Forplader

Jeg skal have have "tekstet" en sort forplade i rack-format og har tænkt mig, at det skulle gøres med hvide overføringsbogstaver og afsluttes med klar beskyttelseslak. Er der nogen der har andre forslag til en enkel, billig og smuk forplade? med venlig hilsen Poul Jensen

Reply to
Poul Jensen

Hvor i landet? "Poul Jensen @yahoo.dk>" Jeg skal have have "tekstet" en sort forplade i rack-format og har tænkt

Reply to
F.Syndergaard

Det er i Silkeborg "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:460d1adb$0$15899$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Poul Jensen

"Poul Jensen

Print det ud på papir og betræk det med "elefanthud". Alternativt laminer det. og sæt det fast med skruerne til forpladen.

Hej.

Jeg har endnu ikke set en forplade lavet med Letraset bogstaver, komme til at se ordentlig ud. Der jeg jeg give Klaus ret. Print det ud på papir. Ikke gjort fast med skruer men derimod laminering med selvklæbende bagside. Det allerbedste ville være at få pladen elokseret og derefter lasergraveret men det bliver nok for dyrt. Det kunne du evt. undersøge. Hvis du brænder fast i opgaven må du vende tilbage.

--
MVH.
Finni
> [...]
> mig, at det skulle gøres med hvide overføringsbogstaver og afsluttes med
> klar beskyttelseslak. Er der nogen der har andre forslag til en enkel,

Reply to
F.Syndergaard

Forslaget med eloksering/gravering af forpladen er god. Der fandtes for en del år siden en metode, hvor man kontaktkopierede over på en alu-folie og fremkaldte denne...-sådan i stil med fremstilling af fotoprint. Det gav et rigtig flot resultat. Jeg har bare ikke set det siden da. Et alternativ kune være serigrafi/silketryk. Det koster også, men skal det være flot, så koster det noget. Hilsen Poul "F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:460d30ea$0$15888$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Poul Jensen

Hej.

Ja, men det kan man skam stadig få. Det er bare hulens dyrt. Og det vil serigrafi også være. Jeg laver selv mange forplader. Jeg printer på tyndt karton som jeg derefter laminerer med selvklæbende bagside. Det giver nogle fremragende resultater, men min printer kan ikke tage større format end A4. Jeg har dog lavet en forplade hvor jeg samlede på midten. Hvis man selv vil lave det kræver det altså at man råder over det rette udstyr. Ialt samme konklussion som Poul er kommet til.

-- MVH. Finni

"Poul Jensen @yahoo.dk>" Forslaget med eloksering/gravering af forpladen er god. Der fandtes for en

Reply to
F.Syndergaard

"Poul Jensen

Tjek lige Max's hjemmeside (sandcastle.dk) om let printfremstilling. Måske samme metode kan bruges ?

Glæder det ikke blot om at kende en der arbejder med laser ???

Hej Poul

Prøv at checke her