gromobran

problem je sljedeci, antena mi je metar od gromobrana, metalna je, kabel mi ideu u kucu, jel bolje antenu spojit s gromobranom i njen nosac ili ju ne spojit...

zakaj ovo postam u hr.elektronika, pa zato jer ak mi grom grune a ja ne napravim sta treba bu mi zgorila elektronika :) eto

pozdrav, silvije.tk

Reply to
discover

kristian

stap na kojoj je natena se uvijek spaja s kablom (cca 16 kvadrata) na gromobran.

Reply to
Kresimir Pecnik

Niste u pravu. Svrha gromobrana je upravo to, da ukoliko na odreðenom proraèunatom podruèju treba doæi do pra¾njenja, da se prazni upravo preko gromobrana, koji je projektiran da izdr¾i struju udara groma. Ukoliko je gromobranska instalacija ispravna (hvataljka iznad objekta koji se ¹titi, trake u dobrom stanju, otpor prema zemlji manji od 1 ohm), grom æe udariti u hvataljku, provesti preko instalacije u zemlju, a bez posljedica na objekt. Odvodne trake se postavljaju prema propisanom razmaku, kaki bi se struja ravnomjerno rasporedila, èime instalacija èini faradeyev kavez.

UKOLIKO instalacija nije dobra (krivo izvedena, o¹teæena i sl.), bolje da je uopæe nema nego da "mami" gromove a nemo¾e ih apsorbirati. U tom se sluèaju zbog pada napona na instalaciji dogaðaju sekundarni izboji, putujuæe struje i sl. Uglavnom, debakl :)

Uglavnom, ne slu¾i "tjeranju" gromova, ili raspr¹enju munje, nego ono: Ako ba¹ mora¹, udari u mene, jer ja sam jaèi :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Bez posljedica, i to bi volio vidjeti.

Reply to
zeko

napravi mali experiment...otpoji gromobran na iskriscu te se za malo oblacnijeg vremena i kad nema gromova, primi za gornji dio gromobrana, tek tolko da dokazes svoju teoriju.

Reply to
zeko

praznjenje

nulti

bravo zeko...vidim da kuzis stvar...stvar indukcije uslijed udara groma u neposrednoj blizini je jedno a postepeno pra¾njenje se odvija konstantno, èak i kada je lijepo sunèano vrijeme... a kada je oblaèno i kada je zrak ioniziran i kada je dodatno nabijen...gromobrani apsorbiraju taj "plutajuèi" naboj i odvode ga u zemlju...ali ako veæ "zaiskri" (a zaiskri kada gromobran ne mo¾e(ne stigne) apsorbirati kolièinu naboja da bi smanjio potencijal izmedju potencionalnog iskri¹ta i zemlje) ...onda ga takodjer provede u zemlju ali bez posljedica za okolinu...ali prvenstveno gromobrani su¾e za apsorpciju naboja iz zraka ne bi li se smanjio rizik proboja tj iskrenja...za¹to bi "pucalo" ako ne mora!!!! upravo u tome i je poanta gromo-brana, brani stvaranje groma...a ne da ga priziva i provodi...iako to u krajnosti i radi...

Reply to
GAGI-9A6AAG

hvala...ovo sam tra¾io... :)

Reply to
GAGI-9A6AAG

ma znamo to...a neki èak i vidjeli :)

hmm, nekako mi se èini da prevaguje veèina sa teorijom da gromobrani "privlaèe" gromove...

aj dobro...

Reply to
Gagi-9A

Potpuno su u pravu obje skupine.

Reply to
Kresimir Pecnik

Preporuèam:

Tomy (9A5ALL)

®ivel sam u zgradi u koju je udaril grom (ja bil vani ba videl). Ni¹t nije bilo ni zgradi nji ljudima. Jedino je bilo malo vatre gore, al to se ugasilo :)

A dobar je i prasak.....

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy (9A5ALL)

Nego, recite vi meni raðe, kolko metara trake da zakopam u zemlju za stup

12m visine (3-4,5m nad okolmim kuæama)?

Pozdrav,

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy (9A5ALL)

ne mora biti traka, mozes i neki pocincani lim sa otpada.....idealno bi bilo da mu napravis posteljicu od mljevenog koksa i kilu soli zasipas. Nemoras se bojati da ces preveliki komad zakopati :)

Reply to
zeko

Mislim da je traka sve rijeðe u zemlji, sad svi stavljaju neku debelu bakrenu "pletenicu" u zemlju ili pobakrena nisam bolje zagledao. Uglavno svi ka¾u da izbjekavaju pocinèanu traku. Za¹to, ne znam.

Reply to
Darko_SWL

Potpisujem

Reply to
Nik

Koks? :)

A to nikak :)

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Tomy, 9A5ALL je napisao/la:

e sad

am

radi sto manjeg prijelaznog otpora, narocito u terenima sa slabom vodljivoscu

Reply to
Bimbo

Nije koks nego drveni ugljen, pokvareni telefoni cestice drv ugljena i sol sluze da teren duze ostane vlazan a vlazan teren ima bolju elektricnu vodljivost nego suhi teren s druge strane sol u vlaznoj zemlji disocira pa imas elektrolit posto je traka pocincana (dva metala) i u elektrolitu ona trune inace mos stavit i 100 metara trake a da ne dobijes mislim 2 oma hocu reci, treba izmjerit otpor inace ne znas sto si dobio

i zelim citirat svog profu iz visokog napona:

i tako sam ja vama sve lijepo objasnio imate sve te knjige i formule, ali jednu stvar cu vam iskreno rec:

znate, mi u stvari jos ne znamo zasto grom udara tu a ne tamo

Reply to
Evergreen

joj da sad sam se sjetio da koks i nije ugljen nego destilat.... sta ja zanam,.... dreka naprimjer....ha ha koj retard

Reply to
zeko