Ny Mjukvara till Force Terrest-Mottagare.

Den nya mjukvaran (64.0) finns nu tillgänglig.

Glöm inte att nottställa mottagaren och ladda in ny kanallista efter uppdateringen. /Morgan

Reply to
Morgan

"Morgan" skrev i meddelandet news:SSwVe.33644$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Har uppdaterat min mottagare 320T, har nu ver 64.0 på application och menus men inte får jag några kanalloggos. Eller vart ska man hitta dem?? Upplever också att bild/ljud hackar ibland nån millisekund detta händer aldrig med min andra mottagare (sagem) fler som har detta problem? Har 99% styrka på alla mux'ar. Funderar om det bara är min....

Går boxer guiden att få in på force'en den går på min gamla sagem.

Hälsn. Anders

Reply to
Anders

Morgan skrev:

Versionen fanns redan i mitten av juni vill jag minnas, bra med en påminnelse ändå för jag antar att alla inte känner till den.

Bra Morgan

Reply to
Ralph Höglund

Den har tydligen inte "Open TV"

Menar du 64.0 eller menar du 63.1 (den som står i pdfen). I början av augusti så lanade jag en Force 320T och den hade

63.1 i sig, den hittade ingen ny mjukvara när jag sökte.

Stämmer, köpte min mottagere för 2-3veckor sen och i kartongen låg en lapp där man rekomenderade att uppgradera. Fick då 63.1 iförrgår fick jag 64.0 så den är nog inte gammal.

//Anders

Reply to
Anders

Anders skrev:

Men 64.0 har datum 14 juni 2005 i sig, gör menu-info, ska stå där. Jag har haft alla dom fina faciliteterna sen i juni iallafall efter det att jag laddade ner ny programvara.

Ralph

Reply to
Ralph Höglund

| Men 64.0 har datum 14 juni 2005 i sig, gör menu-info, ska stå där. | Jag har haft alla dom fina faciliteterna sen i juni iallafall efter | det att jag laddade ner ny programvara. | | Ralph

64.0 är ny. Varför det står 14 juni 2005 vet jag inte , men mjukvaran har i.a.f. kallats 63.1 fram tills nyligen. Om den sen successivt har glidit över till 64.0 med nya funktioner efterhand vet jag inte heller , men det låter ju konstigt.

Eftersom jag uppgraderar flera st. i veckan tycker jag mej ha lite koll på det.

Jag vet också att det ibland inte går att uppgradera mottagaren , och _varför_ det blir så vet jag inte heller , men lösning finns.

Totalreset: I med nätsladden och titta på lysdioderna. Röd och blå tänds o släcks.Efter det tänds den röda ensamt och nu ska man trycka på fjärrens "standby" i ca: 1 sek. , och därefter på "mute" i ca: 1 sek. Mottagaren startar nu om , och man gör sen en ny-installation.

Total-reset:en kan för övrigt lösa flera andra konstiga problem , åtminstone kunde den det med soft.63.1 och tidigare. /Morgan

Reply to
Morgan

"Morgan" skrev i meddelandet news:McWVe.146240$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net... klipp

Det ska jag testa bara tjejen får se idol först... Har lite skumma problem.... //Anders

Reply to
Anders

"Morgan" skrev i meddelandet news:McWVe.146240$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Det där med total reset funkade inte för mig, dvs. fick inte reseten att funka. När jag stoppar i sladden så blinkar dioderna och sen lyser blå och mottagaren startar. Kanske är en ny sekvens i ver 64.0???

Anders

Reply to
Anders

Nej då , det ska funka. Om vi säger så här: när den röda led:en tänds andra gången så tryck..... Det kan vara lite "knixigt" , men när man vet hur så misslyckas det aldrig. /Morgan

Reply to
Morgan

"Morgan" skrev i meddelandet news:WXNXe.34184$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Ok, ska prova....