Backupbatteri till Hitachi VM-H70

Min gamla trotjänare, Hi8-kameran Hitachi VM-H70E har börjat tappa minnet efter
drygt 10 års trogen tjänst...

I den dåliga kopia av servicemanualen till systermodellen H-80 jag har lyckas
jag inte hitta var acken i fråga sitter (utgår från att den sitter på åtminstone
ungefär samma plats i H70 - och kanske även i H90).

Eftersom jag inte gärna i onödan vill plocka ner kameran på vinst och förlust,
vill jag höra om någon möjligen vet *var* denna ack/"batteri" sitter och gärna
också vilken typ av ack det handlar om. (Antar nämligen att det är en
standardtyp, men Hitachis reservdelsnummer säger inget om detta...)

Någon som vet??

/ mw

Site Timeline