[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do archi

Zlecę opracowanie rozwiązania, które na bazie ogólnodostępnego w handlu modułu Ethernetowego np. Wiznet, pozwoli na połączenie do sieci Ethernet układu mikroprocesorowego bazującego na procesorze Z80.

Zlecenie obejmuje oprogramowanie po stronie Z80 (asembler) jak również po stronie komputera PC (np. Delphi).

Docelowe rozwiązanie ma umożliwiać komunikację pomiędzy aplikacją na PC z kilkoma urządzeniami opartymi na Z80 i wyposażonymi w moduł Ethernetowy.

System ma być działający a aplikacje mają być dostarczone również w wersji źródłowej.

Zlecenie w formie umowy o dzieło.

Zainteresowanych proszę o podanie widełek cenowych i terminu wykonania.

Reply to
Irek_Irek_Irek

coś się nie palą...

Reply to
identyfikator: 20040501

W dniu 2012-04-29 13:27, Irek_Irek_Irek pisze:

Nie żebym chciał się tego podejmować, ale nurtuje mnie pytanie - skoro i tak trzeba rzeźbić nowy soft na Z80, w asemblerze, i na kilka urządzeń, to czy nie będzie łatwiej szybciej i prościej dorobić "wtyczkę" w miejsce samego Z80 w postaci jakiegoś modułu z ARMem (którego linie I/O emulowac będą z zewnątrz Z80, przejmując jego funkcje), który już ma na pokładzie ethernet, łatwiej i szybciej go oprogramować, i ma dużo większą elastyczność?

Reply to
BartekK

W dniu 2012-04-29 22:08, BartekK pisze:

Z80 to mikroprocesor a nie mikrokontroler. K.

Reply to
John Smith

W dniu 2012-04-29 22:31, John Smith pisze:

Z80 to zabytek klasy 00 i ja tez sobie pomyslalem ze chyba prosciej zastapic jakims PICem.

Reply to
Kasa przyjmie

W dniu 2012-04-29 22:49, Kasa przyjmie pisze:

Kolega też chyba nie widzi różnicy w sygnałach na końcówkach uP i uC. K.

Reply to
John Smith

W dniu 2012-04-29 23:48, John Smith pisze:

Czy ja gdzieś powiedziałem że chcę zastąpić mikroprocesor Z80 mikroprocesorem ARM? Proponowałem zastosować moduł z mikrokontrolerem ARM, którego linie I/O są podłączone do zewnętrznych linii danych/adresu/sterujących, którymi emuluje mikroprocesor Z80. Skoro jest tam Z80, to jest jego specyficzne hardware zewnętrzne (jakaś pamięć ram/rom, i/o), z okazji ARMa z zintegrowanym wszystkim w środku - wystarczyłoby sterować tylko układami I/O Z80, bo jego archaicznej małej pamięci do niczego nie potrzeba. Z80 jako procesor 8bitowy ma na tyle niewiele linii zewnętrznych, że typowy ARM powinien bez problemu (liczbowo i z prędkością) zaemulować cały jego świat wewnętrzny. Przecież tam jest tylko 8x data, 16x adres, i z 8 sterujących, z czego nie wszystkie muszą być wykorzystane. Razem

32bitowy port...
Reply to
BartekK

Heh ARM to jak strzal z armaty do wrobla, bele PIC da rade bez problemu. A John Smith to jakis problem chyba ma z szufladkowaniem.

Reply to
Kasa przyjmie

Kasa przyjmie

W dniu 2012-04-30 01:04, Kasa przyjmie pisze:

Przyznam że zupełnie nie znam rodziny PICów i ich możliwości, poza tym że są, i że (chyba) jest jakieś zamieszanie z dostępnością darmowego kompilatora do zastosowań komercyjnych (?), dlatego strzelam z armaty, którą znam.

Reply to
BartekK

In the darkest hour on Mon, 30 Apr 2012 01:04:01 +0200, Kasa przyjmie snipped-for-privacy@b.c screamed:

Zamiana na PIC32 ma jeszcze jakiś sens, PIC-e niższe mają odrobinę "kontrowersyjną" architekturę. Najlepiej zamienić staruszka Z80 na coś nowszego z oferty Ziloga.

Reply to
Artur M. Piwko

W dniu 2012-04-30 01:04, Kasa przyjmie pisze:

Ten byle PIC to 32-bitowy MIPS :-)

Reply to
Zbych

Dnia 30-04-2012 o 09:08:28 BartekK snipped-for-privacy@drut.org napisał(a):

Nie ma żadnego zamieszania. Każdy kompilator jest oferowany w darmowej wersji Lite (wyłączona większość optymalizacji, w przypadku tych opartych na gcc onacza to OIDP ograniczenie do -O1). Wersję Lite można stosować komercyjnie.

Pozdrawiam, Andrzej Ekiert

Reply to
Andrzej Ekiert

Przy odpowiednio duzej szybkości uC właśnie nie widać żadnej rożnicy.

Reply to
Sebastian Biały

Jak zgodność tego produktu z dowolnym standardem C++?

Reply to
Sebastian Biały

Dnia 30-04-2012 o 21:54:30 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Dość trudno mówić o zgodności z C++, skoro Microchip ma tylko kompilatory C. Jeśli chodzi o zgodność z ANSI C, to jest rozsądnie dobra we wszystkich wersjach (gcc, HiTech, C18). Nie potrafię podać wersji, ale w przypadku gcc chyba jest to ISO/IEC 9899:1999.

Pozdrawiam, ae

Reply to
Andrzej Ekiert

No właśnie. Bida aż piszczy.

Reply to
Sebastian Biały

Dnia 30-04-2012 o 23:14:18 Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tylko w przypadku PIC32 kompilator C++ miałby trochę sensu.

ae

Reply to
Andrzej Ekiert

Zrobienie *dokładnej* emulacji sprzętowo-programowej Z80 na ARM-ie, wydaje się być mocno nieopłacalne. Emulacja sprawniej by się mogła udać na FPGA. Tylko po co?

Reply to
John Smith

Ma sens na AVR. Dlaczego na PIC nie miałby? Bo sprzetowy stos? Zonk ...

Reply to
Sebastian Biały