BS100C foto dioda

Upomoæ znalci.

Poku¹avam se dokopati jedne fotodiode... BS100C, proizvoðaè Sharp.

Nevolja je da se prestala proizvoditi, valjda prije godinu iz razloga ¹to sadr¾i olovo. Koliko sam uspio shvatiti, prekapajuæi po webu, zamjenska dioda je BS100C0F. Samo za tu zamjensku, nisam uspio naæi nikakav datasheet, samo PCN (Product Change Notification) u kome se ka¾e da ta zamjenjuje dosada¹nju BS100C. E sad... Da li bi ta zamjenska radila potpuno identièno? Ovo mi je bitno jer mi dioda treba da zamjenim korodiranu diodu iz svjetlomjera...

Ipak, idealno bih nabavio ovu staru. Ima netko kakav savjet gdje bi se to moglo potra¾iti. Meni na pamet pada jedino Chipoteka...

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

u pitanju je mjerni uredjaj tako da i zamjena sa originalnom diodom mozda zahtijeva kalibraciju.koliko god je korodirala ako ima izvode i u tragovima moze sluziti svrsi i da se zalemiti.

mislim da to neces naci osim u nekom starom svjetlomjeru.probaj par crta sloziti i poslati sharpu-tko zna mozda te razvesele.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Hvala ti na pomoæi, Hrvoje...

Ma ova slu¾i svrsi, samo èita za otprilike blendu manje nego bi trebala (tj. duplo manje; zna¹ i sam ako razumije¹ fotografiju). Mo¾da bi se i dalo rekalibrirati, samo za to bih ipak trebao posjedovati neko znanje o tome koje od otpora bi uopæe trebalo pode¹avati, a i trebao bih imati barem nekakvu opremu za kalibraciju (stalan izvor svjetla toèno odreðenog intenziteta s moguæno¹æu pode¹avanja). Isto, ne znam bi li zadr¾ao linearnost kroz cijeli raspon... Koliko je korodirala, mo¾e¹ vidjeti ovdje:

I osim toga, napukao je infracrveni filter. U svakom sluèaju, najbolje zamijeniti. Nadam se da æu zamjenom postiæi to da æe svjetlomjer proraditi kao nov i da neæu morati niti pitnuti ni¹ta unutra osim toga.

Nemam sad sliku unutra¹njosti svjetlomjera (doma mi je, a ja na poslu). Uglavnom, unutra su (mislim) 4 otpora koji se daju pode¹avati. Misli¹ da bi se dalo sku¾iti koji èemu slu¾i prouèavanjem ¹tampane ploèice? Mogao bih recimo izmjeriti i zapisati poèetne vrijednosti i onda se poigrati s njima, bude li rekalibracija bila potrebna. Zna¹ li nekoga tko radi kod nas kalibraciju svjetlomjera?

Hehe, probao sam i ovo... Nisu mi ni¹ta odgovorili, a pro¹lo veæ tjedan dana.

Na kraju sam juèer kontaktirao digi-key da provjerim da li je BS100C0F oblikom i funkcijom identièna originalu i dobio odgovor da jest, jedino da je razlika u tome da nova verzija ne sadr¾i olovo. Naruèio sam par komada za male pare odavdje

i platio paprenu po¹tarinu. Sad èekam diode i nadam se najboljem...

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

Sjetio sam se da sam si je stavio na ftp za sluèaj da mi zatreba! Evo, upload na imageshack:

A evo i informacija o svjetlomjeru u pitanju (Quantum Calcu-Light XP):

Svaka pomoæ oko ovoga dobro do¹la. Volio bih da ova zvjerkica proradi kako treba.

Pozdrav

Reply to
Drazen Navratil

frendu je riknuo slr kemicar tj na blicu bi 1/4 slike ostavljao crnu traku. nakon potrage za rjesenjem ispalo je da se test svodi na ispucavanje filma i razvijanje istoga.nikome nije palo napamet da nabavi neki mjerac brzine zastavice.uglavnom aparat je zavrsio u nizozemskoj u ovlastenom servisu jer nasim konjinama je bilo interesantno igrati se sa spravom koju nikada nisu ni vidjeli,a jos manje i otvarali.i danas nakon cca 20 godina malo je takvih uredjaja u rukama amatera,a mislim da se i kroz 20 godina nista nije prominilo u glavurdama osim sto su celavije.

... i kao sto pretpostavljas isporucena je kompletna dokumentacija tj EKG,EEG... svih testova koji su uradjeni na aparatu.kao krvna slika min,max i izmjerena vrijednost. toliko o nasim strucnjacima i servisima.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Da se slo¾iti:

Mah, na¹ao sam servis.... u Americi. Quality Light Meters je za svjetlomjere prvi izbor prema iskustvima korisnika njihovih usluga. Naplatili bi posao rekalibracije oko 70 dolara. Problem je vrijeme, tro¹kovi slanja, a i sama cijena je mrvicu puno za svjetlomjer koji sam platio 30 dolara (+15 po¹tarine).

Ludo! To kod nas ne bi tako i¹lo...

