Wiertarka do twardej stali

W dniu 2017-08-28 o 23:10, sundayman pisze:

No ale tak wygląda o wiele bardziej "profesjonalnie" od tej kolumny, którą mam w zestawie Celmy, kupionym w millenium już minionym ;) Rzecz przydatna, ale zostawiłem w piwnicy, zapomniawszy naoliwić, i korozja nad-żarła kolumnę. A to peszek!

Reply to
JaNus

W dniu 28.08.2017 o 22:49, Paweł Pawłowicz pisze:

Przekłada się pasek na kółkach napędu. Zyskuje się na momencie. Gdy miałem jednobiegową z płynną regulacją to przy trudniejszych przypadkach chodziłem do znajomego wiercić na czymś takim. Ale od kiedy mam dwubiegową z regulacją od 0 do 400 na pierwszym to nie muszę. Aczkolwiek kolumnową się pewniej pracuje niż ręczną.

pozdrawiam MD

Reply to
Mario

Przerabiałem to niedawno wiercąc 1/2-calowe dziury (12.5mm) w zderzaku mojego Passata. To nie wina wiertarki, to słabe i tępe wiertła. Powiem tak - kupiłem nowe wiertła 1/8, 1/4 i 1/2" i poszło jak w masło.

Reply to
Pszemol

W dniu 2017-08-28 o 23:04, sundayman pisze:

To się zgadza, trzeba mieć doświadczenie, jakby miał ich sporo to pewnie kolumnowa by się opłaciła, przy kilku wątpię.

Reply to
Janusz

W dniu 2017-08-28 o 23:10, sundayman pisze:

Całkiem sensowne i dobra cena, a jak z wykonaniem?

Reply to
Janusz

Zeby jeszcze nie klamali. Takie wiertarki maja silniki w granicach 270-350W.

Reply to
Zenek Kapelinder

Ok, mój model nazywa się EUROTEK DP201. Ale wygląda na oko identycznie jak ten z linku (dlatego go wrzuciłem).

Używam tego ze 3 lata. Sporadycznie. Ale jak na razie wszystko działa, co do jakości samego wykonania nie mam uwag. To jest oczywiście chińszczyzna, ale w miarę solidna. Mój kolega używa podobnej w warsztacie samochodowym i też mu się sprawdza.

Z tego co widziałem, to takie same albo bardzo podobne bywały w Castoramie albo Leroy - tam można sobie popatrzeć.

Reply to
sundayman

IMO taki silniczek ledwie ruszy wrzecionem. W domu jest kolumnowa, ze stożkiem Morsa, ma silnik chyba coś ok. 3kW i czasem ciężko miała. Tyle, że na trzy szajby - jedna w środku, dwa razy dwa paski szeregowo, więc duża możliwość zmiany obrotów.

Reply to
Adam

To u mnie musieli przykleic zla nalepke na silniku bo na niej ze ma 350W. W opisach w marketach tez klamia bo u nich taka wiertarka ma silnik 350W. Silnik 3kW to moze byc w wiertarce kolumnowej takiej na dwa metry wysokiej i wazacej tone. W calkiem sporych tokarkach sa trzy kilowatowe silniki. Spora to taka co ma z poltora metra w klach. Zanim cos napiszesz, zwlasza bzdure, to sprawdz czy glaba z siebie nie robisz. Tak przy okazji. Wiertarka z linku wazy z 10 kilogramow. Silnik co ma trzy kilowaty wazy okolo trzydziestu kilogramow.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 2017-08-30 o 12:44, sundayman pisze:

Tam widziałem :) A jaki masz silnik, bo jak widzisz są rozbieżne wersje.

Reply to
Janusz

Gdzie widzisz rozbiezne wersje? Fakt jest taki ze silnik ma 350W.

Reply to
Zenek Kapelinder

W dniu 30.08.2017 o 04:13, Pszemol pisze:

Masz zderzak z nierdzewki.

Tylko ze nowe jak zagrzejesz na nierdzewce na wysokich obrotach to się od razu robią tępe.

Reply to
Mario

a cholera wie :) Napisane jest na maszynie 1450W. Bez obciążenia pobiera 300W jak mierzyłem.

Reply to
sundayman

W dniu 2017-08-30 o 18:24, sundayman pisze:

Przełożenie 1:5 i się wszystko zgadza. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

To masz inna niz z linku. Minute temu zmierzylem. Bez obciazenia 156W. Przy zahamowanym wrzecionie 427W.

Reply to
Zenek Kapelinder

Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:18:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

A w trakie wiercenia, wiertlem 13 lub 16 mm w stali ? Bo pomiar na luzie i zahamowaniu miarodajny nie jest.

Masz dokladnie taka jak w linku allegro ? I na silniku pisze 1550W ?

Dnia Wed, 30 Aug 2017 14:08:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Ale sprzedawca napisal 1550W, wiec podejrzewam, ze na jego silniku jest napis 1550.

Ile ma naprawde to inna sprawa ... wiadomo, ze Chinczyki maja fantazje :-)

Ale nie pod obciazeniem zmierzyles.

Mnie tam 1.5kW w wiertarce nie dziwi. Bardzo dobra moc. I wcale nie musi byc bardzo duzy - szczegolnie jak przewiduja prace krotkotrwala/przerywana.

Nie mam zamiaru kopac sie z koniem. Masz racje.

Reply to
Zenek Kapelinder

On 2017-08-26 19:28, Pcimol wrote: Odpowiadam za mojego dziadka (kowal, jak by kto pytał)

Problem nie jest w twardości. Stal nierdzewna jest ... jak by to powiedzieć, gładka, ma właściwości podobne do mosiądzu. Gdy wiercisz, to w punkcie wiercenia robi się łożysko oporowe i jedyne, co osiągniesz, to zagrzanie tego łożyska do temperatury, w której stal wiertła puszcza.

Dziadek polecał w tym momencie łój barani. Kropelka na miejsce wiercenia i wiertło zaczyna skrawać.

Uprzedzam, to tylko wiadomości z dalnej epoki.

G. W.

Reply to
Tester