Grijanje i nestanak struj

ajmo kolege, trebaju mi ideje

od cure rodjaci imaju ljepo centralno na drva i sve bi to bilo super, ali....u selu je instalacija jos povucena po drvenim stupovima s zicama, sto je najveca ironija u tome svemu imaju pola km zracne linije do termoelektrane (samo preko save :D) ali svaki puta kad malo zagrmi u cijelom selu nestane struje

eh sada, problem je u tome sto kad imas grijanje na lozu kad nestane struje sve staje, no medjutim kad kuris na drva vatra se ne ugasi na nestanak struje nego pocne naglo podizati temp. u kotlu jel voda prestaje cirkulirati.....dajte mi neke prijedloge kako da covjeku rijesim problem, vec je dva puta bila panika svom srecom bilo je poznatih u blizini koji mogu do kljuceva pa je bilo vadjenje zara, ispustanje pare iz sistema i kojekakvih peripetija

novci i nisu toliko upitni jel to gledaju kao dugorocno ulaganje

--
Raven
remove NOSPAM from mail

Stavi neki UPS od oko 1000VA i to æe dr¾ati dovoljno dugo. Pumpa je ionako relativno malen potro¹aè.

--
www.elektronka.com
Reply to

Napravi ili kupi pretvaraè 12V-220V i spoji preko malo elektronike pumpu od centralnog preko njega na akumulator. Znaèi kao UPS. A mo¾da bi i neki UPS bio dovoljan jer pumpa ne tro¹i puno.

Reply to
Briglja

odi u Bart-elektroniku u trecoj ulici i trazi upravo ovo sto ti je Briglja napisao. gotov proizvod, samo ustekas i vozis.... dok ima stroma accu je na punjenju, kad nestane , automatski prebacije na rad sa njega ...

pozdrav

Reply to
Mika

Treba im sigurnosni ventil koji ce ispustiti visak vode iz sistema kada pocne voda kljucati. Pricao mi je monter kada su meni ugradjivali centralno na loz ulje, da kod onih na drva zna se cijela pec tresti i moze doci do pucanja. Spominjao je da se onda obavezno mora ugraditi taj ventil. Neka odu kod nekog dobrog montera grijanja koji ce im to srediti jer eksplozije nisu bas zabavne :-)

LP

Reply to
Ivan

Ja imam centralno na grijanje i taj sigurnosni ventil. Svejedno, jednom je sestra maaaalo prejako nalozila i ventil nije pomogao puno. Cak je stvorio i kontra efekt. Izbio je i voda (para) je izasla van i pec je ostala bez hladenja i roku od par sekundi napukla. Slicno kao i reaktor u Cernobilu, samo sa manjim posljedicama...

--
www.elektronka.com
Reply to

Htio sam reci "centralno grijanje na drva".... :)

--
www.elektronka.com
Reply to

Ja sebi slazem centralno na drva. Izvrseni su potrebni eksperimenti a vidim ima predloga, medjutim svi su krivi. UPS ne valja, odnosno taj koji valja bi bio jako skup a i autonomija bi mu bila jadna. Pumpa Grundfos je od 75W, takva je u wailant bojlerima. Nece se pokrenuti bez sinusnog napona, UPS bi trebao imat sinus.

Ja stavljam sinusni pretvarac 150VA i akic od 100Ah 12V da ima autonomiju od 10 sati.

Sigurnosni ventil u sistemu mora biti, na 2,5-3 bara. On nece pomoc puno ako je vatra jaka, doci ce do eksplozije kotla prije nego kroz cijev od pola cola para prodje kroz ventil, u najboljem slucaju ce puknit cijev.

Pritisak hladne vode u sustavu je najbolje nabit na 1,8- 2 bara, i expanziona posuda ce ga drzat i porast ce mozda do 2,2 bara kod 110 stupnjeva. Voda pod tlakom 2 bara, voda ne vrije na 100 celzijusa nego negdje na 120 celzijusa, ne znam tocno, ali mjerio sam do 115 i nije kipilo nista, a mozda bi zakipila tek na 130.

Vrijedi i suprotno, na Biokovu ili Lickoj Pljesevici, gdje je mali pritisak, voda vrije na 90 ili 80 celziusa, i jaja ostanu nekuhana ako se kuhaju 10 minuta.

Znaci bitno je sistem nabit pod tlak, to se radi vodom iz vodovoda koji ima barem 4 bara, i nabija se u sistem dok ne prolupa sigurnosni ventil, zatvori se, te se na sigurnosni ventil malo pusti vode da pritisak bude 2 bara.

Tvoj zadatak nek bude pronaci flow indikator, ili ti ga indikator protoka vode kroz cijev, i spojiti na jak zvucni alarm. Kvar na pumpi ili struji moze biti fatalan. Ako protoka nestane, vatru treba gasiti na vrijeme, prije vrelista vode, a ako temperatura naraste blizu vrelista, prostoriju sa kotlom treba napustit. Bitno je imat termometar odma iza kotla, kao i manometar, te gluposti su

30kn. Posto je prostorija napustena, jedino sto se jos moze ucinit je iz vodovoda pustit vodu u sistem, a otpustit sigurnosni ventil da na njega izlazi.

