Re: 2.4GHz antenne hvilken er bedst?

Bedst?

Så er det ikke pcb modellen. Men de fleste moduler har balanceret udgang, så en ekstern antenne skal forbindes via en balun, en lille trafo.

Det er vel derfor pcb antennen er nem, da det "blot" er en smule kobber trukket mellem de 2 udgange.

Men du kommer ikke gennem meget beton tror jeg. Prøv evt først med en WiFi finder op mod en WiFi router, og se om du kan komme igennem med det. Det er jo nøjagtig den samme frekvens du slås om.

Jeg har set en del færdig pcb layouts, på texas, atmel eller nordic's sider, og kun 2 lags såvidt jeg husker. Fx denne nordic:

Se fx white papers derfra.

--
Christen Fihl
http://oz1aab.Fihl.net/