Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ? - Page 2

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hejsa

Ja sendere, men en antenne hører IKKE under kat. sendere, men under.. hehe..
ja sjovt nok, antenner, og de har, så vidt jeg ved, ikke været underlagt
noget med at de skal være industri-produceret, eller typegodkendt..

I de gode gamle dage, hvor der stadig var nogle der snakkede i walkie, der
måtte man heller ikke selv rode i skramlet, men antennerne måtte man godt
selv bygge, endda alt det man ville, og med alt den forstærkning man kunne
få ud af den, også selvom man kun måtte sende med 0,5 w, det var nemli' ikke
den udstrålede effekt (EIRP), men den til antennen tilførte effekt..

Forøvrigt, så har jeg heller ikke på noget tidspunkt omtalt at det er
selvbygger sendere, men KUN antenner..

/Hauge

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hej Hauge

Hvis du tager en PMR radio som udgangspunkt, ja så er den
typegodkendt og antennen må ikke skiftes uden at typegodkendelsen
bortfalder.

Igen vil jeg gerne bede dig fortælle mig hvor du ved fra at det er lovligt
det du gør, en sådan viden kunne spare mig for en masse penge.

Mvh Max

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hejsa

Øhhmm, eet eller andet siger mig, at du er lettere fatsvag, da jeg hele
tiden har udtalt mig om udstyr hvor man må tilslutte extern antenne, du
ævler om at man skal afmontere en antenne, som er fastmonteret på en PMR,
der er sq da en himmelvid forskel..

Så længe du ikke selv aner hvad du snakker om, så gider jeg ikke.

/Hauge

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hej Hauge

Så prøver vi da, bekendtgørelse 235 af 30.03.2000 samt
lav nr. 232 af 05.04.2000.

Mvh Max

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hejsa

Så længe du kavler om PMR, og en direkte konstruktionsændring, så er du
spild af tid.

/Hauge

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hej Hauge

Nå, kan du ikke forstå bekendtgørelsen og loven ?

Mvh Max

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hejsa

Joda sagtens, det er såmen dig jeg ikke fatter en skid af, du taler i
vildelse, og gider ikke engang kommentere det du selv udtalte om PMR..

Så derfor: EOD i tråden med Max, den er sq for langt ude.

/Hauge

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hej Hauge

Ja, jeg ved altså godt hvem der ikke har begreb
om hvad han roder med.

Mvh Max

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?

Nu ville det også være en konstruktiv ændring af apparatet, da antennen er
en integreret del
af selve radioen/senderen og derfor er en del af typegodkendelsen.
Mange WLAN har antennestik på, dvs at skifte den antenne ikke er konstruktiv
ændring af
apparatet, og dermed ikke i strid med typegodkendelsen, da det er en ekstern
modifikation.

Mvh
Brian

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Da mange WLAN har en udgangseffekt omkring 10mW, må du altså lave en antenne
med 10db forstærkning, også overholder du stadig 100mW e.i.r.p grænsen.
Stik og kabler giver også tab, det skal også medregnes hvis der skal være
100mW e.i.r.p

Hvis vi ser totalt bort fra tab og siger WLAN boksen sender med 10mW, må du
altså bruges en antenne med 10db forstærkning for at nå grænsen på 100mW
e.i.r.p

Mvh
Brian

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?

Ka' ikke lige finde ETSI, men FCC er nok ikke meget andeledes ...
http://www.qsl.net/kb9mwr/projects/wireless/part15.html

-Lasse

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?

http://www.itst.dk/static/Radiograenseflader/029%20INTERFACE-RLAN.doc

Brian

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Vi er nok nogle stykker der gerne vil vide hvordan :)

/HHA

booster..

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
Hejsa

En lille kikketur på Google, og bygge lidt af de forskellige antenner der er
der, det er hvad jeg har gjort..
Har også haft en antenne på en alm. parabol til sat-tv, det gir noget.

/Hauge

Re: Wlan (2.4GHz) antenne, hvordan ?
skal
som

Du ved det måske allerede, men D-Link har en hel flok at vælge imellem:
http://www.dlink.dk/products/PCategoryWire.asp?ProductCategory=Wireless

Leo Havmøller

Site Timeline