czy bateria moze zabic

Zalezy jaka byla wyprzedaz

Dlaczego ten elektrolit nie wybuchł?

L.

Reply to
Lisciasty

A dlaczego mialby wybuchnac ? Jak zwierasz jedna bateryjke 9V to cos wybucha ?

Może dlatego, że najpierw napięcie na nim musiałoby przekroczyć to 10V (a raczej jakieś 15V albo i więcej) - źródło miało słabą wydajność prądową i obwód był zamykany kilka razy na krótkie "wybuchowe" chwile, więc można sobie policzyć Uc=1/C*int(Ic(t))dt. To taki mój pierwszy pomysł.

Reply to
Jakub Rakus

Zwykle wybuchaja:) Juz przy napieciu (max. x 2,5). To byly piekne czasy kiedy robilo sie przetwornice flyback, dajace iskre 2,5cm. To gotowanie uzwojenia w parafinie. A wg. tego:

troche kV jednak było.

Reply to
Leming Show

Dnia Sun, 16 Jun 2013 22:53:22 +0200, J.F. napisał(a):

ups, nie doczekalem do konca, myslalem ze piszesz o elektrolicie w bateryjkach.

Czemu nie wybuchl ... jak one zuzyte to prad zwarcia nie byl duzy. Moze z 50mA. Kondensator chwile przezyje, jak sie ograniczy do powiedzmy 20V.

Dziwi mnie troche da dioda LED, a nawet dwie - bo 50mA to i one powinny przezyc ..

J.F. pisze tak:

zawsze chciałem takie coś popełnić :)

Reply to
PiteR

Ja dawnymi laty ładowałem baterię do zegarka (chyba to była SR44). Jak się podgrzała to studziłem - i tak parę razy ;)

Raz mnie odwołano do drugiego pokoju. Nagle jeebb. Wracam i widzę: przeleciała ok. 3 metry i zrobiła wgłębienie na ok 5mm w szafie :(

Reply to
Miroslaw Kwasniak

W sumie tak sobie myślę, pod wpływem Twojego posta, że na tyle różnych niebezpiecznych rzeczy, jakie robiłem w dzieciństwie, mam niezłego farta, że nic poważniejszego się nie stało... baterie też tak wybuchałem - 12V do LR44.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2013-06-16 23:04, Leming Show pisze:

Drugi obrazek. Przy nieco przeciążonym zasilaniu (też flyback, wielkie coś na pierwszym planie to jego cewka:) NE555 i wielki MOSFET) dawało 8cm.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg