Finlux 5125 Fejlen

Hejsa,

Hmm, mit andet brev forsvandt.. Nå men jeg prøver igen.

Ang. den fejl på det Finlux 5125 TV som DKHAWK skriver om, det er mig der er igang med at lave det. Status er: Ingen Standby lys, TV laver Degauss. Det er 300 over den store lyt i strømforsyningen, men kun 20 vdc på FET'. Det virker ikke som om TDA3605 svinger, men jeg er i tvivl om den skal gøre det hvis FET er død. Desuden var en modstand RU15 helt brændt af, farvekoden væk. Jeg fandt en finsk hjemmeside hvor der stod noget 15 ohm... Men finsk er nu ikke lige min helt stærke side.. Der er ingen spændinger på sekundær siden af trafoen, på primær ligger de på 2 af benene lidt, men langt fra nok.

Jeg ser frem mod og takker på forhånd for alle svar.

Per.

Reply to
Per Kongshammer

Som sidder hvor? Og hvad laver den?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hej Per ! Jag blir lite fundersam när du skriver TDA3605, menar du inte TDA4605 eller sitter du med ett unikt 5100 chassi. Der är riktigt att RU15 är 15 Ohm och matar till en transistor TU8 BC337 som ger +8 Volten till ICb4 TDA8362. Gjorde ett klipp ur schemat och detta kan du se på:

Jag har varit ute för att RU15 går sönder ibland och en gång har det varit TDA8362 som varit orsaken, +8 Volten matar nämligen in på Pin 10 och 36 (Pin

36 är Volt/Start) på denna IC. Du skall också mäta så att komponenterna från switchtrafon Pin 6 är OK fram till TU8, och förståss måste du mäta TU8. Om du hämtar databladet på TDA8362 och läser detta så får du en trolig anledning till varför Tv:n inte startar. leifline
Reply to
leifline

Hejsa Leif,

Du har helt ret, det er mig der har skrevet forkert, den skal hedde TDA4605. Ellers mange tak for dit svar, det har givet mig nogen ide'er. Du hører nærmere når jeg kommer videre med det.

Per.

Reply to
Per Kongshammer