Problem z głośnikiem

Witam, Mam subwoofer własnej roboty z głośnikiem Aplhard EW811 o mocy RMS 60 Watt oraz wzmacniacz stereo 2x25 Watt, zniekształcenia poniżej 0.2%. Wszystko podłączone do komputera, wzmacniacz powinien być zasilany 18V o prądzie 1A (mój zasilacz daje 0.5A i 15V). Przy maksymalnym wzmocnieniu wzmacniacza głośnik okropnie trzeszczy, charczy. Teraz pytanie brzmi, czy to wina głośnika? Kiepskiego wzmacniacza? Złego sygnału z karty muzycznej? Czy za słabego zasilania?

Pozdrawiam

Reply to
Adam

Witaj Adam,

W Twoim liście datowanym 31 maja 2004 (14:55:59) można przeczytać:

A> Witam, A> Mam subwoofer własnej roboty z gło¶nikiem Aplhard EW811 o mocy RMS 60 Watt A> oraz wzmacniacz stereo 2x25 Watt, zniekształcenia poniżej 0.2%. Wszystko A> podł±czone do komputera, wzmacniacz powinien być zasilany 18V o pr±dzie 1A A> (mój zasilacz daje 0.5A i 15V). Przy maksymalnym wzmocnieniu wzmacniacza A> gło¶nik okropnie trzeszczy, charczy. Teraz pytanie brzmi, czy to wina A> gło¶nika? Kiepskiego wzmacniacza? Złego sygnału z karty muzycznej? Czy za A> słabego zasilania?

Za słabego zasilania. I nie wiem na jakiej podstawie sadzisz, że "wzmacniacz powinien być zasilany 18V o prądzie

1A". Stanowczo za mało. Nie mówiąc już o tym zasilaczu który używasz.
Reply to
rc72

Raczej to ostatnie z zasilaniem ! Tylko nie mow , ze ten twoj zasilacz to typowa "wtyczka" bo padne :) Na takim zasilaczu raczej dyskoteki nie zrobisz ;) pzdr,

Reply to
Piotr Chmiel

Wzmacniacz produkuje 50W mocy. Nawet jeśli założymy, że jego sprawność wynosi 100% i tyle właśnie pobiera z zasilania, nadal to będzie 50W, Ty twierdzisz że on powinien być zasilany ze źródła dającego 18W a zasilasz go ze źródła dającego 7,5W. To nie może nie charczeć...

Jarek P.

Użytkownik Adam napisał:

Drogi kolego zasilaczem o wydolności prądowej 1A to mozesz sobie zasilić małe radyjko turystyczne a nie wzm 2X 25 W. Najpierw zbuduj zasilacz o wydajności ok. 8A-10A a potem posłuchaj czy ci charczy. Mówisz ,że wzmacniacz powinien być zasilany (18V 1A) . To przecież bzdury . Wzmacniacz o mocy akustycznej 50W chcesz zasilać zasilaczem o mocy 18W !!!!???? . Przede wszystkim ile waży zasilacz ? Jeśli powiesz ,że 0,5 kg to daj sobie z nim spokój. Samo trafo sieciowe do tego zasilacza powinno być na biedę 100W.

Pozdrawiam

Reply to
Alkon

[...]

Ale to jest na pewno 2x25W PMPO i on go na dokładkę najprawdopodobniej jeszcze zwarł na wyjściu - jak znam życie i pomysły domorosłych 'elektroników'.

Dzięki wam bardzo za rady, możecie mi powiedzieć w jaki sposoób wyliczyć możliwe obciążenie zasilacza? Chodzi mi o to ile daje Watt.

V * A ??

Pozdrawiam

Reply to
Adam

zgadza sie !

Reply to
Piotr Chmiel

Adam snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

sam sobie kolego odpowiedziales...

pozdrawiam docent

Reply to
mrhari

Użytkownik " mrhari" <docentus_habilitantus snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl>

napisał w wiadomości news:c9l5mf$q08$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Rzecz jasna dopiero twoja odpowiedź, jako kolejna po pięciu poprzednich mówiących to samo, rozjaśniła koledze problem ;-)

Jarek P.