sprawność przetwornicy Fanktor

Dnia 20.09.2006 RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał/a:

OK, zmierzę, ale wieczorem w domu. Chociaż niezależnie od wyniku to i tak przetwornica o sprawności 60% jest dla mnie raczej nieprzydatna, mogę zrobić źródło prądowe na jednym tranzystorze i będę miał to samo, tylko bardziej niezawodne.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Do końca tygodnia powinienem się z nimi wreszcie uporać.

Nie będziesz miał tego samego, bo źródło prądowe pobierze 0.35A a nie

0.19A z zasilania. Chyba, że zmienisz połączenia diod - a to możesz zrobić nawet obecnie, tylko musiałbyś dobrać się do wnętrza przetwornicy, żeby zmienić jeden rezystor.

dlatego ze obchodzi nas skkladowa stala, a nie skladowa zmienna. W tym przypadku wartosc skladowej zmiennej nie niesie uzytecznej dla nas energii, gdyz LED reaguje na srednia. RMS zmierzy srednia algebraiczna tych napiec.

".

mowimy o zakresie DC. teroetycznie woltomeirz calkujacy powinine pokazywac prawidlowa wartosc srednia, jednakze obecnosc szpilek zakloca w jakis sposob jego prace.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

No i ta cena brzmi sensownie, a tutaj facet wycenia towar na 22 z obudową, a przecież tych LM-ów za darmo nie dostaje, skoro sam national życzy sobie

5PLN@1k sztuk. No chyba, że o czymś nie wiemy - stała obudowa pozwala zmontować układ na pająku i oszczędzić na płytce :)

pozdrawiam entrop3r

Reply to
entroper

Dnia 20.09.2006 RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał/a:

Wiem, myślałem właśnie o zmianie połączenia, żeby na diodach było napięcie tylko trochę mniejsze od minimalnego napięcia baterii. Teraz połączyłem inaczej, bo mam 8 diod, które mają maksymalny prąd 100mA, a przetwornica ma stały prąd 350mA, więc musiałem zrobić 4 połączone równolegle zestawy. Bez przetwornicy połączyłbym po 4 szeregowo i dwa takie łańcuchy równolegle, byłoby 8V na diodach, 7V maksymalnego spadku na rezystorze i sprawność podobna do tej przetwornicy, a w miarę rozładowania akumulatora może nawet i większa. A przy wiekszej liczbie LEDów nawet lepiej.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Przy założeniu, że dioda LED idealnie utrzyma stałe napięcie przy różnych prądach.

Co to jest "średnia algebraiczna"??????!

pzdr mk

Reply to
mk

Witam

No chyba, że o czymś nie wiemy - stała obudowa pozwala

Kupiłem taka na 700mA, Obudowa z termokurcza, płytka drukowana dwustronna, Nie ma LM2675, za to jest LM385, LM383, LCM555, i mosfet 4463, do tego dławik, "szczotka" SS1446 , kilka rezystorów i kondensatorów smd i dwa elektrolity ale marne. Calość na płytce 19x22mm w termokurczu z ładna naklejką. Przy zasilaniu z 13,8V pobiera 267mA Przy pracy z 3W Luxeon-em. Jak ktos chce to moge podesłac zdjęcie wnętrza....

pozdrawiam Roman

Reply to
Roman

Dnia 20.09.2006 RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał/a:

Zmierzyłem, jest około 0.14V. To musi być jakaś inna przyczyna tych strat.

Pawe

Reply to
Paweł Paroń

Tego samego producenta?

:-O pMOSFET 10A w takim badziewku? Ktoś ma dostęp do bardzo tanich elementów...

Witam

Raczej to ten sam producent.

Prąd na diodzie: 730mA

pozdrawiam Roman

Reply to
Roman

No to muszę odszczekać podejrzenia o plagiat - hau! hau! Plagatem są jedynie pewne sformułowania ze strony przedmiotu ;-)

Użytkownik "mk" <REVERSE snipped-for-privacy@myzskm.REMOVE napisał w wiadomości news:eerhb5$h1a$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Średnia arytmetyczna ? Przejęzyczył się, pomylił od natłoku słów ?

Takie kfiatki znajdziemy w Internecie. Rodzaj nowomowy, ubogacenie języka :-(

"Funkcja algebraiczna to funkcja, która może być wyrażona przez potęgi zmiennych x i y wraz z działaniami dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Termin ten wprowadził Gottfried Leibniz. Reprezentacją graficzną takiej funkcji są krzywe (linie) algebraiczne płaskie."

"Sygnał wspólny : średnia algebraiczna wartości chwilowych dwu napięć doprowadzonych do wejścia symetrycznego. "

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

"U źródła" taniej niż na allegro ?

Ale jeśli tak, to nieprawdą jest, że RMS mierzy średnią arytmetyczną "tych napięć" (w domyśle składowej stałej i składowej zmiennej).

Zwłaszcza na stronach audiofilskich :-)

To akurat jest OK.

A tu napsocił chochlik.

pzdr mk