Eksplozijom kotla ili cijevi, prostorija bi se napunila vrucom parom i prosao bi gore od onih vatrogasaca. I pad pritiska bi dodatno uzavrio vodu jer vreliste bi sa 120 palo na 100. Vatru ne treba totalno ugasit, dovoljno je lita vode, pa kasnije jos litra da se ne rasplamsava zar.

Konstruktor krijesnice, Vinko, razvio je nekakvu plasticnu ampulu za gasenje, gasi trenutno vatru, navodno je neotrovna, ali ja bi radije gasio vodom. Vodena para pokrece parne strojeve i lokomotive, i velika je opasnost od eksplozije kotla ili cijevi. Izuzetak bi bio samo sigurnosni ventil na cijevi od 2 cola, odmah uz kotao, i izveden van putem kracim od pola metra.

Sistem gdje je kotao dolje, u podrumu, a radijatori na katu, da su visi od kotla dva ili vise metara, uz primjenu zeljeznih cijevi (cvrste su) i debelih cijevi, 1,5 i vise cola, - moze prezivit prestanak rada pumpe jer topla voda prirodnim tokom ide gore, izmjena nije toliko brza, ali je dovoljna da ne zakipi.

Reply to
=?iso-8859-2?Q?Petar_Bjel=E8i=

A da jednostavno ventil koji baca pri prevelkom pritisku usmjeris u vatru(jos napravis neku posudu od cca 10litara da prvo nju sprazni)? Mislim da bi to bilo dovoljno da ugasi vodu ako je ima dosta u sistemu.

Reply to
fire

Ma va¾no je samo da voda cirkulira i kad nestane struje. Ja sam imao centralno u kaminu, grijao se tako desetak godina dok nije do¹ao plin i pretvaraè koji je davao pravokutni napon. Kad taj jo¹ proðe preko transformatora tko zna kako izgleda. Pumpa ru¾i ali vrti a to je najva¾nije.

Reply to
Briglja

A da jednostavno nestankom struje prekine dovod zraka (kisika) u lo¾i¹te? Gdje æe vodu na vruæ metal, cccc

Reply to
pip

Ili to. Ne na metal, nego na plamen.

Reply to
fire

svejedno ce doc voda do metala...

Reply to
Locutus of Borg

Trafo nije od kvadrata napravio sinus. Za pumpu treba sinus samo pri pokretanju motora, a kad je motor startao moze i pravokutnik. U principu sinus treba samo pola sekunde i to na pomocnom navoju, onom na kojem je kond. Kazes da ti je radilo preko trafa, ocito je trafo kod starta motora bio zadavljen, dok se je nabijao kond, i prvi udar je u biti licio na sinus, ili imao eksponencijalni poras napona od nule, dovoljno da motor starta, a poslije mu je bilo svejedno. Ako to radi, a onda, dapace, treba primjeniti, staviti 75-100w trafic

220/220 ispred pumpe.
Reply to
=?iso-8859-2?Q?Petar_Bjel=E8i=

Nije to samo tebi palo na pamet, cak i da mehanicki to rijesim, postoji veliko sranje. Gotovo sva voda iz sistema zavrsit ce u lozistu i curit oko peci. Okidanjem sigurnosnog ventila, voda koja je pod tlakom, i cije je vreliste bilo 120 stupnjeva, vise nije pod tlakom, i vreliste joj je 100 stupnjeva. Vatra moze biti ugasena, ali voda ce kipit dok joj se temperatura spusta sa 120 do 100 stupnjeva, mozda i pola sata.

Vatru treba ugasit bez rusenja tlaka u sistemu.

Reply to
=?utf-8?Q?Petar_Bjel=C4=8Di=C4

I to bi islo kada bi postojalo loziste koje moze izdrzat podtlak od barem minus 5 bara. Nestankom kisika stvara se vakuum. Probaj zapalit svijecu pod staklenkom na mokroj gumi.

0,5 bara ce napravit plamicak svijece.
Reply to
=?iso-8859-2?Q?Petar_Bjel=E8i=

Ma znam da nije.

Reply to
Briglja

Ako je pec na kruto gorivo ni¾a u odnosu na cjelokupnu instalaciju mo¾e se napraviti bypass pumpe koji je zatvoren dok ima struje a otvoren dok nema struje .

U tom sluèaju (ali samo ako je peæ ni¾a od cjelokupne instalacije) æe voda cirkulirati prirodno tj. termosifonski. To je rje¹enje bez UPS-a.

Reply to
MKarabelj

Petar Bjelèiæ wrote

Ovo ne postoji, da se bavis vakuumom znao bi...

zega

Eh, eh... -5 bara ne postoji, dok god je atmosferski tlak 1 bar

Nije to ba¹ tako. Kisik, istina, nestaje, ali ima¹ plinovite produkte gorenja. Od vakuuma opet ni¹ta jer dimnjak ostaje otvoren.

Staklenka ne pukne, al lo¾i¹te hoæe. Hm...

Reply to
pip