Spotkał sie ktoś z taką nazwą?

Znalazłem dziś w necie przy opisie transceivera nazwę "nadbiornik" Przyznam się że pierwszy raz widzę taką nazwę ale goglarka twierdzi że tego jest od cholery.

Marek

Reply to
marko1a

bezposrednie tlumaczenie transceiver :-)

Przecież napisałem że przy opisie transceivera...

Marek

Reply to
marko1a

No, po polsku nadbiornik.

:P

Reply to
ptoki

No to chyba juz wiesz wszystko .. ale moja guglarka twierdzi ze tylko

349, wiec chyba mozesz sie czuc lekko zdziwiony ..

marko1a napisał(a) :

Hmmm... nadbiornik... kojarzy mi się raczej z maszyną rolniczą do nadbierania ziemi :-D

Reply to
Zbynek Ltd.

Użytkownik "Zbynek Ltd." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4dqt6$gmh$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

była kiedyś moda na spolszczanie wszystkiego co zagraniczne. powstał nadbiornik (bo NADaje i odBIERA), powstał manipulator stołokulotoczny, obrazowanie zamiast fotografii. Moda skończyła się chyba, gdy przyszła kolej na multimedia :) które po polsku nijak się nie chciały przyjąć :)

@
Reply to
Artur Miller

Użytkownik "Artur Miller" snipped-for-privacy@nigdzie.pl napisał w wiadomości news:i4e493$j8d$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

A ja oprócz "zwisów męskich" i "sklepów komercyjnych" pamiętam "międzymordzie".

Marek

Reply to
tarnus

"Manipulator stołokulotoczny" to była odpowiedź dziennikarzy lub czytelników (już nie pamiętam) na pewne głupawe próbu siłowego spolszczania. M.in. na "dwumlask" Bieleckiego.

A kto pamięta jeszcze wdzięczne słówko "kamerowid" jako odpowiedź na "video camera" ? Funkcjonowało również w zniekształconej formie "kamwid".

Reply to
William Bonawentura

Użytkownik "William Bonawentura" snipped-for-privacy@ipartners.pl napisał w wiadomości news:i4fval$4k4$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

A dlaczego narusza to wasze (mówię do większej ilości krytyków) poczucie "estetyki słowotwórczej". Na początku wszystkie nowe słowa brzmią "dziwnie" jak nazwali narzędzie do jedzenia miąs:) - widelec to też rwali boki z nazwy:) np w czechach "divadlo" przynajmniej mnie śmieszy a Fernsehr czyli coś jak "dalekowidzenie" przynajmniej przetłumaczone, wg. krytyków, niewątpliwie jest potworkiem

Ja jestem zwolennikiem tworzenia neologizmów zarówno dla zjawisk i materii.

Artur(m)

Reply to
Artur(m

O! kamwid-a pamietam. I prusakolep. Zawsze zastanawialem sie co to jest ten "kolep" :)

Reply to
ptoki

Chyba słyszałem to słowo w Star Treku.

Reply to
Krzysztof Rudnik

No to też sobie ulżę ;) Co mnie wkurza:

  1. Nieprawidłowe użycie słowa "telemetria" - jako sterowanie kamer obrotowych - już nie mam sił tłumaczyć - jeden powtarza od drugiego. To już wolę "PTZ" (od Pan, Tilt, Zoom).
  2. Błędne tłumaczenie "control" jako "kontrola" - i mamy: "do kontroli głośności służy czerwony przycisk" - już się powoli przyzwyczajamy do tego - prawda?
  3. Nadużywanie i błędne używanie słowa "zarządzanie" - zwykle jak się coś zepsuje to sobie można pozarządzać ;) "zarządzanie jakością" - brawo "zarządzanie czystością" - no to już rewelacja - ktoś tutaj boi się słowa "czyszczenie".

Mirek.

Reply to
Mirek

Bo moze o cos wiecej chodzi niz samo czyszczenie. Podobnie jak zarzadzanie jakoscia.

Ale to nic, juz nam automaty tlumacza, efekty sa .. interesujace :-)

To można napisać "utrzymanie w czystości".

Do mnie to nie trafia. Nie można zarządzać jakością. Można tak zarządzać FIRMĄ, LUDŹMI, MASZYNAMI żeby to coś, co produkujemy miało odpowiednią jakość. "System zapewnienia jakości" -już lepiej... ale jakiej?? - bo jakość może być przecież dobra i zła.

Mirek.

Reply to
Mirek

Pan Mirek ulżył sobie:

Z takim użyciem się nie spotkałem. Ale istnieje cała masa kretynów, dla których "telemetria", to "badanie oglądalności programów telewizyjnych". Takie badania na wybranych królikach doświadczalnych oczywiście robi się metodami telemetrycznymi -- można więc sobie wyobrazić tok rozumowania pra-kretyna z pra-agencji badawczej, który po raz pierwszy rozmawiał z fachowcem, co to miał stworzyć zaplecze techniczne do takich badań. Zrozumiał z tej rozmowy tyle, ile potrafił.

-- Jarek

PS Ci sami spece od mediów znają też słowo "radiometria".

Reply to
Jarosław Sokołowski

to tylko przykłady wygooglane na szybko.

Mirek.

Reply to
Mirek

Nie nie - zarzadzamy utrzymaniem czystosci :-)

odpowiedniej. Ale system to rzecz, a czynnosc to zarzadzanie :-)

No w porządku: zarządzamy tą brygadą co się nazywa "Utrzymanie czystosći" ;)

Chwila - to "zarządzaniem" można (i trzeba) zastąpić każdą czynność? Chyba kogoś pos... yyy przepraszam: wystąpił problem z zarządzaniem czystością podczas zarządzania wydalaniem ;)

Mirek.

Reply to
Mirek