Mjerni most

Moze li netko prepoznati koji mjerni most je u pitanju?

Slike na binsima

Dakle radi se o prastarom RLC metru koji je ispravan skroz. Ovaj prvi most na slici mi je poznat (Wheatstonov most) i mjeri pomocu galvanometra koji se vidi u gornjem dijelu slike. Tu nema nepoznanica

Mjerenje prividnih otpora je ziva komplikacija. Preveo sam sa ceskog onaj tekst i skuzio kako se radi s njim. Procesdura je sljedeca: Recimo za mjerenje kapaciteta

- spojie se slu¹alice i nepoznati kapacitet na instrument

- vrti se dugmic "f" dok krug neudje u rezonanciju (cuje se golim uhom)

- vrti se veliko dogme ispod skale dok ne nestane zvuk u slusalicama, u tom trenutku kad nestane zvuka ocita se vrijednost sa skale i to je izmjerena vrijednost.

Malo sam se igrao s njim i mjerio sve sto se naslo pri ruci, instrument radi dosta precizno.

Reply to
damir

Ludilo od instrumenta. Pise li gdje iz koje je godine? Zelis li ga se mozda rjesiti ili i ti (kao ja) skupljas stare, dobre stvari?

Reply to
DZ

To nije niti blizu prastarosti. Kada doðem doma poslat æu mrvicu antikniji model. :)

//Marin

Reply to
Marin

Bas sam i ja trazio jel pise iz koje je godine, ali nepise nigdje. To brat - bratu ima 70g,

Ma nemam gdje s njim pa cu ga se rjesiti. Nisam ni mislio da bi ovo htjeo neko kupiti, a vec dvije ponude stigle.

LP Damir

Reply to
damir

Eto, mene bi isto zanimao ali vjerojatno ste se veæ ne¹t dogovorili...

BTW slu¹alica za ugaðanje mosta je pre_ebena. :-)

Reply to
drstoka

Je, slusalica je fora. Bas sam kolegama pokazivao kako se nekad mjerilo pa su nakon demonstarcije ostali pod istim dojmom.

Ponudite nesto na mail pa ide onom tko najvise ponudi da nepravimo aukciju ovdje na grupi.

LP Damir

Reply to
damir

Covjece tvoj izgleda duplo stariji nego moj.

Jesi probao mjeriti s njim? Mene je fasciniralo koliko je precizan s obzirom na godine i tehnologiju mjerenja.

Reply to
damir

Dakle, 140 godina. :)

Naravno. Skoro da bih se usudio preko njega umjeravati Tektronixa. Tehnologiji mjerenja ne fali ni¹ta, jedino iziskuje pone¹to znanja koje danas kronièno i¹èezava uporabom modernih mjernih sustva.

//Marin

Reply to
Marin

$cup$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Ovo me je vratilo u djetinjstvo :)) Èovjeèe, lampe s Loctal podno¾jem, to je bilo u prvom radiju koji je pokojni otac donio u kuæu. Dodu¹e, bila je U serija sa strujom grijanja od 100 mA i bez mre¾nog trafa, puno puta me je stresla struja jer je ponekad faza bila na ¹asiji, ovisno kako si okrenuo utikaè.

Deèki, svaka èast! Ekipa tu kod mene sprema takve stare stvari za muzej elektronike i ako netko ima ne¹to vi¹ka neka ponudi, no proraèun nam je ogranièen i ne plaæamo bogatstvo èak i za stvari koje vrijede bogatstvo.

Pozdrav, Damir

Reply to
DZ

Na¹ao sam isti takav ali iz 1966... Izgleda da ipak nisu ba¹ *toliko* stari..

Reply to
drstoka