Ide til =?iso-8859-1?q?st=F8rre?= hobby-projekt

Hej,

jeg overvejer at bygge en stationær MP3-afspiller baseret på en
microcontroller jeg har liggende.

Jeg tænker på at benytte en DS80C400, taktet ved max. clock (mener det er
75 MHz) og forsøge at undgå proprietære mp3-decoder ic's hvis det kan lade
sig gøre.
Med to 16-bit DAC's i røven og masser af RAM samt en harddisk skulle den
være hjemme efter kort tid (altså et år nok ...).

Til det formål vil jeg anvende source-koden til mpg123-afspilleren, der er
underlagt gpl-licensen.

Er der nogen der ville være interesseret i at være med på udviklingen af
sådan en fætter?

--
/Thomas

Re: Ide til større hobby-projekt

Hvorfor undgå det?

Jeg var igang....for længe siden...Jeg havde både netværk og harddisk
interface på plads...købte enda en mp3-decoder-kreds som jeg tror jeg har
liggende i en lille æske et sted...

Jeg er frisk...Du kan eventuelt kontakte mig via email...

MVH
  Thomas

Re: Ide til =?iso-8859-1?q?st=F8rre?= hobby-projekt
Hej,

Fordi jeg gerne vil prøve at undgå det :)

Nej - jeg vil gerne se hvor meget en ds80c400 rent faktisk kan sparke ud.
Med en decoder-kreds behøver man knapt nok nogen regnekraft, men til
gengæld skal man først have fat i den.

Kan det passe at en typisk decoder vil koste i omegnen af 150,- ?

Jeg sætter en webside op om projektet, hvor jeg samler links, ideer og
mere. Burde være køreklar i eftermiddag.

--
/Thomas

Re: Ide til større hobby-projekt

Udemærket ide!

Jeg kigger med når der kommer et link...

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Re: Ide til større hobby-projekt

Jeg er frisk, har længe haft DS80C400 liggende i skuffen uden at være kommet
igang. Jeg læser godt nok (Elektro på IHA), men ldit tid til overs er der
da. Specielt ville jeg være interesseret i at få lavet noget hjemmegemagt
til min bil... Godt nok var meningen at lave den med en PC... Men det her er
da mere sjovt :o)

Hvad har du af idéer sådan ud over det korte opris?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Re: Ide til =?iso-8859-1?q?st=F8rre?= hobby-projekt
Hej,

Eventuelt benytte DRAM-kredse i stedet for SRAM - så kan man bruge gamle
SIMM moduler fra 286 / 386-tiden. Dem har jeg masser liggende af. Det
kræver noget refresh hvert 4. ms. (typisk), som en PEEL / GAL vil kunne
gøre, så den skal også kodes.

Jeg har en del kredse liggende, jeg gerne vil have afprøvet praktisk,
blandt andet også nogle 866 MHz transceivere til 9600 baud
datakommunikation. De ville eksempelvis kunne bruges til en
fjernbetjening.

Det hele ville kunne fungere som "kvalifikation" til senere projekter,
altså som erfaringssamling og inspiration for andre, hvis blot det er
lavet ordentligt.

--
/Thomas

Re: Ide til større hobby-projekt

Projektet lyder som en spændende ide. Jeg kunne umiddelbart godt tænke mig
at lære lidt ekstra om DS80C400 netværks interface. Det kunne være skægt
hvis man kunne have den stående uden harddisk og trække infoen fra en
stationær pc andet sted i huset... Så synes jeg det bliver sjovt!

Mine fremtidige ideér med den er at lave noget HomeAutomation... Som
egnetlig var det jeg anskaffede den til, men aldrig kom igang med... Så
projektet her er da en god indgangsvinkel til kredsen.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Site Timeline