Zasilanie z USB

Witam,

ostatnio borykam się z podpięciem dysku USB 2,5" do komputera. Komputer to router Asus500gP. Problemem jest to że producent dysku nie przewidział dodatkowego kabla zasilającego a router nie jest w stanie go zasilić. Dysk ma za to bardzo ciekawy kabel, który się rozdwaja i można podłączyć do 2 portów USB i z jednego ciągnie tylko zasilanie.

Kupiłem aktywny hub, ale co się okazało - jego zasilaczyk dający 800mA to też za mało.

Mam za to zasilacz (równie ciekawa konstrukcja co ten kabelek), z gniazdem USB i dający na nim tylko linie zasilania - 5V (ładowarka do GPS).

Pytanie brzmi: czy mogę to podłączyć tak że, jeden z kabli USB pójdzie do tego zasilacza a drugi do routera? Czy prąd różnicowy może coś uszkodzić?

Aktywne huby tak robią dokładają zasilanie na głupa? (dioda w tym hubie świeci: a) bez zasilacza po podpięciu do kompa b) po podipięciu samego zasilacza c) po podłączeniu go tym rozwidlonym kabelkiem USB do ładowarki

czyli działa niezależnie którą z 3 dróg dostanie napięcie.

Wiem, że pewne najlepiej to obciąć kabel i wymienić zasilacz na mocniejszy, ale z ciekawości pytam czy można kombinować z podłączeniem dysku do 2 rzeczy na raz.

pozdrawiam Wojtek

Reply to
Wojciech Waga

Moim zdaniem nie mozesz - takie zasilacze maja czesto zwarta jedna z linii sygnalowych do masy, co mowi urzadzeniu (np.odtwarzaczowi MP3), ze podlaczona jest ladowarka, a nie PC. Sprawdz najpierw multimetrem (albo organoleptycznie, po rozebraniu zasilacza), czy u Ciebie nie jest podobnie. Poza tym Chinczycy laduja rozne cuda do takich zasilaczy, nie zdziwilbym sie, gdyby tam nie bylo pelnej separacji. Ale jesli jest... w sumie wtyczka USB jest tak skonstruowana, ze najpierw zwierane sa masy (to powinno wyrownac potencjaly... albo wywalic korki;)), dopiero pozniej dochodzi zasilanie, na koncu sygnal. I w PC i w zasilaczu masz 5V, rownolegle ich polaczenie (uogolniajac) zsumuje jedynie prad dostepny na wyjsciu. Wiec teoretycznie powinno to zadzialac (o ile linie sygnalowe wisza w powietrzu, a zasilacz USB ma pelna separacje).

k,

Reply to
KILu

Możesz tak podłączyć, dysk ma dwa przewody jeden sygnałowy + zasilanie a drugi dodatkowy zasilanie i jak podłączysz do PC to chodzi na tym pierwszym ale na laptopie i tym asusie nie bardzo chce chodzić. ale z doświadczenia mojego bo mam tego asusa nie koniecznie może Ci zadziałać ale nie z winy zasilania tylko niestety routera on się strasznie wiesza z dyskiem i ma problemy z ponownym odpaleniem dysku jak masz blisko komputer stacjonarny to zobacz czy nie masz cały czas zasilania na USB i możesz tam podłączyć ten drugi kabelek. W laptopie z jednym portem USB wykorzystywałem zasilanie z PS2 do zasilania

WojtasW

Reply to
WojtasW

Asusek chodzi na OpenWRT całkiem nieźle, firmowego softu nie testowałem.

Dziękuję za rady, podłączyłem, na razie działa :).

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zasilacza - tak całkiem przy okazji. Kupiłem kiedyś (niedrogą) przelotkę z USB na IDE 3,5" i w komplecie był zasilacz. Wylgąd taki jak do laptopa. Ale co przykuło moją uwagę to zasilacze zwykle biorą mniejsze natężenie przy 220V niż dają przy 12V, ten ma tak samo czyli 2A, jest do tego bardzo lekki, jakby pusty w środku ;).

Jak się robi takie zasilacze, bo o transformatorze nie ma raczej mowy?

pozdrawiam w.

Reply to
Wojciech Waga

To raczej logiczne?:) 12V * 2A = w przyblizeniu 220V * 0,09A, w praktyce nieco wiecej, bo przetwornica wprowadza pewne straty. Jesli napisali 220V,

2A, to pewnie oznacza to, ze siedzi tam mniej wiecej taki bezpiecznik (choc... cos sporo), nic ponad to.

Odpowiednia przetwornica. W przypadku tak tanich zasilaczy raczej kiepska. :)

k,

Reply to
KILu