TV messenger

W dniu 2018-06-06 o 10:22, J.F. pisze:

Obecnie, przy technice cyfrowej nadawania obrazu to nie jest trywialne.

Może PIP? Tylko tekst nie będzie duży.

Reply to
t-1

Są, Todchiby akurat nie znam, ale na Samsungu działał mi przecież Skype i normalnie podczas oglądanie tv wyskakiwało okienko jak ktoś dzwonił. Sprawdź czy nie ma klienta jakiegoś komunikatora typu Jabber i problem z głowy. Ewentualnie można napisać apkę jeśli Toshiba nie ma jakichś utrudnień dla deweloperki.

Hmm... ja bym tak zrobił i podłączył go do osobnego monitora też włączanego zdalnie. Na komputerku Linux bez żadnego managera okien - po włączeniu ma działać tylko i wyłącznie ta jedna aplikacja.

Reply to
Mirek

Trywialne może i nie jest, ale w razie czego modulator DVBT można bez problemu kupić.

Reply to
Mirek

A reakcja na 12V po scart?

Albo nie pojechał bo sie benzyna skończyła :-P

W.

to jest dobra kontynuacja wątku "mikser OSD do sygnału VIDEO"

Reply to
denat 'POPIS/EU

W dniu 2018-06-06 o 17:56, J.F. pisze:

Myślałem o napisach wyświetlanych razem z bieżącym programem. Jeśli obrazy alternatywnie, to SCART potrafi wymusić przełączenie na siebie, a sygnał analogowy z napisami łatwo stworzyć. Można też zastosować lekko przerobiony (przełączanie dodatkowym sygnałem z komputera) tani switch HDMI.

Reply to
t-1

W dniu 2018-06-06 o 18:32, J.F. pisze:

Podłącz jakieś DVD po SCART na próbę i powinno się przełączyć po włączeniu DVD.

Reply to
t-1

W dniu 2018-06-06 o 20:11, t-1 pisze:

A tu masz generator napisów za 50 zł.

t-1

No to może ożenić to wszystko i jakiś tablet by wystarczył? Jak nie to spiąć z maliną lub innym komputrem z warzywniaka. Może wyjść zgrabne a plusem dodatnim jest mobilność i działanie niezależnie od TV. Wojtek

Reply to
wowa

A w drugą stronę jak?

jp

Reply to
jacek pozniak

W dniu 2018-06-06 o 10:22, J.F. pisze:

U mnie na starym TV Philipsa można pokazać obrazek ze smartfona (bez dotykania pilota TV) przez sieć (TV ma tylko ethernet). Jak i dlaczego - nie mam pojęcia, aż tak mnie to nie interesowało. Tyle, że to przełącza cały obraz, tzn przerywa wyświetlanie tego co było (ale potem samo wraca). Ale patrząc na ceny małych monitorów to może faktycznie jakiś mały komputerek dodać i tyle.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Skoro ten telewizor to smart TV, to chyba najprościej byłoby posłużyć się natywnym API. Pozostaje tylko pytanie, czy jest ono dostępne gdzieś w sieci dla każdego zainteresowanego, czy producent udostępnia je stronom trzecim po podpisaniu umowy i NDA.

No i jeszcze kwestia czy TV potrafi wrzucać na ekran wiadomości z aplikacji działającej w tle, niezależnie od aktualnie używanej funkcji. Mój TV posiada niby jakieś elementarne "inteligentne" funkcje, jednak ponieważ ma już swoje lata, są one mocno przestarzałe - ogranicza się to do tego, że z pilota można uruchomić launchera, który daje możliwość odpalania programów (głównie aplikacje klienckie serwisów streamingowych). Nie ma możliwości odpalenia czegoś w tle. Nigdy nie próbowałem niczego na to pisać.

Może jednak we współcześniejszych telewizorach wygląda to lepiej?

Reply to
Atlantis

Tabletu nie polecam dla osoby innej niż biegła w temacie. Zawsze się znajdzie jakiś młody co coś przestawi a jak nie to przyjdzie jakaś aktualizacja albo inne RODO.

Reply to
Mirek

Jest jeszcze jedna opcja: dowonly STB z enigmą na pokładzie. Wiadomosci mozesz wysyłać poprzez API

c.

Reply to
cezar

Może ma DLNA?

Zainstaluj na telefonie (Android) BubbleUPNP, połącz się z wifi, z którego widać TV (TV może być po ethernecie, to nie szkodzi) i zobacz, czy widzisz TV jako renderer. Jeśli tak, to spróbuj wyświetlić jakiś obraz lub film.

U mnie (Panasonic Viera) włączenie BubbleUPNP ma priorytet nad wyborem wejść z pilota.

Kombinowałem, jak streamować z komputera, ale w końcu nie wykombinowałem. Pościągałem jakieś programy ale żaden nie chciał działać. Inna sprawa, że nie poświęciłem temu dużo czasu. Gdzieś w necie są opisy jak to zrobić, żeby działało.

Reply to
Adam Wysocki