara munje u gromobran strada
instalacija? Vidio sam na svoje oči udar munje u zgradu u kojoj sam
nekad živio - osim malog požara na krovu ništ se drugo spektakularno
nije dogodilo. Osim toga, uzmi u obzir grad ko npr. Zagreb. Kaj stvarno
misliš da u ZG prođe gmrmljavina bez udara u zgrade?
Strada - ako je neispravan gromobran ili uslijed induciranog napona u
instalacijama, međutim to nije pravilo. No, u gorespomenutom slučaju to
bi bilo pod obavezno :)

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje
On Wed, 14 Sep 2011 23:09:02 +0200, "azur-reklam"

Akhmm! Što reči na smeće od tvog posta koji bi svakako treba obrisati (da je
moguće) kako svoje nepoznavaje problema nebi ostavio na ismijavanje budućim
pokoljenjima onih koji znaju i na nesreću onih koji ne znaju pa se spoje onako
kako im ti predlažeš.

Obzirom da se radio amaterstvom bavim preko 40 godina i da mi je profesija
radio i ostale veze, da sam se u životu nakopao rupa u koje ide barena ploča
za uzemljenje, kanala u koje ide pocinčana traka, zavio i odvio pokretni
spiralni uzemljivač za vozila koja su spojena na antenske sisteme, stotine
ljudi učio i nadgledao dok isto rade i o svemu imam školsku spremu koja
pokauzuje da znam to raditi i da sam ovlašten učiti druge.

To bi bile preference.

Sada malo teorije i prakse. Gromobran se izvorno zove jer je namijenjen da
zaštiti objekt od groma. Umjesto da grom, kad udari u objekt ide putevima
manjeg otpora i razara sve na svom putu ponudili smo mu savršeni mamac manjeg
otpora čime se prazni u zemlju bez značajnijih štetnih posljedica po štićeni
objekt. Grom će udariti u soliter kao i u potleušicu u njegovoj sjeni ali u
pravilu udara u najvišu točku. Saznanja o gromovima su još na relativno niskoj
razini ali najnovija istraživanja pobijaju neke stare teorije ali ostaje da
nije razumno za vrijeme grmljavinske oluje biti ispod visikog ili usamljenog
drveta na čistini. O tome koliko ih je poginulo u takvim situacijama moglo bi
se napisati brdo knjiga. isto tako ljude lupa dok džogiraju , dignu se sa
stolice na terasi, idu ulicom  ali su to većinom sekundarna pražnjenja bez
pustih MV i kA. Pošto su sve zgrade AB tako njihova konstrukcija predstavlja
Faradejev kavez u kojem su uređji i ljudi sigurni od posljedica iako i tu može
doći do induciranja napona ali takvi slučajevi su u debeloj manjini iako u
slučaju skupocjenih i osjetljivih uređaja može biti financijski ozbiljno ali
se za takve stvari angažiraju stručnjaci (čija predavanja sam prošao) za
izradu uzemljenja gdje ti same elektro instalacije na sto metara od objekta
već idu kroz metalnu cije do kojekakvih drugih prenaponskih zaštita što
naravno košta ali imaš skoro 100% zaštitu od groma.

Prema tome knjigu u ruke i ne lupaj gluposti.

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Vidim ljudi su odlično upućeni u problematiku, svaka čast, jedino ne znaju
razliku između groma i munje.

Bez uvrede, ali vrlo često slušam ljude kako upotrebljavaju pojam munje za
sve.

Grom je električni luk koji preskače između oblaka i objekta na zemlji ili
same zemlje, a munja električni luk između oblaka.

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Bez uvrede majstore, taman kad sam htel pohvaliti tvoj post, sposral si
ga katastrofalno!

Dakle, FYI:

Munja je VIDLJIVO PRAŽNJENJE ATMOSFERSKOG ELEKTRICITETA.

Grom je ZVUČNI EKEFT koji nataje prilikom udara munje zbog naglog
zagrijavanja zraka (do 20.000oC), zbog čega se zrak naglo širi i čujemo
ga kao zvučni val.

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Možda malo indirektno vezano uz temu, a kak vidim da ovde ima i stručnih
savjeta i ideja... jedno pitanje ..
Kod mene doma kad bude grmljavine ono s munjama i to.. onda često nestane
struje. I sad sam si ja mislil jel bi se moglo da zemem dva ona veća
akumulatora za kamijon i to spojim na gromobran i onda kad zvekne munja i
nestane struje akumulator se napuni i ja sam prebacim. Sad jel mi za spojit
se na gromobran  dost kakvi obični kabl il treba bit onaj trožilni ?

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Ak to uspiješ, slijedi te Nobelova nagrada! :)

Problem je u tome kaj munja ima veliku energiju, ali zbog kratkog
trajanja ne i snagu (snaga je rad u jedinici vremena). Kao takva traje
prekratko da bi bilo kaj uskladištil a akumulator (ili neki drugi
spremnik) bi moral taj djelić sekunde otrpeti velike struje i napon.

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

he he sjetil si me price profesora iz fizike kad su rusi postavili cijelo
jedno polje akumulatora i spojili ih na visoko uzdignuti siljak... isprva su
munje sjevale svud okolo i nikako da pogodi taj stap... kad je napokon
zveknulo svi akumulatori su se razletjeli... toliko o skladistenju te
energije... :-)

pozdrav

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

U svemu tome nije mi jasno kak ima budala koja tak "uzemljuje" instalaciju u
stanu....doduše prije par godina kod prijatelja (stara zgrada instalacije
napravljene valjda prije pedeset godina)  trese ga struja na pipi umivaonika
u kupaonici.. probirštift svjetli... uglavnom sim tam ovo ono .. i eureka
..prvi sused s druge strane zida u svojoj kupaonici spojil veš mašinu na
"šuko" utičnicu al ga jebe ona treća žutozelena žnora jer dalje do ure idu
sam dve žice.. i kaj sad .. zmota on tu žutozelenu na vodovodnu cijev kod
ventila :) Na veš mašini probil grijač ili filter i na karoseriji strujica
:) .. fidovke nema, a osigurač ak zajebava pojačamo s čavlom i to je to :))

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

4.9 Povezivanje sa drugim uzemljenjima

4.91 Uzemljenje gromobranske instalacije i pogonska kao i zaštita
uzemljenja niskonaponskih elektroenergetskih postrojenja i instalacija,
u pravilu, međusobno se povezuju, osim u određenim slučajevima kad je to
zabranjeno propisima.

(tehnicki propisi - pravila gromobrana)

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

A što kaže propis o tome GDJE na objektu se te dvije instalacije smiju
spojiti?
Na kojem mjestu i na koji način?

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

Hehe, to sam ja htel pitati :)

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje
Danas mi baš prijatelj priča da mu je čovjek pričao kako mu je grom udario u
kamion i izgorila mu sva instalacija. Kako je to moguće, budući da je
instalacija u kamionu galvanski odvojena od zemlje.

Re: Gromobrani i strujno uzemljenje

... pri naponima manjim od nekoliko (desetaka) kilovolta

Site Timeline