TV SONY KX-27PS1 '85

witam;

mam nastepujace pytanie: moj Sony trinitron z 1985 roku swego czasu doskonaly tv/monitor od pewnego czasu brzeczy - po wlaczeniu, kiedy sciszyc glos zwyczajnie brzeczy, nie jakos strasznie glosno ale jednak jest to slyszalne; czy tak juz bedzie zawsze? czy mozna temu jakos zaradzic?

pozd Janek

Reply to
janpluto

nie "brzeczy" a "piszczy"...

pozd Janek

Reply to
jan plucinski

jan plucinski snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Trudno radzić zdalnie. Skąd piszczy? Z lewej strony u góry czy na dole na środku ? Czy były już wymieniane kondensatory w zasilaczu czy nie psuło się. W znanych mi egzemplarzach padały trafopowielacze, jeden kineskop skończył się po 6 latach a w innych są marne, naprawiałem zasilacze - mechanicznie skomplikowana konstrukcja. Ale jak chodzi, to rewelacja. Wmak Wmak

Reply to
Wmak

Thu, 14 Oct 2004 16:12:32 +0200 jednostka biologiczna o nazwie snipped-for-privacy@wp.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Zobacz w archiwum. Prawdopodobnie pozluzowaly sie polowki rzdzenia transformatora przetwornicy. Mogly z czasem po prostu oslabnac blaszki sciskajace rdzen.

Telewizor z '85 za wszelka cene ratuj, bo teraz nie robia tak solidnego sprzetu jak wtedy. W zadnym wypadku bez waznego powodu nie zamieniaj na wspolczesny badziew. Telewizor Sony z 1985 to naprawde skarb !

Na szczescie tutaj nie ma jakiejs strasznej usterki.

Reply to
BLE_Maciek

To jest model z 1982 roku, ale chyba produkowany dłużej, bo póżniej firmie Sony już nie udało się zrobić tak dobrego monitora. Tam jest oddzielne odchylanie poziome i oddzielnie wytwarzane wysokie napięcie. Żadnej cyfrówki, a wszyscy twierdzili, że ulepsza obraz - nie zgadłem, dlaczego. Scalaki Philipsa, ale wokól nich dużo elementów dyskretnych, tranzystorów, których w aplikacji Philipsa nie ma. Wzmacniacz luminancji w scalaku pominięty a zrobiony obok "na piechotę". Niestety nienajtrwalsze kineskopy, ale ten po regenaracji chodzi świetnie. Egzemplarz, w którym przed czterema laty naprawiałem zasilacz, widziałem niedawno w filmie "Nigdy w życiu" - widać od tamtej pory nie zepsuł się. Wmak

Reply to
Wmak

witam ponownie!

dziekuje za wskazowki oraz slowa uznania dla mojego TV, rzeczywiscie, obraz jest rewelacyjny, sytem dolby - dzwiek wrecz koncertowy, TV wydaje pisk ogolny - nie wiem jak go zlokalizowac - mozliwe, ze tak po prostu jest; kiedy wlaczyc glos - nie slychac tego pisku; w archiwum szcacownej grupy pl.misc.elektronika znalazlem nastepujaca porade: rozkrecic i odkurzyc - swego czasu przestal mi dzialac wzmacniacz Pioneer, z najwyzszej polki '85 - rozkrecilem i okazalo sie, ze w srodku byla 2 cm warstwa kurzu - kupilem tlen w sprayu - usunalem kurz - i zaczal dzialac - bardzo mnie to zaskoczylo;

czy odkurzenie TV moze pomoc, podejrzewam, ze sytuacja jest podobna jak ze wzmacniaczem - duzo duzo kurzu;

jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam Janek

Reply to
jan plucinski

Fri, 15 Oct 2004 11:11:47 +0000 (UTC) jednostka biologiczna o nazwie "jan plucinski" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nawet nie o to chodzi. Obecnie produkowanemu sprzetowi nie zdarza sie dzialac bezawaryjnie kilkanascie lat. Zwykle po 3-5 latach zdarza mu sie smiertelne uszkodzenie ktorego nie da sie/ nie oplaca sie naprawiac. Poza tym obecnie wszystko jest wykonywane duzo tandetniej niz w good old 80-s, nie wspominajac juz o wzornictwie i "pieknych" srebrnych obudowach ...

Reply to
BLE_Maciek

Witam Zwykle po 3-5 latach zdarza mu

Po 3-5 latach, tu masz całkowitą rację. Ale czy "piękna" srebrna obudowa tak cieszy do końca? Nie dalej, jak wczoraj zadzwonił znajomek z pytaniem (całkowity laik), czy może przemalować srebrną obudowę bez szkody na działanie OTV. Co to może oznaczać? Nie wszystko co się świeci podoba się (przez dłuższy czs). A OTV Sony "starej daty" są nie do zdarcia, chociaż rzadko, ale to bardzo rzadko wysiadają trinitrony. Niektóre można przestrzelić. Pozdrowienia Zbych

Reply to
Zbigniew Jachimowicz

co znaczy "przestrzelic"? - przepraszam ale jestem laikiem... wczoraj w nocy AleKino puscilo "Scarface" - '83, Tony Montana, po wspieciu sie na szczyt, w swej rezydencji uzywal wlasnie modelu Sony, ktory posiadam, identycznego ha ha ha

jeszcze raz dziekuje za odpisanie na mojego posta;

pozdrawiam Janek

Reply to
jan plucinski

Sat, 16 Oct 2004 01:35:28 +0000 (UTC) jednostka biologiczna o nazwie "Zbigniew Jachimowicz" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie bardzo zrozumiales o co mi chodzilo. Mi sie wlasnie te srebrne obudowy _nie_podobaja_ i bardzo mi sie nie podoba ze wiekszosc sprzetu jest robiona w tym kolorze. Lubie natomiast wzornictwo i kolorystyke sprzetu z lat 80-tych. Przeczytaj moj post jeszcze raz. :-)

Reply to
BLE_Maciek

Aurat mowa o sprzęcie z lat osiemdziesiątch, wprawczie srebrnym, ale tego srebra mało widać. Widać ekran za ciemną szybą a dookoła wąska ramka ze 4 cm na dole i po 2,5 z boków i na górze.

Wmak

Reply to
Wmak