Irriterande program i diskmaskin

Hej Alla Jag har en diskmaskin (Whirlpool adp 7530) som funkar alldeles urmärkt. Ljudnivån är lika låg som reklamen utlovat under diskning, men...efter avslutat diskprogram sätter den jäveln igång att blåsa luft ur maskin i 30 min! Det låter förjävligt och gör ingen nytta. Det är förmodligen ett "torkprogram" men disken är lika blöt efter blåsningen som före. Min fråga till forumet är: Programmen i en apparat av detta slag borde väl lagras i ett flashminne av nåt slag och därmed vara omprogrammerbara? Nån som har en susning? mvh PRV

Reply to
PerW

Har du inte funderat på att klippa av sladden till fläkten?

--
/Danne
d a n (dot) a l t e m y r (at) t e l i a (dot) c o m

Ser ut att vara digital (gissning). Oftast brukar styrlogiken finnas i toppen av maskinen. Så om du kan få av locket och fronten borde du hitta "datorn". Kolla också efter service uttag. Kan tänka mig många intressanta modifikationer man kan åstdakomma genom kontroll av styrdatorn.