Styra TVn med datorn?

Finns det n=E5got bra program f=F6r att styra tv:n med? En kontrollprogram som styr tv:n med IR vi laptopens inbyggda IR? Jag skulle beh=F6va ett program som styr en Blaupunkt tv.

--=20

--
// Tony
Reply to

"Spamfree" skrev i meddelandet news:bUYBb.41635$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net... Finns det något bra program för att styra tv:n med? En kontrollprogram som styr tv:n med IR vi laptopens inbyggda IR? Jag skulle behöva ett program som styr en Blaupunkt tv.

Kolla in

Kanske är nått.....

Anders

Reply to
Anahka

Om du kan styra med laptopens inbyggda IR vet jag inte. Jag har lyckats styra TV'n med en HP miniräkares inbyggda IR så det kanske inte är helt omöjligt.

Ett alternativ är annars att bygga (eller köpa) en IR sändare/mottagare som man kopplar in på serieporten (om man har en sådan).

Skaffar du en sån här så kan du styra vad som helst (learning remote) och du kan göra "macron" som utför fler saker. (typ tryck en knapp så sätts TV'n på med rätt kanal, rätt volym, stereon stängs av om den är på osv...)

Reply to
Stefan

"Spamfree" wrote in message news:bUYBb.41635$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net... Finns det något bra program för att styra tv:n med? En kontrollprogram som styr tv:n med IR vi laptopens inbyggda IR? Jag skulle behöva ett program som styr en Blaupunkt tv.

--
---

// Tony

Har för mig att det finns dylika program för Palm. Kanske ett tipps på var
hitta. ( Kör ej Palm själv).
Reply to
DataSpider