Zasilanie komórki

Witam. Mam telefon Motorola t280 i kabel USB do niego. Zestawiłem właśnie połączenie z internetem przez GPRS, ale komórka się rozładowuje w czasie pracy. Kabel do niej jest najprostszy - tylko cztery przewody przylutowane do złącza, przy czym piny służące do ładowania baterii są wolne. Jak tu wykombinować, żeby wykorzystać +5V z USB i bez przerwy doładowywać nim baterię? Na czym polega zakończenie ładowania? Czy telefon sam je przerywa gdy już nie jest potrzebne, czy może za to odpowiada zasilacz? Dodam, że komórka nie będzie służyła do rozmawiania - tylko GPRS, a akumulator ma litowo-jonowy.

Reply to
Niebieski

Znalazłem opis złącza:

Komórka USB

1-GND =====> GND 2-R=25KOm to GND 3-+6v

4-Tx =====> USB D-

5-Rx =====> USB D+ 6-Vbus =====> USB +5V 7-GND ... 14-

Pomyślałem ,że można by połączyć piny 6 i 3 i w ten spososób doładowywać komórkę z +5V USB. Zasilacz ma parametry 4,5V - 9,5V 800mA Max.

Reply to
Niebieski

Dnia Thu, 07 Jul 2005 10:02:27 +0200, Niebieski <news snipped-for-privacy@wytnijto.gazeta.pl> wyklepał(a):

możesz spróbować. Ładowanie powinna kończyć elekronika telefonu - ładowarki to z reguły proste zasilacze bez wymyślnej elektroniki (oprócz impulsówek)

Reply to
scx

scx napisał(a):

Juz działa. Jednak napiecie +5V z USB nie wystarczyło - po 12 godzinach komórka nadal sie ładowała i nie miała zamiaru przerwać. Odzielnym przewodem podłączyłem +12V przez płytkę wyjętą z ładowarki samochodowej. Styk nr 2 trzeba połączyć z masą przez rezystor, bo bez niego ładowanie nie chce sie rozpocząć. W tej chwili działa OK - mam GPRS i ładowanie baterii z peceta.

Reply to
niebieski