Tani wzmacniacz (miniwieża) do Chromecasta Audio

Ja mam 2 sztuki MHC 2700 ktore maja chyba z 20 lat i oprocz tego ze CD niestety padło to reszta dziala i nic sie nie zapowiada ze prtzez nastepne 20 lat nie bedzie.

:):)

Reply to
LeonKame

W dniu 2016-03-25 o 23:14, Atlantis pisze:

A widzisz, faktycznie nie zwróciłem uwagi na zworki - musisz obejrzeć konstrukcję - wygląda na to, że jest przygotowana do tego, żeby usunać tenże wzmacniacz. On może być nawet na osobnej płytce, chociaż pewnie są to po po prostu elementy lutowane albo nie. Jeżeli nie jest na osobnej płytce, to ja bym wywalił scalak (całkiem) i jeszcze C753/773 albo R752/772. To powinno wystarczyć.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-26 o 08:34, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Może to zabrzmi głupio, ale opis schematu nie jest do mnie 100% jasny. To znaczy tak na 80% podejrzewam co trzeba zmienić, ale wolę się upewnić

- stąd moje pytanie. Rozumiem, że:

1) Demontujemy IC750 wraz z przyległościami (obszar otoczony przerywaną linią). 2) Jeśli jakiś element dyskretny przy wejściu ma kilka przypisanych wartości, montujemy tą, która NIE znajduje się wewnątrz prostokąta rysowanego przerywana linią, np. R750 ma mieć 22k zamiast 4,7k a R751 47k zamiast 68k.

Mam rację?

Natomiast niezbyt jasne są dla mnie dwie rzeczy:

1) Zworki JW63 i JW64 powinny być zamontowane w wariancie AUX? Gdy patrzę na schemat wydaje się, że tak - stanowią one mostki, przepuszczające sygnał audio od gniazda do IC751. Tylko dlaczego w takim razie są one otoczone przerywaną linią, co wskazuje na wariant "PHONO"? 2) Jaką wartość powinny mieć kondensatory C751 i C771? Ich opisy są otoczone przerywaną linią. W ogóle powinny być zamontowane w wersji AUX?
Reply to
Atlantis

W dniu 2016-03-26 o 10:09, LeonKame pisze:

Tak swoją drogą, gdyby kiedyś naszła mnie ochota, żeby naprawić ten napęd - zapasowy laser da się jeszcze gdzieś kupić za rozsądne pieniądze? To była jakaś standardowa część, czy coś robionego specjalnie na zamówienie producenta, obecnie nie do dostania?

Reply to
Atlantis

Wyglada na to, że autorzy zbyt konsekwentni nie są, a opis dotyczy 3-4 wersji.

Co do R751 i R771 to widzę też wersję bez nich.

Dodatkowe słówko "except", czyli powinny być w wersji "niephono"

Po mojemu nie powinno ich być.

Włodek

W dniu 2016-03-26 o 09:58, Dariusz Dorochowicz pisze:

[...]

I wzmocnienia praktycznie gwarantującego przemianę wzmacniacza w generator.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-03-26 o 11:13, Paweł Pawłowicz pisze:

A wystarczy przeczytać do końca (nie ciąć za dużo) i nie trzeba filozofować.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-26 o 11:23, Dariusz Dorochowicz pisze:

Dalej jest jeszcze gorzej ;-) Wywalenie R753 pozbawia wejście wzmacniacza polaryzacji. Rada, aby najpierw wywalić pojemności może , w zależności od zabezpieczeń końcówki, spowodować, że nie będzie już czego przerabiać.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-03-26 o 11:40, Paweł Pawłowicz pisze:

OK, przecież nie chodziło o 753 tylko o 752 - czeski błąd, zresztą piszę później o 772. Pojemności trzeba wywalić żeby nie zmieniać charakterystyki. Co do reszty trzeba podjac decyzję - jaką - to już zależy od tego co tam jest i jak zrobione. Napisałem co trzeba uwzględnić. A że bez dalszych szczegółów? _Bo_mi_sie_nie_chciało_ pisać dokładnej instrukcji i sprawdzać stabilności zastosowanego typu wzmacniacza (np nie mam pojęcia czy jest stabilny przy jednostkowym wzmocnieniu, a może nie być i wtedy nie można wywalać C753/R752 niezależnie od tego, czy pojemności korekcyjne zostaną czy nie). Bo Atlantis może wybrać inne rozwiazanie i po grzyba mam się produkować? Jak zdecyduje się na to, to się dopyta - jakoś nie zauważyłem żeby chciał robić coś na wariata.

Ogólnie - czepiasz się i tyle. Mówią, że z wiekiem bywa coraz gorzej ;) U siebie staram sie z tym walczyć, ale różnie bywa.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-26 o 11:56, Dariusz Dorochowicz pisze:

Piszesz do kogoś, kto nie ma bladego pojęcia o tym, co chce zrobić. W takich przypadkach nie ma miejsca na "bo mi się nie chciało". Gość zrobi dokładnie to, co napisałeś, skutek będzie taki, że prawdopodobnie szlag trafi końcówki, a niewykluczone, że i głośniki. Stare wzmacniacze są na to bardzo podatne. Prawda jest taka, że popełniłeś elementarne błędy, "i nie trzeba filozofować". Może się czepiam, ale naprawianie świata należy zaczynać od siebie :-)

Pozdrawiam, P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-03-26 o 12:18, Paweł Pawłowicz pisze:

O, elementarne błędy? A to ciekawe. OK, właśnie straciłeś w moich oczach bardzo dużo.

