CPU VODENI BLOK

RONDAM? ..hehehehe...ti ja dam rodanja...to je takav auspuh..¹ta mu ja mogu!! :) nemoj sad i ti ko BT :))

nego..za jednu grunfastiènu jazbinu sam znao ...mislim na baniji u vrazovoj...u jednoj poveèoj gara¾i...lik je bio neki "znanstvenik" a èak ga i prozvali Grunf..

uglavnom..u toj gara¾i se mislim radio jedan projekat (koji je mislim nedovr¹en ostao) a rijeè je o novoj tehnologiji izrade expandiranih perlitnih granula...perlit u obliku poput stiropornih kuglica!! .."stvar" (stroj) je tako zgledao da bi i sam Grunf se zaèudio...ko kakava svemirska letjelica konstruirana krajem '50tih godina pro¹log stoljeèa....uglavnom ..stroj je proradio..ali nikad usavr¹en...lik se trebao obogatiti....ali mislim da ga je srce ¹iknulo pred sam kraj!!

aj me na mail kontaktiraj..znaima me èim se sve bavi¹...mo¾da bi mogli i suraðivati po nekom pitanju?!..valjda si do sada sku¾io da ja nekaj uvijek èeprkam, "vrtim", nudim i tra¾im... :))) a i sa alatom/strojevima ne zaostajem ba¹!

Reply to
Gagi-9A6AAG

To ti je vise nego dovoljno, uglavnom videl bus i sam kad slozis jer voda mnogo bolje od zraka prima toplinu. a za protok ne brini je je i jako malo vise nego dovoljno, uglavnom videl bus i sam kad slozis

Reply to
Miha

Ma znam imam ja takvih takva je vecina osim Zalman CPU Cooler CNPS9500 recimo...

E znam da je skuplji nije ni AL za hitit ali da li je razlika u cijeni

6.5x za masu?

Znam da je bakar skuplji ali ako se krece od pretpostavke da je AL 2x losiji vodic topline od Cu onda se bakar ne isplati ali s obzirom da je po tvom razlika 6.5x e tu se vec da razmislit (da li je AL 6.5x jeftiniji od Cu po kg plus obrada koja nije bitno skuplja)!

zega

| Znam da je bakar skuplji ali ako se krece od pretpostavke da je AL 2x | losiji vodic topline od Cu onda se bakar ne isplati ali s obzirom da je | po tvom razlika 6.5x e tu se vec da razmislit (da li je AL 6.5x | jeftiniji od Cu po kg plus obrada koja nije bitno skuplja)! | | Z

ma nije da je to "po mom", nego ti samo prenosim kaj mi u knjizi za fax pise. Ne znam kako se cijene krecu.

Pozdrav!

kila bakra u maloprodaji je oko 40-45kn!!

Reply to
Gagi-9A6AAG

E hebiga i dalje fali aluminij... Zna netko koliko je alu? A da taj bakar u kojoj formi on dolazi za 40-45kn? Z

Reply to
zega

Cena na svetskom trzistu je za aluminijum ~2200dolara za tonu , Bakar je ~4800 dolara za tonu

--
Exeeej! Vi i dalje citate moj sig! :)
Reply to

Hvala! Evo znaci ovako omjer cijena je 2.18 a omjer temp. vodljivosti 6.4, jeftinije je raditi hladila od bakra! jos jedina nepoznanica je trosak proizvodnog postupka! Z

Reply to
zega

A cvrstoca?

Reply to
fire

| > Cena na svetskom trzistu je za aluminijum ~2200dolara za tonu , Bakar je | > ~4800 dolara za tonu | | Hvala! | Evo znaci ovako omjer cijena je 2.18 a omjer temp. vodljivosti 6.4, | jeftinije je raditi hladila od bakra! | jos jedina nepoznanica je trosak proizvodnog postupka! | Z |

Da se odmah nadovezem na tvoju recenicu: Nije jeftinije izradjivati hladila od bakra, nego je bolje i pouzdanije izradjivati hladila od Cu. Uz dobro dimenzioniranje, hladilo od Al ce isto jako dobro odvoditi toplinu kao i hladilo od Cu. Pricao sam vec o tom tehnoloskom postupku. Bakar se teze lijeva u kalupe od aluminija jer je taliste Al-a oko 670°C, a Cu-a oko 1200°C. Bakar je tvrdji materijal i teze ga je obradjivati od aluminija. Kod izrade hladila nije samo presudna cijena sirovine, vec i cijena obrade do konacnog proizvoda. Kao sto rekoh, Al je lakse lijevati u razno-razne kalupe i izvlaciti u profile. Procvatom sive metalurgije u proslom stoljecu, ispalo je da je na trzistu bilo vise dostupno aluminija, nego bakra.

PS. Moj radio u autu (orginalno ugradjeni) ima jednu stranicu do 2mm debelog bakra na cemu je prisarafljeno pojacalo (IC TDA 7560).

Pozdrav!

Mislim da je upravo tu problem. Onovna cijena materijala je tu zanemariva prema krajnjem proizvodu. Bakar je uvijek gnjecavi materijal koji trazi posebne pravila pri obradi. Stvarno se puno teze obradjuje nego aluminijska legura sa malim dodatkom magnezija. O izvlacenju profila da i ne govorim. To sa aluminijem rade kao kad mame doma prave kekse ili Rubelj cevapcice :) Mislim da je kod oba metala najveci gubitak upravo na prelazu topline izmedju el.elementa i hladila, tu paste pomazu ali ni one ne cine cuda. Bas si mislim kako bi izgledalo kad bi na sam recimo mosfet bila tijesno nalotana veca plocica od bakra pe tek onda da ima veliki prelaz na hladilo? Ili bi se mosfet (ili nesto drugo vec pokvario pri takvom lotanju?

Reply to
Oldtimer

Pa necu to koristiti kao nosivi element vec kao hladnjak... One lamelice na Aircon ili auto cooleru su takodjer ultrajadne pa eto stvar radi to se rijesava konstrukcijski... No u ovom slucaju sam mislio na pasivna hladila u pojacalima u zatvorenim kucistima gdje nema prijetnje od neke sile i sl... Z

Reply to
zega

Ne bi provjereno (svemirko se igrao a i ja davno prije pa sam mu samo prosljedio ideju)... Nego znaci bakar ne ide van ko spaget iz stroja...steta... Z

Reply to
zega