Wątpliwości związane z maksymalnym dozwolonym napięciem pracy kondensatora.

Bry.

Nabyłem kondensatory 1 uF na napięcie 250V .
Oznaczone są symbolem MPE105K2E czyli wynikałoby, że faktycznie są na
250V, ale kurde niepokoją mnie jego wymiary tj. ~15x12x6mm. Jak
popatrzyłem do kart katalogowych to wymiary takich kondensatorów
(pojemność i napięcie) są zdecydowanie większe (~25-30x20x11).
Co o tym sądzicie ??

G.B.

Re: Wątpliwości związane z maksymalnym dozwolonym napięciem pracy kondensatora.

Wiesz, kondensatory mają trochę różnych parametrów, nie tylko pojemność
i napięcie. Co ciekawe, część z nich nie jest podawanych w dokumentacji.
Tu np nie widzę żadnych danych nt prądu. W ogóle warto czytać, do
jakiego rodzaju pracy dany kondensator jest przeznaczony i kupować
właściwe elementy.

Pozdrawiam

DD

Re: Wątpliwości związane z maksymalny m dozwolonym napięciem pracy kondensatora.
Dariusz Dorochowicz nabazgrał(a):
 pojemność
mentacji.
, do

W tym wypadku istotne jest tylko napięcie pracy, a pytam, bo wszystkie

kondensatory MPE które do tej pory miałem w rękach (przy tych
parametrach które podałem) - były zdecydowanie większe i stąd p
ytanie
czy nie jest to jakiś fake.

G.B.

Re: Wątpliwości związane z maksymalnym dozwolonym napięciem pracy kondensatora.

Kto wie, postep i miniaturyzacja.

Ja bym podlaczyl pod 400V na dobe, no moze 350 ..

J.

Re: Wątpliwości związane z maksymalny m dozwolonym napięciem pracy kondensatora.

Jeśli to ten kondensator:
http://www.scrltd.com/web/8888/nsf/web/8382/10886ImageFile7.pdf
produkcji izraelskiej, to nie dziwne, że masz wątpliwości.
K.

Re: Wątpliwości związane z maksymalny m dozwolonym napięciem pracy kondensatora.
John Smith nabazgrał(a):
Moje są zdecydowanie mniejsze.
Zakupione przeze mnie wymiary mają raczej odpowiadające MPE104K2A
tymczasem oznaczenie mają MPE105K2E.

Pojemność mierzyłem i jest ok czyli 1 uF, ale te wymiary wydają m
i się
zbyt małe jak na napięcie które powinien ten kondensator wytrzymać
.
Jestem, w związku z tym, w kropce.

G.B.

Site Timeline