DVB-T

| Raczej o zwyczajny lobbing. NDS to nisza stosowana tylko w sporadycznych | przypadkach. TVP używa go od lat do kodowania dosyłów więc wprowadzenie tego | do odbiorników jest tylko konsekwencją wyboru (dość nieszczęśliwego) sprzed lat.

Oj, to Ty niewiele w zyciu widziales.

Rupert Murdoch

i SKY (ostatnie tez Premiere):

British Sky Broadcasting (BSkyB)

Ci cos mowi?

jp

Reply to
Jerzy Pastusiak

| Po prostu TVP korzysta już od dawna z NDS-a. Inwestycje w sprzęt i licencje na | kodowanie pewnie są niższe niż zmiana systemu kodowania. Tak samo jak ludzi | tym się zajmujących.

Jest to najdrozsza licencja na nadawanie rozgloszeniowe.

BBC nie bylo stac na ten system i przeszla na "wiazke punktowa". Ale w tej wiazce, anteny sa nie wieksze niz 45 cm, a nie co najmniej 80 cm jak aktualnie w Szczecinie (przy dobrej pogodzie).

NDS jest prawdopodobnie wynikiem koligacji z korporacja Murdoch'a (TV Puls). Ko na tym wyjdzia dobrze zobaczymy. Na pewno nie konkurencja. Miejmy nadzieje, ze widzowie.

Byc moze pojawi sie w sieci "edukacja"?

jp

Reply to
Jerzy Pastusiak

Odnosiłem się do stwierdzenia, że "zgrywany jest rozkodowany strumień TS" niepoprzedzonego żadnymi zastrzeżeniami. Ktoś kto to czyta mógłby odnieść wrażenie, że dzieje się to samo z siebie bez udziału jakiegokolwiek systemu dekodowania. Co do NDS to istnieją softy na odbiorniki dogadujące się z tym kartami, ale nie istnieje emulator systemu nie wymagający karty.

Reply to
Jan Kowalski

Jerzy Pastusiak snipped-for-privacy@sci.pam.szczecin.pl> napisał(a):

I ty to nazywasz szerokim stosowaniem? Znakomita większość operatorów europejskich (i nie tylko) nie używa NDS, trudno więc mówić o szalonej popularności systemu.

Reply to
Jan Kowalski

Jerzy Pastusiak snipped-for-privacy@sci.pam.szczecin.pl> napisał(a):

Oświata nauczona czytać karty istnieje, musi tylko douczyć się paru liter gdy pojawią się elementarze TVP. Nie istnieje natomiast szkoła ucząca czytać z myśli bez elementarza.

Reply to
Jan Kowalski

On Thu, 17 Sep 2009, Jerzy Pastusiak wrote: | Aktualnie w Szczecinie, z tego transpondera mam sygnal ~6dB nizszy, niz ze | wszystkich innych transponderow Astry (moze podstroja wiazke - footprint). | | Czyli, zeby miec ta sama jakosc sygnalu jak przy antenie 60cm, | musze postawic 120cm. FEC=5/6 dalsze 1-2dB, chmurki ~2-3dB.

Podstroili wiazke.

Udalo mi sie zlapac transponder (TVP HD) na antenie kempingowej 35cm.

Konwerter Inverto Black Ultra Twin; F = 0,2dB. Odbiornik DM 800.

Jak widac SNR = 10,8db. Okolo 1,5 dB powyzej progu odbioru, wiec BER oczywiscie 0.

Pzdr.J.P.

Reply to
Jerzy Pastusiak