DVB-T - Page 2

Re: DVB-T

Pokaż mi gdzie napisałem o HD.

Re: DVB-T
Nie napisałeś bo nie doczytałeś, te pakiety chodzą wyłącznie na tunerach z
MPEG4 czyli realnie rzecz biorąc na tunerach z HD.
Piotr

Re: DVB-T

OK, ale da się kupić tuner z MPEG4 poniżej 200zł np. DSB-H370G

http://www.neo24.pl/index.php?target=products&&product_id52%857&&aff_id10%1372

Re: DVB-T
Właśnie Ci miałem podziękować za namiar ale natknąłem się na wyłącznie
krytyczne opinie np. TU
http://satkurier.pl/news/49181/problemy-z-dekoderem-samsung-dsb-h370g.html
Nie siedzę na bieżąco w Polsacie ale Nagra przywiązywała numer karty do
czytnika, wątpię by TVP wchodziła w Nagrę, na dodatek wszystkie tunery
Polsatu z jakimi miałem styczność nie chodziły bez karty, nie wiem czy ten
też ma taki urok, ale po dodaniu płatnego pakietu z pewnością go nie
obsłuży, no cóż czekam na dalszy rozwój sytuacji.
Piotr

Re: DVB-T
Witam!
Dobry tuner, szczegolne hd musi kosztowac.
Wlasnie ze wzgledu na dobre oprogramowanie i wsparcie po sprzedazy.
Nie ma nic za darmo, albo tanio i tak sobie albo dobrze,placisz raz i po
problemie.

Re: DVB-T

Mylisz sie.

Jingiel

Re: DVB-T
ten
Jesteś bardzo oszczędny w słowach, w czym się mylę ??
1) że numer karty PC jest przywiązany do numeru czytnika w tunerze? sprobuj
włożyć kartę do innego i sprawdź
2) wyciągnij kartę z PC i zobacz czy cokolwiek nawet FTA jesteś w stanie
oglądnąć ( nowych tunerów nie znam, w starych było włóż kartę.... )
3) jesteś pewien że jak kupisz tuner z Nagrą to polecą Ci programy kodowane
dla przykładu w Conaxie , to wrzuć kartę TV na kartę do tunera PC i sprawdź
Nie mówię o robieniu cudów ze starymi tunerami i przeprogramowywaniem ich na
czytanie wszystkiego, idę do klienta montuję sprzęt i ma działać, nie mam
ochoty i potrzeby mówić klientowi że tu podepniemy kabelek i wymienimy
oprogramowanie a potem sprzedawca mówi, nie działa, wasz problem, utrata
gwarancji.
Powtarzam to co myślę,  to jest chwyt poniżej pasa, jak się planuje dokładać
kodowane pakiety to wypada ogłosić wymagania sprzętowe.
Piotr

Re: DVB-T

Wymagania sprzętowe co do odbiorników zostały podane przeszło miesiąc temu!

Na razie nie pojawił się w sprzedaży żaden konkretny modelu odbiornika
obsługującego NDS dla Digital TVP. Ma to nastąpić tuż przed startem oferty
FTV.

Niestety licencje NDS nie przewidują opcji modułów CI do odbiorników
niezależnych. Więc oficjalnie najprawdopodobniej oferte płatną TVP będzie
można odbierać tylko w odbiornikach dedykowanych.

Pozdrawiam
H.B.

Re: DVB-T
http://www.adbglobal.com/?q=node/193

Re: DVB-T

BTW: Tu mają fajny klocek na Linuxie w obudowie czarnego nboxa:
https://store.adbglobal.com/product_info.php?cPath=2_4&products_id=1

Re: DVB-T

Comp z odpowiednimi kartami wyjdzie taniej.

Re: DVB-T
No to załamka dla normalnych ludzi, UFF teraz szukając dotarłem do tego NDSu
i szczerze mówiąc nie rozumiem wyboru, ale gdzie nie wiadomo o co chodzi to
pewnie chodzi o pieniądze.
Piotr

Re: DVB-T

to ja się podepnę z pytaniem, jako lamer w zakresie tej dyskusji pewnych
rzeczy nie rozumiem :/
czy wiadomo jaki tuner należy kupić gdyby ktoś chciał oglądać darmowe kanały
TVP + TVN i Polsat? w TV powiedzieli że za TVN + Polsat jakąś kartę za
50zł - i tu pojawia się dylemat - co za karta i jaki tuner ją obsłuży?
będę wdzięczny za info,
brat

Re: DVB-T

Moja rada: na razie nic nie kupuj,
dopóki nie pojawią się karty kodowe w sprzedaży.

