usterka telewizora

Co to moze byc:

prawie caly ekran jest czarny ale na srodku jakas plama o nieregularnym ksztalcie, w ktorej widac tresc, chyba nawet tę, co powinna byc. W miare nagrzewania plama sie troche powieksza i widac wiecej, ale tylko troche - to nadal jest tylko maly, nieregularny, obszar na srodku ekranu. Od czasu do czasu cos w telewizorze trzasnie i widac na ekranie jasny blysk w roznych miejscach.

A teraz najciekawsze - to jest telewizor LCD.

J.F. pisze:

Odstaw narkotyki :)

Reply to
AlexY

W dniu 2015-01-02 o 15:26, J.F. pisze:

Kończy ci się świetlówka, świeci tylko trochę na środku stąd taki efeekt,trzaski słychać z przetwornicy zasilającej świetlówkę, bez obciążenia daje dość wysokie napięcie do zimnego startu. Rozbierasz panel, mierzysz długość świetlówki i szukasz :) akurat to samo ostatnio robiłem z panelem siemensa :) tyle że wsadziłem ledy bo klient nerwowy i nie chciał czekać.

Reply to
janusz_k

Dnia Fri, 02 Jan 2015 22:07:52 +0100, janusz_k napisał(a):

Zaraz ... na srodku jest jakas swietlowka ? Czy tylko na bokach ?

I dlaczego miala by podswietlac tylko kawalek na srodku ekranu, o nieregularnym ksztalcie ? Juz predze LED, ale to dosc stary tv i raczej na swietlowkach. No i czemu LED mialyby podswietlac obszar o poszarpanych brzegach ..

Dnia Fri, 02 Jan 2015 22:07:52 +0100, janusz_k napisał(a):

A jakie? Masz może zdjęcie?

Reply to
Jacek Maciejewski

użytkownik J.F. napisał:

W laptopie widzialem jedna u gory, a w tv kilkanascie z tylu. Moze sa inne kombinacje.

Reply to
szklanynocnik

W dniu 2015-01-03 o 00:25, J.F. pisze:

pewnie po bokach, różnie może być, ja widziałem w małych panelach na jednym boku i na dwóch, jak jest u ciebie musisz sam zobaczyć.

Rozbierz i zobacz, moja kula mówi że może świecić tylko środek a końce się wypaliły.

Bo świeci byle jak :) w końcu pada, albo przetwornica.

Reply to
janusz_k

Nie nie mam czasu na robienie zdjęć, dałem białe zimne 1206 w sumie

35szt w 5rzędów po 7szt zasilane z 24V, lutowanie tego to tragedia ale się udało, przykleiłem klejem na gorąco do krawędzi szkła, świeci dobrze i równomiernie, prąd wyszedł na około 12mA, trochę się grzeją ale wytrzymuja.
Reply to
janusz_k

Niedawno deklarowałeś, że nie widzisz powodu do wymiany telewizora. W CERN jeszcze tego nie odkryli, ale jestem pewien, że kiedyś posypią się Noble za wykazanie, że złośliwość jest fundamentalnym prawem Wszechświata... ;-P

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Pan janusz_k napisał:

A to nie chodziło o zdjęcie klienta, tego nerwowego? Takie do gabloty "tych klientów nie obsługujemy"?

Jarek

użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Moze nerwowosc jest proporcjonalna do kwoty jaka jest w stanie wydac?

Reply to
szklanynocnik

W dniu 2015-01-03 o 15:23, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Raczej traci bo maszyna stoi, to był panel ze sterownika plc.

Reply to
janusz_k

To nie moj, tylko znajomy.

A ja ... patrze w program i sie zastanawiam czy nowy telewizor ma sens ... moj kineskop jeszcze dobry.

W dniu 2015-01-04 o 02:21, J.F. pisze:

Masz w kineskopie obraz 'panoramiczny' i HD?

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Dnia Fri, 2 Jan 2015 15:26:20 +0100, J.F. napisał(a):

Troche sie wyjasnilo. Telewizor sie podgrzal, teraz obraz jest na wiekszosci, ale zostaly nieregularne czarne plamy. Tam gdzie obraz jest, jest ciemny, zaszumiony i w kiepskich kolorach.

Czarne plamy wygladaja troche jak na peknietym LCD ... ale to jest telewizor plazmowy.

Musi jakas przetwornica padla i napiecie jest na granicy zadzialania.

Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:33:28 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

Nie mam, ale po co mi to - do ogladania tej sieczki, ktora leci w TV ?

Nawiasem pytajac - czy w tej naziemnej cyfrowej TV obraz jest w miare dobrej jakosci ? Bo tak ostatnio ogladalem u znajomych i fatalnie to wygladalo, ale moze to taki program ...

W dniu 2015-01-04 o 21:02, J.F. pisze:

Jest dobrej jakości,na pewno lepsza od analogowej.

Reply to
janusz_k

W dniu 2015-01-04 o 20:58, J.F. pisze:

A to tak trzeba było od razu, sprawdź przetwornice napięcia, będzie ich kilkanaście.

I to pewnie sporo.

Reply to
janusz_k