Preciznost multimetra

Pozdrav svima

Mozete li mi reci koji postotak preciznost treba imati multimetar da bi mogao tocno prikazati vrijednost npr. napona od 12.56 V s time da su prve dvije decimale iza tocke tocne, a ostatak ne mora biti.

Vidio sam u cipoteci neke unitrend multimetre i imaju podatak o tocnosti npr. DC napona od 0.5 %+1 Sto im znaci ovaj +1? Da li bi unitrend UT70A zadovoljavao takvu tocnost. Da li netko od vas ima taj instrument pa da moze dati svoju preporuku za ova ili neki drugi instrument.

Valjda nije pre glupavo pitanje :-))

Hvala

Reply to
Ivan

tocno prikazati vrijednost npr. napona od 12.56 V s

DC napona od 0.5 %+1

To ti je jedan offset koji ti se najvi¹e javlja na samom poèetku skale tj. AD konvertera gdje je najveæa nepreciznost, e sad ovaj 1 bi trebalo biti definirano toèno ¹ta to je, i toènost bi trebala biti definirana za svaki Range, ali naravno kod jeftinjaka to neæe¹ naæi.

Evo pogledaj datasheet od Keithley-a 2700 (te mi dosta koristimo za mjerenje u firmi).

Za range od 100V ima preciznost od 45 ppm + 9 ppm (90 dana nakon kalibracije) U datasheetu je specificirano da ti brojevi znaèe: ppm of reading + ppm of range ppm = parts per milion ; 10 ppm = 0,001%

Ovaj prvi broj 45 ppm je gre¹ka od izmjerene vrijednosti , mo¾e¹ je pretvoriti u postotke to ti je 0,0045% od izmjerene vrijednosti. Ovaj drugi broj 9 ppm (ekvivalent onom 1 ¹to ti ima¹ samo nisam siguran od èega) je gre¹ka Range-a, u postocima je 0,0009% , to je offset gre¹ka koja najvi¹e utjeèe kod mjerenja na poèetku skale, ¹to se lijepo vidi iz formule (npr. kad bi mjerio 10 mV sa Rangeom od 100V gre¹ka Range-a bi igrala najveæu ulogu dajuæi ti do znanja da si izabrao krivi Range).

Znaèi u tvom sluèaju kad bi mjerio napon od 12,56V, morao bi koristiti Range od

100V.

Max. dozvoljeno krivo mjerenje u tvom sluèaju bi bilo12,56+(12,56*0,0045)/100 + (100*0,0009)/100 =

12,56 + 0,0005652 + 0,0009 = 12,5614652V , dakle pokazivao bi max. 0,0014652V vi¹e ¹to je sasvim dovoljno precizno za ovo ¹to ti treba¹.

Ne, na 20V range-u (vjerojatno ima taj range) bi lagao otprilike ... Ako taj 1 znaèi postotke od Range-a onda bi sa tim instrumentom imogao imati max. pogre¹no oèitanje od 12,56 + (12,56*0,5)/100 + (20*1)/100 = 12,8228V , znaèi mogao bi fulati do 0,2628V.

ili neki drugi instrument.

Ne znam ¹to bi ti drugo preporuèio a da ima pouzdano tu preciznost. Ovaj K2700 ¹to sam ti opisao ko¹ta kojih par 1000 eur (mislim da je 4000) i mora se kalibrirati svakih 6 mjeseci da bi zadr¾ao tu preciznost.

Zok

Reply to
- Zoki -

Mislim da je taj jedan obièno digit, odn. zadnja znamenka +/-1, ¹to ispada smije¹no malo, odn. jako precizno. Ali to je u stvari pogre¹ka, odn. posljedica zaokru¾ivanja A/D konvertera.

U njegovom sluèaju je i ovih 0,5% prevelika nepreciznost, odn. na opsegu 20V to je 0.1V, daleko od druge decimale. Na ¾alost preciznije instrumente za manje od xk eura neæe pronaæi. Mo¾da na ebayu neki polovnjak.

Reply to
Franc

Sada vidim na shemi da je opseg kojeg trebam precizno izmjeriti do 0.5 V Trebam na jednom sklopu izmjeriti napon koji se krece od 0.14 V do 0.42 V (istosmjerno). Ovisno o namjestenom naponu, ce teci odredjena struja, od 0.5 do 3 A. Da li je moguce sa ovim jeftinijim instrumentima izmjeriti i namjestiti taj napon da dobijem precizno namjestenu struju. Vidim da chipoteci unitrend ima model UT70D koji ima najmanji postotak pogreske. Ako zelim struju 1.4 A napon treba biti 0.196 (to je odredjeno shemom sklopa)

Da li je tocan ovaj proracun pogreske za tocnost 0.05%+10 kod unitrend UT70D instrumenta pri mjerenju DC napona?

0.196+(0.196*(0.05/100))=0.196098 (u negativnom smjeru 0.195902)

Za UT70A koji ima 0.5% pogresku+1

0.196+(0.196*(0.5/100))=0.19698 (u negativnom smjeru 0.19502)

Koliko sam shvatio ona pogreska koja se zbraja +digita je relativno mala.

Ima li smisla kupovati ovj skuplji model? Trenutno koristim "Ferm" instrument od 70 Kn i htio bih kupiti neki kojem cu moci malo vise vjerovati.

Hvala vam na odgovorima

Pozdrav

Reply to
Ivan

(istosmjerno). Ovisno o namjestenom naponu, ce teci

instrumentima izmjeriti i namjestiti taj napon da dobijem

pogreske.

instrumenta pri mjerenju DC napona?

Negativnom smjeru? Misli¹ na ono kad obrne¹ polaritet na pipalicama? To nije to, to su jednostavno granice (gornja i donja) gdje je instrumentu dozvoljena pogre¹ka bez obzira na polaritet.

Ako je to gre¹ka u digitima (kako ka¾e Franc), ne znam koliko ima znamenaka na tom instrumentu ali ako koristi¹ Range od 2V i ako ima¹ display od 3+1/2 digita (1,999) to bi ti bio jedan max offset od 10 mV (0,010) ¹to znaèi da jo¹ njega mora¹ dodati na ono ¹to si izraèunao.

Uz offseta (zaokru¾ivanja) od +10

0,19698 + 0,01 = 0,19798 (0,198) gornja granica gre¹ke 0,195902 + 0,01 = 0,196902 (0,197) donja granica gre¹ke

Kada bi taj instrument imao max gre¹ku offseta +10 ti bi onda uvjek imao oèitanu vrijednost uvjek malo veæu od stvarne pri ovom mjerenju.

moci malo vise vjerovati.

  1. Pretvori si ove gre¹ke oèitanja napona u gre¹ku struje koju daje tvoj sklop (po¹to zna¹ prijenosnu funkciju) pa vidi da li te ta preciznost zadovoljava za jedan i drugi instrument
  2. Po¹to se to radi o jeftinim ureðajima postavlja se pitanje da li je i navedena preciznost instrumenta uopæe istinita
Reply to
- Zoki -

Mo?da bi ti bilo preciznije da mjeri? struju i tako si podesi? sklop (ako mo?e?).

Damir

Reply to
Damir Šeligo

Mislim da to ne mogu jer struja tece impulsno. Danas sam kupio unitrend UT70D multimetar. To cudo je ogromno, duplo vece od mog dugogodisnjeg jeftinjaka. Konacno imam instrument sa buzzerom za otpor :-)) Nadam se da je precizan bar kako pise u uputama.

Hvala svima na odgovorima

pozdrav

Reply to
Ivan