Dokładnie - czepiasz się. Atlantis dzieckiem nie jest i zanim coś zrobi dopyta. Zresztą w tym wątku to widać. Dla ułatwienia dodam również, że można jeszcze parę innych rozwiązań zrobić, ale jakoś nie postarałeś się o nich ani słówka wspomnieć - więc jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz co mogę myśleć.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-26 o 10:19, Atlantis pisze:

Nie, wystarczy wylutować albo kondesatory 4,7uF C753,C773 albo szeregowe z nimi oporniki 680 om, wtedy cały wzmacniacz bedzie wtórnikiem o wzmocnieniu 1 bez korekcji, jak się da przełącznik to może łatwo przełączać z powrotem na korekcję.

Reply to
janusz_k

W dniu 2016-03-26 o 10:24, Atlantis pisze:

Wątpię ale z własnego doświadczenia wiem że wystarczy wyczyścić oczko izopropanolem i delikatnie zebrać brud chusteczką, do tego lekko podkręcić laser potencjometrem i zacznie czytać płyty, sam tak kilka napędów naprawiłem.

Reply to
janusz_k

ZTCP to z tym podkręcaniem, to b. delikatnie trzeba (mi wystarczyło w CDromie na jedną płytę) ;-)

Włodek

Czyli za dużo podkręciłeś, ja robię dosłownie milimetr ślizgaczem i patrzę na efekt i powtarzam jak brak efektu.

Reply to
janusz_k

W dniu 2016-03-26 o 13:14, Dariusz Dorochowicz pisze:

Strasznie mnie to zmartwiło! Pozostawienie wejścia opampa bez polaryzacji jest elementarnym błędem. I nie jest to, jak piszesz, czeski błąd. Poczytaj sobie, co to jest czeski błąd.

Ale jedno musisz przyznać, nie udzielałem "rad", które z dużym prawdopodobieństwem doprowadziłyby do uszkodzenia sprzętu. A w kwestii Twojej wiedzy elektronicznej, "jakby to powiedzieć... No sam rozumiesz co mogę myśleć".

Nie widzę sensu kontynuacji tej dyskusji, z mojej strony EOT.

Wesołych Świąt,

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

On Sat, 26 Mar 2016 09:58:10 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał/a:

[ciach]

Po co wywalać cokolwiek, łączysz wyjście z wejściem odwracającym kawałkiem drutu i już. No może wylutować c772 c752.

Reply to
Bo(o)t manager

W dniu 2016-03-26 o 21:05, Bo(o)t manager pisze:

Ale to oznacza obciążenie wyjścia kondensatorem 4u7 przez 680 omów. Mogą być kłopoty ze stabilnością.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-03-26 o 21:05, Bo(o)t manager pisze:

Akurat podwójne i poczwórne opampy "mają wsparcie" do takiej operacji i wejścia (-) są obok wyjść - zewrzeć można kroplą cyny. Tyle, że oprócz rozłączenia gałęzi z C752/C772 trzeba upewnić się, że ten opamp może pracować ze wzmocnieniem jednostkowym - może być niestabilny. Akurat skoro już o tym mowa, to sprawdziłem - w karcie katalogowej podają SR dla wzmocnienia jednostkowego, więc z tego punktu widzenia jest OK. Tyle, że jako typowe aplikacje podane są wzmacniacza korekcyjne i nic więcej... No i zanim w ogóle cokolwiek, to warto sprawdzić czy tam w ogóle jest taki układ, czy nie jakiś "odpowiednik", tym bardziej, że podobno szumi.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2016-03-26 o 20:32, Paweł Pawłowicz pisze:

Widzisz kiciuś, tylko tracisz, chociaż teraz to już chyba więcej nie dasz rady.

Tak, jedyne, do czego się ograniczyłeś, to wyszukanie prostego do weryfikacji błędu w oznaczeniu i zasugerowanie, że Atlantis to ktoś kto ma o elektronice małe pojęcie i zrobi wszystko bez zastanowienia.

Widzisz, zawsze powtarzam różnym ludziom, że wszystko można powiedzieć na wiele różnych sposobów. Ty wybrałeś taki, który miał mnie ustawić w jak najgorszym świetle i na dodatek potwierdzasz to z każdą wypowiedzią. Na temat mojej wiedzy o elektronice to już w ogóle nie masz co się wypowiadać bo do tego trzeba mieś jakieś podstawy, i szczerze mówiąc mało mnie interesuje co o tym myślisz. Skoro potrzebujesz się podbudować, to niech Ci będzie żem palant i o elektronice nic nie wiem i tak się tylko wymądrzam. Ja za to widzę jakim jesteś człowiekiem i teraz rozumiem parę osób, które nie traktują Ciebie poważnie pomimo Twojej wiedzy i z przykrością dołączam się do nich.

Z mojej również. Jest to również moja ostatnia odpowiedź do Ciebie nie tylko w tym wątku - tak na wszelki wypadek piszę, chociaż zapewne to Ciebie nie interesuje.

I wzajemnie

Pozdrawiam

DD

Reply to