Ofertę FTA (nie kodowaną) można odebrać przy pomocy
praktycznie dowolnego odbiornika DVB-S2 MPEG4
(za wyjątkiem tych, które są przeznaczone do konkretnych platform
bo w takich odbiornikach nie ma możliwości edycji listy programów,
np. odbirnik enki).

Ofertę kodowaną czyli FTV oraz płatną,
będzie można oglądać w odbiornikach posiadających
wbudowany moduł dekodujący NDS.
Oczywiście będzie też konieczny zakup karty kodowej Digital TVP,
jej przewidywana cena to ok. 50zł.
TVP zapowiada, że karty nie będą parowane z odbiornikiem,
gdyż TVP nie zamierza zajmować się dystrybucją i sprzedażą
odbiorników.

Które odbiorniki będą w pełni poprawnie działać z kartą TVP
na razie nie można powiedzieć, bo nie ma krat i nie ma jak sprawdzić.
Podobnie wygląda sprawa z uniwersalnymi modułami CI
w tej chwili to loteria.

Poza tym TVP stara się aby producenci odbiorników
wypuścili na rynek też odbiorniki combo DVB-S2 + DVB-T
(satelitarno-naziemne).
I moim zdaniem te będą najbardziej interesującymi odbiornikami
dla osób, które po raz pierwszy będą nabywać tego rodzaju sprzęt.
Wszscy, którzy posiadają już jakieś odbiorniki, bądź to satelitarne
lub naziemne, dla nich oferta TVP nie będzie warta skórki za wyprawkę
(duże koszty zakupu sprzętu, a praktycznie zerowe poszerzenie oferty).

Pozdrawiam
H.B.

Re: DVB-T

dzięki, ciekawe ile potrwa wykluwanie się z tego jajka, no nic, trzeba
czekać,
brat

Re: DVB-T

Raczej o zwyczajny lobbing. NDS to nisza stosowana tylko w sporadycznych
przypadkach. TVP używa go od lat do kodowania dosyłów więc wprowadzenie tego
do odbiorników jest tylko konsekwencją wyboru (dość nieszczęśliwego) sprzed lat.

> [...]

| do odbiorników jest tylko konsekwencją wyboru (dość nieszczęśliwego) sprzed

Oj, to Ty niewiele w zyciu widziales.

Rupert Murdoch
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch

i SKY (ostatnie tez Premiere):

British Sky Broadcasting (BSkyB)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Television_plc

Ci cos mowi?

jp

Re: DVB-T

I ty to nazywasz szerokim stosowaniem? Znakomita większość operatorów
europejskich (i nie tylko) nie używa NDS, trudno więc mówić o szalonej
popularności systemu.

Re: DVB-T

Po prostu TVP korzysta już od dawna z NDS-a. Inwestycje w sprzęt i
licencje na kodowanie pewnie są niższe niż zmiana systemu kodowania. Tak
samo jak ludzi tym się zajmujących.
A że klient zapłaci więcej za nietypowy odbiornik (z którym jest
parowana karta), to już ich mało obchodzi.

pozdrawiam

majek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

> [...]

| kodowanie pewnie są niższe niż zmiana systemu kodowania. Tak samo jak ludzi

Jest to najdrozsza licencja na nadawanie rozgloszeniowe.

BBC nie bylo stac na ten system i przeszla na "wiazke punktowa".
Ale w tej wiazce, anteny sa nie wieksze niz 45 cm, a nie
co najmniej 80 cm jak aktualnie w Szczecinie (przy dobrej pogodzie).

NDS jest prawdopodobnie wynikiem koligacji z korporacja Murdoch'a
(TV Puls). Ko na tym wyjdzia dobrze zobaczymy.
Na pewno nie konkurencja. Miejmy nadzieje, ze widzowie.

Byc moze pojawi sie w sieci "edukacja"?

jp

Site Timeline