Löda kopparrör för dricksvatten - Page 3

Re: Löda kopparrör för dricksvatten

Frågan är då vilken variant som är bäst?  Billigast?
och om det kommer att finna kolsyretub i framtiden,
byte av packningar m.m.

Re: Löda kopparrör för dricksvatten

Jag kollade igår i min ICA-affär och just ICA har vatten utan
kolsyra under sitt eget märke i genomskinliga plastflaskor.
Häller dom i något annat för att slippa bakterier,
eller är vattnet helt naturligt i flaskan?

Re: Löda kopparrör för dricksvatten

Vet inte hur just det vatten du menar är men det jag skrev om var helt
utan tillsatser, åtminstone då (ung fyra år sedan).

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

mvh
/Björn Lindgren
--
I'm sorry about my fake e-mail address in the header.
Try bjolinvidfoipunktse, and remember "vid" is swedish for "at"

Jag läste en artikel i någon av våra morgontidningar i går där just din
fråga var uppe.
Saken beskrevs så att koppar, till skillnad från många andra metaller, inte
lagras i kroppen.
D v s det som kroppen inte tillgodogör sig går rakt igenom.
Det är endast i undantagsfall där sjukdom kan göra att den mekanismen inte
fungerar.

Kopparbrist ansågs faktiskt vara ett större problem än kopparförgiftning.

Jämförelsen gjordes med de blyklädda akvedukterna i det antika Rom, DET var
ett direkt hot mot romarriket.

/P

Re: Löda kopparrör för dricksvatten

Faktiskt inte, det kalkrika vattnet från källan gav snabbt en skyddande
hinna så att blyförgiftning inte uppstod. Var ett repotage om det på
Discovery för ett tag sedan.

--

Mysko

Re: Löda kopparrör för dricksvatten