wielokanałowy wzmacniacz audio?

Może grupa niezbyt, ale na audio-hifi by mnie pewnie zjedli że złotych kabli nie chcę ;)

Szukam dla znajomego rozwiązania nagłośnienia pubu. Dużo niewielkich głośników (aktualnie są "komputerowe" - trzeba by zmienić na coś sensowniejszego), i do tego wzmacniacz. Radiowęzłowość odpada - chodzi o możliwość regulacji głośniej-ciszej poszczególnych miejsc knajpy, przynajmniej tak z 6-8 stref. Źródło dzwięku mono lub zsumowane stereo - przy takiej powierzchni i ilości głośników nie ma sensu robić stereo, bo i tak się zleje wszystko.

Temat pierwszy: widział ktoś jakąś sensowną końcówkę mocy typu 4/6/8 końcówek po 20-40W każda, w jednej skrzynce? Odpadają rozwiązania typu "kino domowe 5+1 za 189zł" ;) bo one mają przeważnie 2x20W (przy 10% zniekształceń) + 3x 8W + 25W na subwoofer czasami.. a żywotność i chłodzenie starcza ledwo na tydzień pracy. Tutaj wszystko ma mieć taką samą moc na kanał, i regulację każdego kanału w miarę prostą dla obsługi, bez grzebania po menu faderami balansami itp.

Temat drugi: sensowne głośniczki do nagłośnienia. Ktośtam usiłował wcisnąć głośniki typu Alphard/voicekraft samochodowe w własnoręcznych obudowach, po 49zl para, jako nagłośnienie profesjonalne za 9000zł, więc każde rozwiązanie będzie sensowniejsze. Sądzę że po 25W rms przy

89-91dB/W spokojnie wystarczy przy 12-16szt na ten lokal...
Reply to
BartekK

Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Chciałbym tego uniknąć aczkolwiek jest taka opcja. Tylko znajdz mi jakąś sensowną obudowę/wzmacniacz do rozebrania, której nie będę musiał tydzień walczyć z przodem żeby wstawić odpowiednią liczbę gałek itp (czyli mechanika prawie jak przy produkcji od zera) W koszmarnych snach widziałbym tutaj skrzynkę z eltrona tego wielowejściowego ;) ale to zbyt wielkie i paskudne...

Bardzo fajnie, ale musi być coś "zewnętrznego" - nie ma w co wsadzić tych głośników, a skrzynek robić nie będę.

Po renowacji = po wsadzeniu nowej końcówki mocy do tego. Fajnie, ale skąd mi znajdziesz identyczne 3szt takiej skrzyneczki, w dobrym stanie mechaniczno-zewnętrznym?

W sumie coraz bardziej myślę nad zrobieniem własnej elektroniki, bo filozofii tu nie ma żadnej. Problemem jest jednak ta paskudna mechanika i obudowa, żeby nie wyglądało jak dramat z warsztatów szkolnych i było solidne. Od strony elektrycznej wspólny zasilacz + np stadko TDA7294 (z mocą ograniczoną przez zasilanie lub wręcz soft-limiter), pcb się zrobi dostosowane do radiatora... ale radiator musi być dostosowany do obudowy i tutaj właśnie dylemat.

Reply to
BartekK

Użytkownik "BartekK" snipped-for-privacy@NOSPAMdrut.org napisał w wiadomości news:fdp7ga$p7j$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

aż tyle???

popieram, lepiej byłoby mieć w torach jakieś regulacje opóźnienia (czy coś ;)

łkiem to o co pytasz, ale widze że do zastosowań takich właśnie

to zrobić; wykorzystać obudowe i zasilacz z uszkodzonego stereo i wetknąc tam kity

na przykład plus powiedzmy 3 szt
renowacji

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

IMHO w knajpie / kawiarence komfort daje dopiero kombinacja jedne stolik / boks - jeden regulowany g?o?nik.

Reply to
William

Ja bym jednak przemyślal radiowęzłowość. cienkie kable, brak kłopotów. Głośniki sufitowe philpisa kupiłem za grosze na allegro (z trafami), wzmacniacz za stówę w tym samym miejscu. Część głośników poszła w sufit, część w ściany. Dodatkowo mały subik (oczywiście aktywny) koło baru dodaje nieco mięsa. Tak naprawdę, to na głośnik przy stoliku wystarcza jeden wat - oczywiście do sączącego się tła a nie dyskoteki :-)

Szybko, łatwo i przyjemnie

MAc

Reply to
MAc

Użytkownik "BartekK" snipped-for-privacy@NOSPAMdrut.org napisał w wiadomości news:fdqeca$rat$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

że (po wysprajowaniu) czy to nie ten styl?

drogie, i trafo w środku nie majace zastosowania (a może jednak)

z tym że jedna "obszargana", i tak bym uzył spraju ;)

taki tam , pierwszy z brzegu ;)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

poszukaj jakiegos sporawego equalizera i juz masz ca 12 potencjometrow w ladnej obudowie... jak zastosuejsz wymuszone chlodzenie to i radiatory wejda, 2 toroidy ca

250W tez powinny sie zmiescic
Reply to
PAndy

BartekK pisze:

Ja bym zrobił stereo

:) jak ma być tanio i dobrze to LM3886 lub TDA7294 i dłubiesz... ew musisz dobrać kilka wzacniaczy stereo, bo kina domowe mają za małe trafa i radiatory więc pójdą z dymem

raz a pożądnie - JBL control-1

Reply to
Kamillos

Całkowicie poprawna.

:)

Masz rację. Jest tylko drobny problem - gotowca raczej nie znajdziesz. Można coś takiego zbudować ale nie będzie to tanie, bo się po prostu tanio nie da przy jednej sztuce.

[...]

Wystarczy na solidną dyskotekę...