Regulator vrtnje trofaznog motora

Ima li neko ideju, shemu? Motor je snage 0,5kW

Reply to
Fastah

Frekvencijski pretvarac, oko 1200kn. Samogradnja navodno se ne isplati...

da li je asinhroni ili kolektorski? ako je kolektorski onda vrlo jednostavno i jeftino a za asinhroni "malo" skuplje

Reply to
ruf_mich_an

a jesam telac nisam ni vidio naslov - trofazni

Reply to
ruf_mich_an

Nije ba¹ ni za kolektorski jednostavno ako treba biti zatvorena petlja brzine!? Treba li biti?

Nisi telac, samo si neinformiran: Nisi èuo za moj tajni buduæi projekat Trofazni Kolektorski Motor!!??

jesi ti cuo za moj novi izmjenjivac JAKE struje? uglavnom na ulazu stavis JAKU struju a na izlazu dobijes slabiju struju.... koncept je vrlo jednostavan sastoji se od jednog otpornika ogromnih dimenzija radi bolje robustnosti i malog FM prijamnika da ti ne bude dosadno gledat kako se mjenja JAKA struja u slabu struju..... inace nedavno sam otkrio kako se na otporniku ogromnih dimenzija oslobaða neka toploæa pa smo neki dan okretali janjca na mom izmjenjivaèu JAKE struje

Reply to
ruf_mich_an

ima li neka "jednostavnija" shema tog pretvaraca ili ima neka fora jer bi me ustvari zadovoljavale dvije brzine rada i to jedna full brzina i jedna da se vrti na 10-20%, mozda znate neki trik ps: motor bi se stalno vrtio na tih 10-20% a po potrebi bi se povremeno ukljuèio punom snagom ...

Reply to
Fastah

?????? Jesam li ne¹to svojevremeno propustio na predavanjima iz Osnova Elektrotehnike!!??

Reply to
Vaso

bi

trik

radom

kojem

Za fiksnu ni¾u frekvenciju taj 'pretvaraè' mo¾da i nije neka mudrost: Èetvrtina snage je pribli¾no uz polovicu broja okretaja i napona, znaèi, 25 Hz i 150 Vpp. Treba slo¾iti tri mostna pojaèala snage po 50 W i tri sinusna generatora fazno pomaknuta za 120 stupnjeva dovesti na ulaze.....

Btw: Koliko pada snaga trofaznog motora ako se preko konda spoji na jednofaznu mre¾u?

Reply to
Vaso

| ima li neka "jednostavnija" shema tog pretvaraca ili ima neka fora jer bi me | ustvari zadovoljavale dvije brzine rada | i to jedna full brzina i jedna da se vrti na 10-20%, mozda znate neki trik | ps: motor bi se stalno vrtio na tih 10-20% a po potrebi bi se povremeno | ukljuèio punom snagom ... |

A ne bi li ti onda bolje odgovarao motor kakav je u vesmasini. On je jednofazni i ima dvije brzine (koje se mijenjaju promjenom broja pari polova) i slicne je snage. Dalo bi se nesto izkemijati i za 3F motor spustanjem frekvencije (sto radi freq pretvarac), ali je problem kako ce se motor nositi sa pravokutnim naponom kucne izrade jer simuliranje sinuside na bilo kojoj freq je skuplji posao. Lako je dakle promijeniti frekvenciju, ali je teze dobiti i adekvatan napon pri toj freq kojim ce se pogoniti motor.

me

koja brzina ti treba otprilike? ako ces vecinu vremena koristit 10-20% brzine onda ti je bolje da stavis motor s reduktorom (ako ga mozes stavit na stroj) pretpostavljam da imas motor koji original pase na stroj tako da bi u tom slucaju trebalo sve pripasavat.... za koju namjenu ti treba?

Reply to
ruf_mich_an

Zaboravi na samogradnju, frekventni pretvarac je vrlo kompleksan uredjaj a tvornicki pretvarac se moze naci za relativno malo novaca.

