treci kontakt na aku. bateriji?

Nesto carobiram sa starim aku. busilicama pa me zanima cemu tocno sluze kontakti na 'battery packu'? Uvijek su dva sa strane koji su spojeni na

  • i - baterije i treci koji je na istom naponu kao i jedan od ova dva, mjerenjem sam ustanovio da je spojen na obicno minus preko nekog elementa vrlo malog otpora koji je u pravilu tako dobro zaguran u pack da se ne moze vidjeti sto je. Posto taj treci kontakt treba punjacu ali ne i busilici moj je zakljucak da se radi o nekakvom termickom osiguracu

- tocno? I ako je da li su ti termicki osiguraci "reverzibilni" mislim ako pregori da li ce se oporaviti kad se ohladi ili su za jednokratnu upotrebu?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Da ;)

I ako je da li su ti termicki osiguraci "reverzibilni" mislim

Kako koji, u pravilu su "reverzibilni" :) f

Reply to
Filip Lolic

To ti je ntc osjetnik koji mjeri temperaturu baterije i tako punjac zna kad je baterija puna i tada prekida punjenje.

Reply to
manky

ntc "osjetnik"... kako je divan taj hrvatski mo's se s njim zajebavat do mile volje... obozavam te nove hrvatske rijeci... :-) kroz koju godinu trebacemo ponovo ucit hrvatski jer necemo nista kuzit sta se prica...

pozdrav

Reply to
Fastah

Nekad sam pratio neki thread gdje se raspravljalo o baterijama za laptope i ti si se bio ukljuèio. Mislim da si napisao da ima¹ IBM 5? trebalo bi mi malo savjeta jer 52 treba skoro stiæi.

Reply to
Hombre

Nekako mi se cini da je *osjetnik* tu da sprijeci pregrijavanje baterije a ne da salje signal punjacu da je baterija puna. :)

Zivjeli

Reply to
Amaro

Pa upravo to,kad se baterija poèinje grijati,znaèi da je puna i punjaè prekida punjenje,obièno je to tako kod jeftinijih ureðaja,a oni najjeftiniji to ni nemaju,npr hasta iz pevca,ako ostavi¹ na punjaèu preko noæi,ujutro te doèeka iznenadjenje:-)

Reply to
manky

*osjetnik* nije nikakva kontrola napunjenosti baterije vec da sprijeci pregrijavanje uslijed punjenja ili neke neispravnosti baterije koje dovodi do povecanog zagrijavanja.. Zagrijavanje nije znak napunjenosti. Hoce li *osjetnik* napunjenu bateriju koja je malo odstojala da se ohladi prepoznati kao praznu i dozvoliti punjacu punjenje ? :)
Reply to
Amaro

trebat cemo...

-==Glupost je neuni¹tiva==-
Reply to
Bukofsky

neznam kako je rijeseno na malo "vecim" akumulatorima i aku busilicama, ali ti mogu 10000% reci da kad se radi o baterijama za mobitele, mobitel preko treceg pina "zna" koliko je baterija napunjena

kad odkacis treci pin uredjaj ti stalno tuli da ti je baterija prazna, izmjeris multimetrom kad ono gle cuda 3.9V :)

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Da,ali samo kod punjenja ali ne i kod rada bu¹ilice,tada ntc nema nikakvu ulogu.

Kod ni-cd je upravo to znak,da kad poraste temperatura,baterija je puna i kod jeftinijih punjaèa se koristi upravo taj naèin punjenja.

Naravno da hoæe i èim se malo zagrije prestaje sa punjenjem,tj prelazi u naèin nadopunjavanja,tako je kod moje bu¹ilice sa ni-cd èlancima.

Reply to
manky

Ne da mi se vise :)

Uzivaj

Reply to
Amaro

Napunjenost NiCd baterije se mo¾e detektirati preko dvije velièine. Jedna je poveèanje temperature bez poveæanja napona na bateriji a drugi je minimalni pad napona na bateriji kad je napunjena do kraja.

Reply to
Briglja