12v Laptop-adaptor

har en nyare hp/compaq laptop vars 230V-anslutningssladd med dosa på enligt
baksidan ger 18,5V 4,9A.

Tänkte använda clas ohlsons :
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q117q118&ic=N&sw69%63

Men där kan man endast välja 18 eller 19 V, d.v..s ej 18,5V  samt att den
gav ut 2,9A (minns ej exakt)

Denna passar inte min laptop då alltså? eller går det att jämna till det o
ge datorn 18 istället.. eller 19v kanske?  Kan 4,9A vara överdimensionerat
så 12v-adaptorn räcker ändå?

Mvh Johan

Re: 12v Laptop-adaptor
Den kommer nog att fungera utmärkt. Kör den på 18 volt. Har kört min Laptop
ända ner till 12 volt fast den ska ha 18 den också
Eliminatorn lämnar ju 3,5A så jag är till 99,7% säker på att den fungerar
perfekt. Sen har du ju öppet köp på Clas i sjön...
kolla bara polariteten på kontakten....
mvh/Håkan

enligt

Re: 12v Laptop-adaptor
Varför vill du ha en annan dosa? Är orginal dosan trasig?

Jag har en Compaq med tillhörande dosa och har varit tvungen och löda
om en trafo i dosan 2 gånger. Det är en relativt tung ferrit trafo som
bara är fäst med sina lödningar på kretskortet, usel lösning.
Tyvärr måste man "bryta" sig in dosan då den är limmad.

mvh
Bengt

Re: 12v Laptop-adaptor

Han vill nog ha 12v adaptern misstänker jag. De är riktigt duktiga att ta
betalt för originaladapterna, kosta nästan 1500:- till min gamla laptop.
Classes funkar fint, vet iaf. 2 personer som kör med den utan problem. Som
sagts kolla polariteten bara.

Anders

Site Timeline