Za takav rezim rada moras imati specijalno projektiran motor, sa pojacanom izolacijom i prisilnim hladjenjem. Obican motor ces jako brzo skuhati radom na malom broju okretaja, cak i ako je spojen na tvornicki pretvarac na kojem mozes podesiti sve moguce parametre rada. Ne zelim ni zamisliti kako bi motor radio u tom rezimu, spojen na nekakav homemade uradak. f

Reply to
Filip Lolic

radi se o ventilacijskom sustavu u koji je stavljen original motor 0,5kW, samo kad se kemija u prostoriji treba raditi punom snagom a kad se ne radi sa kemikalijama ne treba vrtiti punom snagom veæ 10-20% tolko da odrzava cist zrak, razmisljao sam o nekom mehanickom reduktoru ali je problem to ukomponirati u postojeci sustav pa sam razmisljao staviti neki jednofazni motor koji ima dvije brzine (recimo od ves masine) ali velim mislio sam to rjesiti elektronicki da ne improviziram sa nekim drugim motorima... Kazete da to nebi bilo pametno da motor stalno radi u sporom rezimu?... hm znaci ne prestaje nista drugo nego staviti reduktor ili staviti jedan poseban motor koji ce raditi stalno na malim obrtajima a po potrebi ukljuciti taj veliki...

Reply to
Fastah

gle ja nisam nikakav "strucnjak" na tom podrucju al sam dosta vremena proveo kod starog u radioni i znam ponesto o tome.... recimo na servisu smo imali dvobrzinske motore od ventilacije 700/1400 okr. ti kazes da bi ti trebalo

10-20 % snage puhanja u maloj brzini ja mislim da bi to mogo postic s ovih 700 okr. direktno jer mi se cini da padom brzine na pola (sa 1400 na 700) snaga puhanja opadne za kojih 4-5 puta takav motor je vrlo jednostavno za ugradit a brzina se mjenja zvjezda trokut prekidacem ili preko sklopnika i tipkala kako ti bolje... mislim da bi ti to bilo najjeftinije i najpouzdanije rjesenje inace ti je i snaga motora tu negdje mislim da je 0,75 veca brzina a manja oko 0,25 kW
Reply to
ruf_mich_an

mozes li mi molim te skicirati kako to sa prekidacima mjenjas brzinu, trebam skicu spajanja, motor ima 6 izvoda

Reply to
Fastah

"Fastah" wrote

Tako je: jedan mali i jedan veliki ventilator su dobro rijesenje. Ili dograditi mali ventilator koji ce ovog velikog stalno hladiti . Ne raditi mehanicke reduktore! Osim sto su preskupi imaju ogranicen rok trajanja, treba ih odrzavati itd. Cijena im daleko premasuje cijenu nekoliko ventilatora. nego kad su kemikalije mozda motori moraju biti EX zatvoreni?

Reply to
Oldtimer

To mozes izvesti samo ako je motor napravljen za 680/400V.

Koji je tip ventilatora (proizvodjac/model/oznaka)? f

Reply to
Filip Lolic

brzina ovisi o hz i broju polova 6 izvoda je za spojeve zvjezda /trokut

Reply to
ivo

trebam

e jebiga sad ovako napamet neznam nista o motoru al u dosta slucajeva se radi o spoju dupla zvjezda

prvo uzmes univerzalac i skuzis koje koje tri zice imaju veci meðusobni otpor (to bi trebala bit manja brzina a njihov otpor bi trebao bit otprilike

2-3 puta veci od preostale 3) i probaj s komadom kabla to spojit za probu i ustekat (one 3 koje imaju manji otpor nek vise u zraku)... ako radi, veca brzina se dobije tako da spojis struju na ove 3 s manjim otporom a ove s vecim spojis zajedno (u zvjezdu)

znaci manja brzina | | |

  • * * veci otp
  • * * manji otp veca brzina
*---*---* veci otp