lärobok eller artikelserie för nybörjare...

Hej, jag l=E4ste en bra artikel i senaste numret av tidningen Datormagazin vilken handlade om ett h=E5rdvaruprojekt (elektronikbygge av en m=E4tare som kan anslutas till datorn via rs-232) och blev sugen p=E5 att l=E4ra mig mer om elektronikbyggen.

Jag googlade d=E4rf=F6r efter ytterligare artiklar och l=E4rob=F6cker =E4mnade f=F6r nyb=F6rjare men det verkar v=E4ldigt tunns=E5tt?!?! Har n=E5gon h=E4r p=E5 forumet tips p=E5 b=F6cker/artiklar och/eller www-l=E4nkar f=F6r nyb=F6rjare som mig p=E5 elektronikbygge?

/Tompa

Reply to
tompa1969

Testa denna svenska sida:

Dataspider

Trevligt att du intresserat dig för elektronik!

Ett till bra forum för både nybörjare och mer erfarna, är

ett bra komplement till newsen.

Servern verkar dock ligga nere nu, villket är lite ovanligt.

/ Johan Olofsson

Reply to
Johan Olofsson