Satellit

Hej! Har fel på min satellitmottagare Nokia 5928. Började med att kanalbyten tog allt längre tid. Ingångsboxen från mikrohuvudet blir varm - jag misstänker fel på utgångsspänningen till mikrohuvudet. Tar jag ur pluggen från parabolen kvarstår värmen. Jag saknar schema. Har du förslag till lösning. Alla komponenter ytmonterade. Tacksam för förslag./ Olsat

Reply to
ÖRJAN LOMAN

"ÖRJAN LOMAN" skrev i meddelandet news:7Xwqe.140028$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Tunern brukar bli varm i dessa djur... Lutar åt nätdelen till, med ripple dvs kass konding nånstans. Kolla glättkondingen efter dioderna på primärsidan, det är inget ovanligt fel på Nokia.

Hälsningar från Hönö
Thomas Jensen
Reply to
Thomas Jensen