Omformer til HP laptop spørgsmål

Jeg har en HP laptop, som lades med en 220->19 volt omformer. Nu vil jeg gerne have en 12->19 volt omformer og har set at en HP omformer kan købes for en ca. kr. 1200. Det synes jeg er lidt dyrt. Jeg har købt en alm. omformer for kr. 250, som kan stilles til forskellige spændinger, bl.a. 19v.

Jeg har så klippet HP-omformerens ledning over og ser at den har 3 ledere. Min købte omformer har kun 2 ledere. Hvad gør jeg nu? Når jeg måler på de 3 ledere fra HP omformeren, så er der en nul, en +19,5 og en +14,5. Ved nogen hvorfor der er 2 + ledere med forskellige spændinger og hvad laptoppen bruger dem til?

--
Mvh. Jens
Reply to