2N3055

Pozdrav molim vas da mi kazete jel smije doticni trafo ici bez hladila odnosno na jednom uredaju je bez i sve radi super a danas kad sam napravio isti uredaj on nakon minute rada totalno izgori dakle posmedi nesto iscuri inace nalazi se na plocici a ispod je ona zastitni tinjac ili tako nesto

Reply to
markuss

"sorry ne trafo vec tranzisztor

Reply to
markuss

Ovisi o struju (snazi) koju vuces kroz njega. Ali ipak, najbolje je staviti neki hladnjak. Za manje struje, dobar je i komad lima, par rebra i sve 5. Za max izvuci iz njega treba bolje hladilo, aluminijsko ili bakreno (naravno s rebrima o dobar protok zraka). PS. Tinjac sluzi za izolaciju izmedju Tr-a i metalnog hladnjaka odnosno metalne povrsine na kojoj je montiran (dakle, elektro izolacija, ali prenosnik topline), ne treba tinjac ako je montiran na pertinax ili vitroplast plocicu jer mu je to vec izolacija (pod uvjetom da s te strane nema vodova).

Pozdrav!

Reply to
-Rio-

problem je kaj ne stane hladnjak u kutiju

staviti

Za

markuss

uzmi 2n3773 on ti je jaci a lova skoro ista.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

Pa sto da je jaci, grijat ce se isto kao i 3055 f

Reply to
Filip Lolic

probaj pa javi.logika ti je OK jer 10W disipasije je

10W,ali tamo gdje sam ih ja koristio uvik su se pokazali bolji od 3055. imam doma jos iz 1985 god motoroline 3055-ice kroz koje nemozes progurati vise od 3A jer im izgori spoj(zica) sa kristala na nogu emitera. to su oni simpaticni plitki,lagani (AL kuciste).

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

napravio

Mo¾da si napravio isti ureðaj, jedino ¹to nisi sve parametre optimalno podesio kao u originalu i æao Tr....pogotovo ako je impulsni re¾im rada....

E da istina nikad na bolej s njima ma ¹to pisalo u datshetu!!

Znam da je bila fora raditi pojaèalo s 3055, i jo¹ imao bi dva koamda u komp. spoju a pojaèalo bi bilo 120W mo¹ misliti, ali se isto sla¾em da 3773 je bolji!

10W disipacije nije puno, ali ipak mora¹ hladiti,mora si misliti na to prije nego si napravio kutiju :-))

Recimo VHF Band II pojaèalo s BLF278 daje 300W van, tranzistor ukupno tro¹i

500W (50V 10A), znaèi 200W opala!!!! Pa ti hladi!
Reply to
mtech

jeste impulsni jer je u stvari to el.pastir samo je razlicita bobina koja daje VN impulse

Reply to
markuss

Onda ne¹to nisi dobro slo¾io. Ako mo¾e¹ posudi scope i izmjeri koliko ti treba da struja postigne maksimim kroz bobinu (primar), i onda na oscilatoru koji pali tranzistor namjesti da ti ¹irina impulsa bude otprilike toliko (malo du¾a).

Kada struja dosegne svoj maksimum nema potrebe da tranzstor vi¹e pu¹ta struju kroz sebe jer ni¹ta ne posti¾e¹ osim prekomjernog zagrijavanja i rasipanja energije.

U biti to bi mo¾da najbolje bilo izvesti da se cijela elektronika predizajnira, da ima¹ povratnu vezu (struja sekundara) , da se taj signal intergrira i iza intergratora kada vrijednost bude 0 (tj. kada se struja kroz primar smiri) da iskljuèi tranzistor. Na taj naèin bi se sklop sam prilagodio induktivitetu koji ima¹ (bobini) i imao bi minimalnu potro¹nju energije.

Ali dobro , da ne kompliciramo, vidi da li mo¾e¹ ikako regulirati ¹irinu pulsa i namjesti ga negdje kada struja otprilike dosegne svoj max. iznos.

Zok

Reply to
-Zoki-

jel mogu ja vama shemu a vi meni razlog inace nema se kaj podesit previse jos da pitam na shemi je minus uzemljen i ja sam tako minus s akumulatora se grana na uzemljenje i na plocicu

Reply to
markuss

Posalji

Reply to
-Zoki-

maksimim kroz bobinu (primar), i onda na oscilatoru koji pali

struju

energije.

predizajnira, da ima¹

intergratora kada

tranzistor.

imao

pulsa i

Mislim da bobina ima premali primarni induktivitet za to, struja kolektora brzo dosegne vrijednost ogranièenu otporom izvora i primara, a onda napon na kolektoru dosegne puni iznos napajanja i eto ti disipacije koja skuri tranðu.... Najjednostavnija 'povratna veza' za ogranièenje struje je princip bloking oscilatora za koji treba dodati jo¹ jedan namotaj u krugu baze....

cekaj malo,ako je bobina "od fice" i ima mali induktivitet,sto je moguce, tko bi otvorio platine kad se zavare? obicnu bobinu za 12V kad spojis direktno na 12V vuce ispod 1A i nema sanse skuriti 2N-ca.

markusse di je shema i od kojeg auta si stavio bobinu?

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

bit ceshema ali problem je kaj ja neznam koja je bobina jer je ista kao i ona u prvom uredaju okrugla duguljasta siva-aluminij

Reply to
markuss

Sad mi je palo napamet kad sam ponovo èitao prvi post. Kazes da tranzistor nakon nekog vremena izgori ali ne spominje¹ pregrijavanje (pregrijavanje su spominjali ostali). Da li ti se 2N3055 zaista grije (ali ono popravo) ili ne? Da bi sa tranzistorom ganjao induktivitet mora¹ imati nekakvu za¹titu za tranzistor, u ovom sluèaju najèe¹æe se koristi C ili RC paralelno sa tranzistorom, ako nema¹ ili ako je neodgovarajuæa tata u trenutku iskapèanja na tranzistoru æe¹ imati dosta visok napon zbog samoindukcije ¹to æe ti skuriti tranzistor.

U tvom sluèaju je bitno da ¹to vi¹e energije iz bobine preda¹ na sekundar, ¹to znaèi da su RC dizajnirani malo na knap tako da napon na tranzistoru ne predje max. dozvoljen napon za taj tranzistor. Ako ima¹ kakav kondenzator paralelno tranzistoru probaj poveæati njegov kapacitet. Ako pretjera¹ sa kapacitetom vjerojatno æe¹ smanjiti energiju na sekundarnoj strani (manje æe drmati) pa eksperimentiraj.

Ili mo¾da je bolje da umjesto 2N3055 koristi¹ BU208 (TO3) ili BU205 (TO220) jer oni idu do 700V (Uce).

Najbolje je da posta¹ tu shemu na binaries npr. pa da vidimo konkretno a ne da nagaðamo.

Pozdrav!!

Reply to
-Zoki-

shema je gore i tranz se zagrijao i zasmrdilo je i pocica je sva posmedila mislim da je bilo i dima

Reply to
markuss

jer oni

Pardon, BU508

Reply to
-Zoki-

Ima ¹anse! Iako mi taj 1A zvuèi nevjerojatno malo, svejedno mo¾e skuriti

2N-ca ako je mali induktivitet. Uz 1A i napon Uce od 14V daje 14W ¹to je dovoljno za uni¹titi Tr bez hladnjaka....