Ma da.. ima¹ pravo. Bolje niti ne poku¹avati. I pitanje da i naðem nekog ¹to bi mi napravio od toga. Ak ose odluèim, bolje u QLM slati i dobiti pravu stvar. Ipak, nadam se da æe biti tako da æu zamijeniti diodu i da æe me ovaj iznenaditi nepogr¹ivom precizno¹æu! :)

Pozdrav

Reply to
Drazen Navratil

tako sam mjerio rpm propelera sa mikrofonom jer frekvencmetar bez nekog okidaca nije u stanju :-)

ostaje ti onda naci neki svjetlomjer i koristit ga kao etalon i izvuci koliko se da "na uho". ne radi se o ultrazvuku ili endoskopu pa da nekome visi zivot na koncu.

dobru zabavu i jos bolje fotografije zelim!

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

tesko... z

Reply to
zega

Za¹to misli¹ tako? Mo¾e¹ objasniti? Moje su pretpostavke za ovu tvrdnju da sve diode BS100C (i BS100C0F) daju identièan odaziv (za potonju sam dobio potvrdu za to od DigiKey-a) i da je elektronika unutra bila pode¹ena na jednu takvu u novom stanju, kad je napustila tvornicu. Dioda korodirala, ali elektronika i dalje pode¹ena jednako, ergo = zamjena diode i sve radi kako treba. Ili mo¾da ne?

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

eto iskustvo plus hunch... Kako znas kakav ti je odziv tvoje diode, mjerio si nekako (opisi metodu)? Elektronika stari...mozda ces imati srece ali ako ne javi se ponovo na grupu da ti to netko iskalibrira (kao ovi vani dobijes sve dijagrame) ili kupi novi (sto je danas u ovo potrosacko doba logican izbor)... z

Reply to
zega

Prema specifikacijama?

Metodom Logike. Premisa 1: Svjetlomjer je tvornièki bio pode¹en da radi s novom diodom. Premisa 2: Sve nove diode rade isto Konkluzija: Zamjenom pokvarene diode novom svjetlomjer æe raditi kao nov.

Pogre¹no? Za¹to? Znati¾eljan sam...

Misli¹? Ne znam previ¹e o tome. Ipak, kalibrirao sam samo par svjetlomjera u starim fotoaparatima na naèin da sam podesio promjenjivi otpornik (ne znam je li ovo prazi izraz; mislim da je variable resistor na eng.) koji se nalazio u seriji s galvanometrom koji se otklanja prema otporu CdS æelije. Svelo se na to da je bilo dovoljno podesiti linearnost kod jakog svjetla (sunèan dan) i stvar ¹ljaka odlièno (za CB film pogotovo). Ovdje pak ima èetiri promjenjiva otpora:

Ne znam kojeg bih pipnuo ni za¹to. I nekako ipak mislim da rerekalibracija ruènog finog svjetlomjera tra¾i malo vi¹e znanja i opreme (laobratorijski izvor svjetla?) od mog nestruènog napikavanja. Kad bih pipnuo ijedan od ova

4 plava, bojim se da bih zaribao stvar...

Evo nas opet na logici... :) Ovi se prestado¹e proizvoditi, ima veæ dosta godina, tako da ovo otpada. Lane ih je i Quantum prestao primati na servis jer vi¹e nemaju foto-dioda za njih. Ja sam si dao truda i na¹ao ih u DigiKey-u i zapeo sam da to popravim.

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

mislim na staru diodu koja je dijagnosticirana kao neispravna... Svaki dio koji se radi radi se u odredjenim tolerancijama i ovo za nove stima, ako je stvarno samo fotodioda u komi onda sve 5, ali isto tako postoji sansa da je i od stare elektronike nesto u banani a da je dioda ok... z

Reply to
zega

Hvala na poja¹njenju. Stara dioda je korodirala. To se vidi na slici koju sam uploadao:

Uvjeren sam da svjetlomjer nikad nije bio rekalibriran prema njoj i da je zapravo to i bio razlog da ga je originalni vlasnik prestao koristiti (primijeæujuæi kako ne¹to ne ¹tima, vjerojatno ne znajuæi o èemu se toèno radi). Gledajuæi unutra¹njost, rekao bih da stvari izgledaju ok. Dakle, ipak imam ¹anse. Ipak, nema smisla previ¹e naklapati dok jednostavno ne zamjenim diodu i vidim rezultat. Javit æu kakav je.

©to se tièe zamjene diode... U specifikacijama stoji: "Soldering temperature: 260°C" Kako nisam ba¹ neki me¹tar s lemilicom, a ne bih volio spr¾iti novu diodu ili napraviti neuredan posao, pa ako je netko vièan i voljan pomoæi, a voli pivo...

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

Stigle diode. Prelemio. Prema prvim ispitivanjima (usporedba s valjanim svjetlomjerom), radi perfektno! Tek kad su do¹le nove diode, vidio sam koliko je ova zapravo oti¹la u kua. Sad je potpuno jasno za¹to je èitala duplo manje svjetla...

Pozdrav, Dra¾en

Reply to
Drazen Navratil

Super! z