czy bateria moze zabic

Zalezy jaka byla wyprzedaz

http://www.youtube.com/watch?v=8hwLHdBTQ7s

J.

Re: czy bateria moze zabic

Dlaczego ten elektrolit nie wybuchł?

L.

Re: czy bateria moze zabic

A dlaczego mialby wybuchnac ? Jak zwierasz jedna bateryjke 9V to cos
wybucha ?

J.

Re: czy bateria moze zabic

ups, nie doczekalem do konca, myslalem ze piszesz o elektrolicie w
bateryjkach.

Czemu nie wybuchl ... jak one zuzyte to prad zwarcia nie byl duzy.
Moze z 50mA. Kondensator chwile przezyje, jak sie ograniczy do
powiedzmy 20V.

Dziwi mnie troche da dioda LED, a nawet dwie - bo 50mA to i one
powinny przezyc ..

J.

Re: czy bateria moze zabic

Kiedyś, przed oddaniem do utylizacji, zebrałem wszystkie "mocniejsze" 6F22,
czyli takie, które miały powyżej 7,5V. Nie pamiętam jakie U było w sumie,
coś poniżej 300V, ale żarówka 40W zadziała błyskowo ;)
--
K.K.

Re: czy bateria moze zabic

Ja dawnymi laty ładowałem baterię do zegarka (chyba to była SR44).
Jak się podgrzała to studziłem - i tak parę razy ;)

Raz mnie odwołano do drugiego pokoju. Nagle jeebb. Wracam i widzę:
przeleciała ok. 3 metry i zrobiła wgłębienie na ok 5mm  w szafie :(

Re: czy bateria moze zabic

W sumie tak sobie myślę, pod wpływem Twojego posta, że na tyle różnych
niebezpiecznych rzeczy, jakie robiłem w dzieciństwie, mam niezłego farta,
że nic poważniejszego się nie stało... baterie też tak wybuchałem - 12V
do LR44.

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Re: czy bateria moze zabic

Może dlatego, że najpierw napięcie na nim musiałoby przekroczyć to 10V
(a raczej jakieś 15V albo i więcej) - źródło miało słabą wydajność
prądową i obwód był zamykany kilka razy na krótkie "wybuchowe" chwile,
więc można sobie policzyć Uc=1/C*int(Ic(t))dt. To taki mój pierwszy pomysł.

Jakub Rakus

Re: czy bateria moze zabic

Zwykle wybuchaja:) Juz przy napieciu (max. x 2,5). To byly piekne
czasy kiedy robilo sie przetwornice flyback, dajace iskre 2,5cm. To
gotowanie uzwojenia w parafinie. A wg. tego: http://www.kronjaeger.com/hv/h
v/msr/spk/
to troche kV jednak było.

Re: czy bateria moze zabic
http://www.kronjaeger.com/hv/hv/msr/spk/

http://www.portalnaukowy.edu.pl/piknik2010_1.htm

Drugi obrazek. Przy nieco przeciążonym zasilaniu
(też flyback, wielkie coś na pierwszym planie to jego
cewka:) NE555 i wielki MOSFET) dawało 8cm.

pzdr
bartekltg

Re: czy bateria moze zabic

zawsze chciałem takie coś popełnić :)