pansonic tx-29ad2f

goddagens i midsommarvärmen

jag har en pana-tv av nämnd modell. Bilden vart gradvis grönare och grönare och jag misstänkte nån trissa på bildrörskortet. Jag flyttade runt trissorna på kortet (hade inget schema) men det vart ingen skillnad. Nu har även bilden blivit grumlig och är fortfarande grön. Nån som har nåt tips ? Bilden är lika grön via scart som hf ingång.

MVH

Magnus Söderman

Reply to
Magnus Söderman

M=E4t katoderna. Ska vara ungef=E4r lika stora, 120-160v. Den gr=F6na =E4r f=F6rmodligen mycket l=E4gre. Knacka lite p=E5 bildr=F6rshalsen med en tr=E4pinne. Blir sp=E4nningen normal finns felet i bildr=F6ret (kortis K-H). Du kan ocks=E5 plugga ur bildr=F6rskortet. G=E5r sp=E4nningen till normalt finns felet i bildr=F6ret. /Janne

Magnus S=F6derman skrev:

gr=F6nare

t trissorna

en