Linksys WMP54G varning

Köpte en Linksys router och två Linksys wlan 802.11g pci kort.
Jag har inte fått korten att fungera tillfredställande.

När man installerar korten installeras också ett program för att
mäta signalstyrkan, allt väl.
Det underliga är att wlan kortet startar inte om man int kör
signalstyrekprogrammet! Detta betyder att wlan kortet inte
startar i den normala startup proceduren, utan först när man loggarin!
Detta medför att det inte går att anända kortet på min win2k dator
som jag bara använder som server och inte brukar logga in på.
Detta konfirmeras också genom att när jag tarbort signalstyrkeprogrammet
från startuppsekvencen så startar aldrig kortet!

Jag har kontaktat linksys support, fick svaret att jag skulle
installeraom...

Köp inte detta kort om du vill använda det på en server.

/Kricke

Re: Linksys WMP54G varning

hur är det tänkt att fungera om man kör ex novell netware login?

/Jimmy Lindström

Site Timeline